De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 12-01-2009, 10:37
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
De presentaties van de 2009 wagens, Ferrari als eerste vandaag.

De foto's: http://www.racecar-engineering.com/n...09-f1-car.html

Valt qua looks toch wel mee.....
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-01-2009, 11:50
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Inmiddels grotere foto's te vinden via http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=6665. Aparte oplossing voor de spiegels......
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #3  
Old 12-01-2009, 13:17
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Valt qua looks toch wel mee.....
Vind ik niet. De body op zich is inderdaad eenvoudiger en aantrekkelijker dan al die aerotoestanden van de afgelopen jaren, maar de bizarre verhoudingen van voor- en achtervleugel maken dat deze bolide (en waarschijnlijk alle andere) er voor mij belachelijk uitziet.

Een reglementswijziging mbt de vleugels zou ik dan ook ten zeerste op prijs stellen.
Reply With Quote
  #4  
Old 12-01-2009, 15:36
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Leuven
Posts: 1,108
Inderdaad het gaat wennen worden met zo'n klein achtervleugeltje en dan zo'n grote voorvleugel. De body daar in tegen vind ik wel mooi vooral op de foto met bovenaanzicht.
Reply With Quote
  #5  
Old 12-01-2009, 18:17
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
Op de kleine achtevleugel na is het best wel een mooie wagen
zeker nu al die flappen weg zijn.
Al lijkt hij nu wel wat meer op een gp2 auto of iets dergelijks.

Ochja zolang we maar mooie gevechten en een spannend kampioenschap krijgen, dan zijn die kleine achtervleugels rap vergeten

Last edited by smiley; 12-01-2009 at 20:52.
Reply With Quote
  #6  
Old 12-01-2009, 20:50
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
De foto's: http://www.racecar-engineering.com/n...09-f1-car.html

Valt qua looks toch wel mee.....

De site: http://f60.ferrariworld.com/

Qua looks meevallen? Als je via deze site op "video gallery" doorklikt, awel de eerste foto van de auto, weet je waar die op lijkt? Een Tamiya kit met een Revell vleugeltje erop. Precies op die schalen: auto op 1/20ste met een vleugeltje op 1/24ste. Trekt met andere woorden dus gewoon op ....

















NIKS!

Maar dat geldt voor de rest van het veld wellicht net zo. De voorkant ziet er wel mooi uit.

Last edited by Guido; 12-01-2009 at 20:53.
Reply With Quote
  #7  
Old 14-01-2009, 01:35
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2007
Location: Roeselare
Posts: 236
Quote:
Originally Posted by smiley View Post
---Al lijkt hij nu wel wat meer op een gp2 auto of iets dergelijks--
huh?

Heb jij al eens een GP2 (of iets "dergelijks"...) van dichtbij bekeken??? F1 en GP2 wagens leken vroeger al niet op elkaar en nu waarschijnlijk nog veel minder!
Reply With Quote
  #8  
Old 14-01-2009, 09:01
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
Quote:
Originally Posted by buchinski View Post
huh?

Heb jij al eens een GP2 (of iets "dergelijks"...) van dichtbij bekeken??? F1 en GP2 wagens leken vroeger al niet op elkaar en nu waarschijnlijk nog veel minder!
Ik bedoel maar dat de formule 1 wagens van nu er iest minder volwassen uitzien, terug zonder al die flapjes, net als bij de lagere klasse
Reply With Quote
  #9  
Old 14-01-2009, 22:35
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Voor vele mensen is de F1 het toppunt van technologie. Zo ook voor mij. En wat mij betreft mag het er ook duidelijk aan te zien zijn. Ondanks dat de F1 in 2009 nog steeds op technologisch vlak het beste zal zijn zal het voor vele mensen niet meer duidelijk zijn wat nu het verschil is tussen en F1 en een GP2. Voor mij mochten ze de aerodynamische wedloop dus rustig z'n gang laten gaan...
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 15-01-2009, 18:13
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2007
Location: Roeselare
Posts: 236
Quote:
Originally Posted by GT2-R View Post
Voor vele mensen is de F1 het toppunt van technologie. Zo ook voor mij. En wat mij betreft mag het er ook duidelijk aan te zien zijn. Ondanks dat de F1 in 2009 nog steeds op technologisch vlak het beste zal zijn zal het voor vele mensen niet meer duidelijk zijn wat nu het verschil is tussen en F1 en een GP2. Voor mij mochten ze de aerodynamische wedloop dus rustig z'n gang laten gaan...
Dat verschil is vele vele mensen al niet meer duidelijk. Of het is hen nooit duidelijk geweest. Hoe arm Vlaanderen hierin is dat blijkt pijnlijk als je eens tegen "non-freaks" spreekt. Bijvoorbeeld, tegen Kevin met de pet die niet alle dagen op een autosport forum komt. Meestal gaat de kennis van F1 zover tot "dat gaat rap", "dat zijn van die platte sigaren zeker?" tot "ze hebben eens gehoord dat er daar weer ne goeie nieuwe inzit, ne neger of zo" en ja... de meesten denken ondertussen al wel te weten dat "Schumacher, die doet zeker niet meer mee?". Om maar te zeggen....dat toppunt van technologie enzovoort... niet echt zo heel veel mensen hebben daar een boodschap aan. Zo denken de meesten ook "Le Mans, daar wordt één keer per jaar een Formule 1 wedstrijd gereden" en kunnen grote groepen van de bevolking niet aanduiden op een kaart waar Singapore of Abu Dabi liggen, laat staan dat ze er van wakker liggen wie er daar de Grand Prix wint en nog veel minder met welke snufjes die auto nu wel is uitgerust.

Verder stel ik aan de technologie freaks altijd de vraag wie er nu echt daadwerkelijk rijdt met de grote technologische vindingen die de F1 de laatste 10 jaar heeft voortgebracht. Ik denk dat 95% van de forumgangers hier nog braafkes rijdt met een handgeschakelde vijfbak op naft of diesel. Wie hier heeft er een "naadloze" versnellingsbak, halfautomatische sequentieel, paddle shifts of rijdt er op bio brandstoffen? Het zullen er bitter weinig zijn en dan zitten we hier echt nog met een groep van zeer geinteresseerde mensen die hiervoor ontvankelijk zouden zijn. Alles is dus redelijk relatief.
Reply With Quote
  #11  
Old 15-01-2009, 23:36
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
Vandaag wer de toyota gepresenteerd, naar mjn mening blijft de ferrari de 'mooiste' tot nu, ik vind de spiegels op de best wel mooi eigelijk, ook de neus op de ferrari is stukken mooier als die van de toyota.
Maar dat is natuurlijk smaak he, er bestaat geen schoon geit en geen lelijk lief hé.
Reply With Quote
  #12  
Old 15-01-2009, 23:43
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2005
Location: Westerlo
Posts: 778
Op de zij flanken staat nog altijd van lelijke flappen op .
Was dat niet verboden ?
__________________
Life to the maximum !!
www.speedwear.be
Reply With Quote
  #13  
Old 15-01-2009, 23:55
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Fonne View Post
Op de zij flanken staat nog altijd van lelijke flappen op .
Was dat niet verboden ?
Ja, dat valt idd op. Ze worden zo te zien niet gebruikt als spiegel.

Zie deze foto eens:

bron: www.pitstoptv.be

Kijk vooral naar de achterband. Die mannen mogen weleens naar een avond van onze modelbouw afdeling. Zeer duidelijk is die lelijke gietnaad te zien, die mannen van ons schuren dat af met apart schuurpapier. Of is het budget op bij Toyota?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #14  
Old 16-01-2009, 02:31
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Kijk vooral naar de achterband. Die mannen mogen weleens naar een avond van onze modelbouw afdeling. Zeer duidelijk is die lelijke gietnaad te zien, die mannen van ons schuren dat af met apart schuurpapier. Of is het budget op bij Toyota?
neen Mark, dat is om de modelbouwers wakker te houden. :-)
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #15  
Old 16-01-2009, 18:55
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
Vandaag was het de beurt aan mclaren.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 11:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.