|
#1
|
||||
|
||||
Toyota Celica ST185 - WK 1992 - C.Sainz - Hasegawa - 1/24
De lopende projectjes zijn wat aan het stilvallen.
- De Lancer wacht op zijn bumper en spoiler in het remoliebadje - De Delta wordt vandaag afgewerkt - De Xsara kreeg een nevellaag en een eerste wet coat blanke lak - De Escort wacht op zijn decals - De Mégane wordt voorlopig weggezet tot ik beter decals kan printen... - De Ferrari krijgt binnenkort zijn verbreding te verwerken... Aangezien ik in theorie nog een week vakantie heb, kan ik dus nog wat nieuws opstarten. Met deze kies ik zelfs voor twee nieuwe wagens. Deze is de eerste: de wageen waarmee Carlos Sainz in 1992 wereldkampioen werd. Het is de Celica 4WD ST 185 met de rode bollen. Hier de box-art: Hier een foto van de echte: (wel niet in dezelfde rally) Als ik het goed heb, dan ontbreken er echter enkele decals. Ik heb dit ooit gelezen hier op de site toen Guido of Sennake decals maakten. Er zat toen een foto bij van die decals en die heb ik toen geleend of gepikt (kies maar). Dus die decals ga ik relatief gemakkelijk kunnen naprinten... De onderdelen van de Celica staan ondertussen in de (witte) primer. Twee laagjes gaan voldoende zijn. Grtzzzz
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#2
|
||||
|
||||
Dat zal bij Sennake zijn, die heeft ze nagemaakt om op een Altaya te zetten waar ze ook ontbraken en gebruikte het als voorbeeld ivm. zelfs decals printen.
__________________
www.rallyfoto.be |
#3
|
||||
|
||||
JUIST !! hehe, uw geheugen is beter dan de mijne... Nu ja, tis nog vakantie in de bovenkamer he
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#4
|
||||
|
||||
Een eerste kleine stap is hier reeds gezet. Ik heb het gegoten gaas in de motorkap eruit gehaald om later te vervangen door zo'n echt netje. Ook kreeg de wagen een eerste witte primerlaag van Tamiya om de resterende gietnaden en onregelmatigheden te ontdekken. En die waren er. Deze kit wordt volledig met Tamiyaverf gespoten.
Wat me wel opvalt in vergelijking met de Tamiyakit is de andere benadering van Hasegawa wat betreft de stukken die je moet vastmaken, het plaatsen van logo's en de panellines... Die laatste zijn veel te weinig uitgediept. Dat ga ik dus doen, maar daarvoor schaf ik me waarschijnlijk best een panel scriber aan. Iemand tips?? Want nu doe ik dat meestel met een duimspijker (zo een met een goede greep aan) Grtzzzz
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#5
|
||||
|
||||
Deze wagen kreeg ook wat aandacht de voorbije dagen. Volgende zaken werden verricht:
- Spuiten van onderdelen in mat zwart en semi gloss zwart - Verwijderen van enkele overbodige delen - Primerlagen op de body en het onderstel - Eerste witte lagen op body en onderstel - Interieur en velgen (idem) - Beschermingsplaten kregen rood kleurtje - Pogingen tot het ineensteken van de rolkooi (wat dus NIET gelukt is...) Grtzzz PS: het paswerk is toch niet van dezelfde kwaliteit als de Lancia Delta en zeker niet als van Tamiya... Maar dat zijn open deuren intrappen.
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#6
|
||||
|
||||
Tiens, waarom spuit jij eerst een primerlaag om daarna de zijpinkers te verwijderen? Lijkt me een nogal vreemde volgorde... ??
|
#7
|
||||
|
||||
Was dat vergeten...
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#9
|
||||
|
||||
Die foto heb ik nog ergens gezien in één of andere thread over ne Subaru.
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#10
|
||||
|
||||
Er zitten onderdelen bij van de Subaru, van de Celica en van de Ferrari... Was gewoon handiger om te fotograferen he !!
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#11
|
||||
|
||||
Ook hier wat werk geleverd... Ik merkte enkele foutjes op bij het intekenen van de lines. Zo is de gewone benzinedop nog zichtbaar, terwijl dit niet zo hoort. Dus even met Milliput aan de slag. Ook bovenop de wagen, de twee luchtinlaten voor piloot en co vertoonden vreemde bubbels na het lijmen. Deze werden bijgeschuurd. En op de spoiler zitten plots twee deukjes. Die krijgen een laagje putty.
Hier een klein foto'ke... Let niet op de lines. Ik probeer eens wat anders uit: inkleuren en nadien nog een laagje wit erover. We zien wel wat het wordt. Lukt het niet, dan ga ik eens olieverf proberen. Maar dat moet waarschijnlijk na het vernissen he? Grtzzz
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#12
|
||||
|
||||
Naden in olie-, enamel- of andere verf, altijd best na het vernissen.
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Ook hier een kleine update. De benzinetank werd weggehaald met Milliput. En de oneffenheden op de spoiler werden met putty bewerkt. Daarna kreeg alles nog enkele laagjes witte verf. De verf is niet zo strak want als ik erover wrijf dan voel ik wat stofjes. Zal dus wat bijschuren en polijsten worden... Let dus niet op die zwarte lijnen, die zijn zo goed als verdwenen en worden na het decalleren en het vernissen herzet met olieverf of iets dergelijks zoals door Guido aangegeven. Deze week kan ik decals gaan plaatsen. De body werd vorige week gespoten (geen wet coat) en is dus goed uitgehard. Ondertussen ga ik nog wel naar domino mogen achter gordelsetjes want deze van Hasegawa zit op een ander model. Gulfie had me Eduard aangeraden, dus die ga ik meebrengen. Ben benieuwd... Grtzzz
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) Last edited by Loeten; 28-10-2007 at 19:40. |
#14
|
||||
|
||||
Ondertussen zit deze body al een tijdje weer in de remolie. De lak was niet goed genoeg (te dik) en dus herbegin ik dan liever...
Het interieur daarentegen is af. Ik heb dankzij een hoop interieurfoto's van een replica zoveel mogelijk extra details aangebracht. Heel vaak was de kleurkeuze van Hasegawa fout. Dus heb ik het 1/1 model zo goed mogelijk nagebootst. Ik ben erg tevreden over de extra details zoals kabeltjes, gordels en andere... Het interieur kreeg ook nog een drybrush met die Tamiya weathering setjes. Hier enkele foto's: Straks doe ik verder met het onderstel... Grtzzzz
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#15
|
||||
|
||||
Het interieur ziet er knap uit
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|