De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 29-04-2009, 10:21
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular

BMW e36 Compact Rieger tuning - Revell - 1/24

Nu de Fiat wacht op zijn spoiler en de fw23 wat stil ligt kunnen we weer een nieuwe opendoen.

Het gaat hier over de BMW e36 compact rieger tuning . De auto is geel en kan daar niks meer aan veranderen , maar vind het eigenlijk niet erg ,zo worden de alledaagse kleuren in de vitrinekast wat gebroken. De velgen vind ik wel afschuwelijk en zal deze zeker NIET in het geel laten .

Wat ik wil leren in dit model is het aanbrengen van interieur vlokken...

Boxart :

Onderdelen

Body waar ik direct wat aanpassingen mag doen , om te beginnen de zonneband is niet normaal scheef :shock:

De nieren zijn niet mooi geverfd langs binnen en het randje buiten moet ook meegedaan worden.( jammer van de gietnaad aan de lichten )

1 nier heeft zijn beurt al gehad :

Zo heb ik de boel afgeplakt , met BMF.

De velgen hebben van een badje remolie genoten en in Tamiya TS-29 gespoten . Ik heb de buitenranden van de velgen in het geel geverfd zoals je tegenwoordig wel vaker ziet in de velgenwereld .

Enja deze randen heb ik geschilderd met penseel... ,maar dan wel met volgende bewerking: zorg dat je penseel stil blijf ,steek je velgje op een boormachine en draaien tegen het penseel aan .Doordat je een vloeiende beweging maakt zit het randje er ook strak op .

Interieurvlokken aangebracht (1ste keer): Heb crystal clear op het oppervlak aangebracht en de vlokken erop gegooid ,waat aan gedrukt en overtollige vlokken afgenomen :
Old 29-04-2009, 10:22
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular

De zetels worden gewoon een zwarte lederen bekleding , Heb ze gespoten in Motip semi gloss zwart .Toch wilde ik iets speciaals aan toevoegen met dit als voorbeeld : (het randje die 2 vellen leder met elkaar verbind

Interieur ziet er nu als volgt uit:

Old 01-05-2009, 22:06
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular

Update :

Heb het chassis eens gedryfit omdat ik de boel 1mm verlaagd heb en dan is het aan te raden (zeker bij een revell) om dus eens te dryfitten . Nu ben ik tevreden over de rijhoogte van het model:

gr Pieter
Old 02-05-2009, 11:58
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Ziet er al goed uit, de velgen en zetels vind ik geslaagd. Ook een goede manier om die velg rand te schilderen.
Reply With Quote
Old 20-05-2009, 17:38
VSB's Avatar
VSB VSB is offline
De Paddock Regular

De auto is af..

Eerst nog even Het interieur en chassis laten zien:

Over het geheel ben ik tevreden . Als je echter er met je neus gaat opzitten kon de afwerking beter . Maar zoals eerder bekend was de auto al voorzien van een kleurtje en ramen.
Ik moest door de lak heen krassen om mijn panellines te kunnen opvullen want die waren blijkbaar volgelopen bij het spuiten in de Revell fabriek.
De auto word nog voorzien van nieuwe embleem decals , want deze van Revell mag je gewoon ''stikkers'' noemen .
Verder heb ik de booskijker ook achterwege gelaten omdat deze ook ''stikkers'' waren
De Auto heeft ook een nieuw uitlaatpijpje, en is in totaal 2mm verlaagt .Ook heb ik heel de binnenkant van de body in zwart geschilderd om een iets donkerder ''geel'' te bekomen. Body heb ik nog kunnen behandelen met Tamiya compound.

Even een TEASER :

Rest van de eindfoto's kan je hier bekijken : http://forum.depaddock.eu/showthread...d=1#post248316
Old 20-05-2009, 19:31
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Als "snelle" build - een vluggertje, allee - is dit wel goed geslaagd. Ik vind vooral de zorg aan het interieur positief.
Wel jammer dat de body niet te demonteren was, anders konden die foutjes veel makkelijker hersteld worden. Maar ja, voor die prijs, nietwaar?

Leuk!
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules