|
|
||||
|
||||
Citroen 2CV - Gunze Sangyo - 1/24
Misschien ligt het aan mij, maar ik denk dat er zinniger dingen te zeggen zijn over een kit NA dat je hem hebt gebouwd, dan er voor. Maar zoals men hier pleegt te zeggen: ik ben nogal ne rare, hoe zoudt ge iemand anders noemen als hij "geiten" bouwt in miniatuur?
Maar enfin, het bouwverslag vind je in deze thread. Een volledig afgewerkt model vind je in deze thread in mijn galerij. Ik ga hier alvast beginnen met het kort uitschrijven van mijn bevindingen rond deze kit. Een leuk onderwerp, en best een aardige kit, ware het niet van nogal wat pas-problemen. De plastiek is van de zachte soort, dat maakt het ver- en bewerken wat makkelijker, maar het fenomeen duikt op dat wanneer een onderdeel een lange tijd ietwat verwrongen in de doos heeft gezeten, het ook die verwrongen vorm gaat aannemen. En dat brengt je in de problemen bij het assembleren. Je krijgt in deze kit genoeg onderdelen om 2 versies te maken: de verse van 1956/1958 en een meer recente versie. Daarvoor heb je 2 verschillende motorkappen in de doos, en de kas komt standaard met een derde ruitje in de achterste stijl. Voor de versie die ik heb gebouwd moesten die uitsparingen dus worden opgevuld met bijgeleverde inserts. Ik denk dat de vorm van de kit OK is, en het model kan tot een overtuigende miniatuur auto worden uitgebouwd, zelfs OOTB. Mocht je zinnens zijn deze kit te bouwen, dan kan ik je alleen aanraden de instructies ZEER goed te lezen en te bestuderen vooraleer je begint te bouwen. Op de laatste pagina staat nog een aantal aanwijzigingen die je best gelezen hebt ALVORENS de kas te spuiten ... Je bent gewaarschuwd. Hieronder volgt een overzicht van de inhoud van de doos:
Groetjes, Domi. Last edited by Dominique; 20-04-2008 at 14:36. |
|
||||
|
||||
Vervolg:
|
||||
|
||||
En het laatste deel:
|