|
#1
|
||||
|
||||
Audi R8 "Champion"- LM 2005 winaar - PMA - 1/43
Naast de Porsche 911 GT1 heb ik natuurlijk nog een ander project nodig om de wachttijden op te vullen zonder tijd te verliezen. Deze Audi, waarmee Lehto/Kristensen/Werner de 24 uren wonnen in 2005 en die ook als basiskleur wit heeft, leek me uitermate geschikt omdat ik dan met dezelfde Motip autolak het spuitwerk kan verzorgen.
Dus ging ik aan de slag. Het voorbereiden van de body nam wel wat meer tijd in beslag dan bij de Porsche omdat de achterspoiler meegespoten moet worden in de koetswerkkleur. Hiervoor moeten enkele foto-ets onderdelen in vorm geplooid worden tot holle balkjes, waartussen een whitemetal achtervleugel gekleefd wordt, die zelf ondersteund wordt door foto-ets steuntjes. Eens dit allemaal aan de body vastgekleefd zit kan ik ook de resin onderdelen bevestigen die aan beide uiteinden van de vleugel komen, en hem met de zijkant van de body verbinden. Vervolgens spuit ik alles in witte primer. De overrolbeugel die achter de piloot bevestigd moet worden is ook een apart onderdeel dat ik in grondlaag zet alvorens het te monteren (niet op de foto te zien). Terwijl de ganse boel droogt neem ik het chassis onder handen dat gereinigd, ontvet, geprimed en in semigloss black gespoten wordt. Last edited by Sennake; 13-06-2007 at 18:43. |
#2
|
||||
|
||||
De velgen bestaan uit 2 delen: een aluminium (halve) cilinder waarop een resin onderdeel bevestigd moet worden dat de spaken voorstelt. Het was een heel karwei om die resin onderdelen te ontdoen van alle bramen want alle openingen tussen de spaken zaten er vol mee. Daarna werden de resin onderdelen in het zilver gespoten en moet alles nu drogen vooraleer ik de velgen kan monteren.
De achteruitkijkspiegels hebben vrij onorthodoxe steunen: in plaats van de klassieke cilindervormige steunen zijn ze hier plaatvormig. Omdat ik dit niet doorhad en ik dacht dat het hier om uit de kluiten gewassen flash ging heb ik ze domweg afgesneden. Pas toen ik er de normale cilindervormige steunen in aangebracht had mits metalen staafjes en ging vergelijken met de referentiefoto's zag ik mijn fout in. Te laat: ik kon de normale spiegels niet meer gebruiken, dus heb ik van scratch totaal nieuwe spiegels gemaakt, met de juiste steuntjes deze keer (ze moeten nog wel ingekort worden, maar op dit moment laat ik ze zoals ze zijn omdat ze gemakkelijker te hanteren zijn). De primer is ondertussen wel droog en dus kan ik de body in witte lak zetten (in werkelijkheid heb ik gedaan op hetzelfde moment als de Porsche body). En ook hier kon ik weer niet aan de verleiding weerstaan om eens te dryfitten... |
#3
|
||||
|
||||
Het ziet er weer goed uit
Mijn vraag is,hoelang werkt ge nu aan zon 1/43 model gemiddeld?? |
#4
|
||||
|
||||
Gemiddeld zo'n 30 uur per 1/43 model.
|
#5
|
||||
|
||||
Waaaw echt een goede hoby
Maar ik heb er niet genoeg finnesse en geduld voor |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Geen probleem, als je een modelletje gebouwd wil hebben weet je waar je terecht kan eh Apropos, mijn mailtje ivm de Aston Martin gehad? |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
vertel mij met wat en hoe want ik zou met de spiegels van de Williams ook iets willen doen
__________________
--------------- BSmodels |
#8
|
|||
|
|||
dat is als je naam Sennake is ....
__________________
--------------- BSmodels |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Maar ik veronderstel wel dat je ergens een rechthoekig stukje sprue zal hebben dat je op maat kan afknippen en vervolgens in vorm kan schuren... |
#10
|
||||
|
||||
Knappe wagen(s) waar je aan bezig bent, en een afwerking waar ik maar kan van droomen.
|
#11
|
|||
|
|||
Prachtig model (net als de Porsche GT1 trouwens). De decals lijken mij wel moeilijk. In ieder geval te hoog gegrepen voor iemand met mijn beperkte modelbouwcapaciteiten
Ik zeg t niet graag, maar volgens mij staan die resin endplates van de spoiler te ver naar binnen. Ik geloof dat die op de echte wagen zo ver mogelijk naar buiten stonden. |
#12
|
||||
|
||||
Dat zou wel eens kunnen kloppen. Ik heb echter weinig keuze, ze staan vooraan helemaal aan de buitenzijde van de spoiler, en achteraan zijn ze naar binnen gedraaid; ze staan dus eigenlijk diagonaal op de rechthoekige balkjes aan het uiteinde van de vleugel. Ze loodrecht positioneren ging niet, want dan zat de onderzijde van de resin endplates niet tegen de body aan. Dus heb ik ervoor gekozen om ze mooi te laten aansluiten tegen de body, en ze vervolgens hogerop, tegen de balkjes aan, vast te kleven zoals ze zichzelf op natuurlijke wijze positioneerden...
|
#13
|
||||
|
||||
Dat kan ik beamen, en die van de Porsche trouwens ook: daar ben ik al 2 dagen mee bezig om alleen de livery-decals al te zetten, zonder sponsors dus. Foto's volgen (in de andere thread uiteraard)...
Qua moeilijkheidsgraad zijn beide livery's nogal vergelijkbaar denk ik. |
#14
|
||||
|
||||
Een update. Nadat de Porsche gedecalled is, heb ik de Audi ook maar gedaan. Leuk jobke terwijl ik naar de 24 uur van Le Mans zit te kijken op MotorsTV
|
#15
|
||||
|
||||
ivm de endplates. Ik kan het op de foto's niet zo goed inschatten, maar heb toch de indruk dat ze niet helemaal aan de buitenkant van de "vierkantjes" staan. De onderzijde van de endplates zou zelfs niet tegen de body mogen aanstaan. (zie foto)
Tenzij dat ze niet bij alle Audi's hetzelfde staan, want dan heb ik niks gezegd. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|