|
#1
|
||||
|
||||
Mitsubishi Lancer Evo 6.5 - concept - Tamiya - 1/24
Dit is een speciaal projectje op vraag van een piloot. Het gaat om een bestaande rallywagen met een nog onbestaande livery.
De piloot, Olrik Hanegreefs, had een ontwerpje laten tekenen voor de Evo. Zijn copiloot en broer, Marco Hanegreefs, twijfelt echter om voor het ontwerp te gaan. Daarom de vraag van de piloot om dit eens op schaal te maken om hem alsnog te overtuigen. Dus ga ik dat eens proberen. Dit is de wagen tijdens de Haspengouw 2009: En dan het ontwerp van de wagen: Na een meelbestuiving zou ik dan tot het resultaat moeten komen. Als basis dient een Tamiya Evo 6 en een 6.5-voorbumper van Rennaissance. De Piloot had nog enkele wensen: "Gebruik het nummer 21 uit de Haspengouw en voeg er het rallyschild aan toe, alsook de extra reclamestickers" "Liefst een klassieke nummering met de zwarte cijfers op de deuren." Dus daar ga ik rekening mee houden. |
#2
|
||||
|
||||
Omdat ik de bumper nog niet had, ben ik maar met ietsanders begonnen: het dashboard. Hier moest serieus wat aan veranderen.
Hier een foto van de kitversie: En dan 2 foto's van wat het moet worden: Allereerst moest de nis rechts volledig verdwijnen. Ik heb die dan ook volledig weggesneden en er een plastic plaatje in aangebracht. Dit komt van een CD doosje. Last edited by Loixrallyfan; 13-02-2010 at 22:30. |
#3
|
||||
|
||||
Voorts wat putty aangebracht en opgeschuurd, alsook al enkele naden in de middenconsole aangebracht voor het ventilatierooster.
Dan ook al een plaatje gemaakt met uitsparingen voor de radiatorknoppen en aangebracht op het dashboard. Moet wel nog afgewerkt worden. En ook al de lamellen in het rooster proberen te trekken en ook al een uitsparing gemaakt voor de turbodrukmeter. En toen was de goesting op en dus even aan de kant dit ding. Zal later afgewerkt worden. Last edited by Loixrallyfan; 13-02-2010 at 22:43. |
#4
|
||||
|
||||
Alle hup, we zijn weer vertrokken!
nog eene die met rasse schreden vooruit gaat! Niet mijn ding, maar ik ga hem zeker blijven volgen.
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! |
#5
|
||||
|
||||
Dus naar iets anders. De decals.
Daar deze onbestaand is, moest ik dus zelf aan de slag. Heb me een setje decalpapier aangeschaft van BMF voor een inktjetprinter en een potje Liquid Decal Film. Heb dan heel aandachtig de thread van Sennake gelezen en daar op voort gegaan. Moet zeggen, prima uitgelegd. Eerst en vooral een testontwerp gemaakt op gewoon papier om te kijken of het past: Eens in orde, de decals gaan afdrukken en twee maal geseald. Dit is het resultaat: Ben der best tevreden mee. |
#6
|
||||
|
||||
En ondertussen was ook de bumper aangekomen, en kon ik de body in elkaar zetten voor het spuitwerk.
Morgen gaat deze in grondlak en kan ik kijken waar er nog probleemkes zijn. Vooral de voorbumper baart me zorgen. We shall see. |
#7
|
||||
|
||||
Die voorbumpers zijn idd kl... dingen. Ik ben ook bezig met zo een 6.5 en heb al serieus gevloekt op die bumper van renaissance.
zoals je ziet op foto moeten de zijkanten vanonder verlengd worden zodat hij mooi gelijk komt. Voor de rest ziet het er goed uit, het zou wel jammer zijn als je die wagen maakt in model en dat ze dan een andere livery op de echte wagen zouden plakken... |
#8
|
||||
|
||||
Dat heb ik ook gezien, en ga ik nog aanpassen voor de eerste grondlaag.
|
#9
|
||||
|
||||
Heb me vandaag ontfermt over de voorbumper, die er toch niet echt goed uitziet.
Het eerste wat me opviel en Kristof ook reeds aanhaalde, is dat de bumper omhoog kruipt naar de wielkasten toe. Heb dan aan weerskanten een plasticstrip aangebracht onder de bumper, een beetje te groot, om achteraf bij te schuren. Het tweede euvel dat opviel, was dat hij naar de wielkasten toe een soort van verspringing heeft. Ook niet aanwezig op mijn model. Dus ook hier een stukje plastic aangebracht om achteraf in model te schuren. Een derde probleem was het tever naar achteren springen van de grill, die te ver onder de motorkap steekt. Ook hier werd weer wat extra plastic aangebracht om hem naar voren te halen. Eens de lijm droog, alles in model geschuurd en dan kreeg ik dit: |
#10
|
||||
|
||||
De aanpassingen zien er goed uit! Niet vergeten dat ongewenste naden die eventueel nog zouden zichtbaar blijven opgevuld kunnen worden met secondelijm en bloem
|
#11
|
||||
|
||||
Het volgende dat opviel, is dat op de rechterflank het grilleke deruit springt.
Ook dit heb ik proberen na te maken met een plastic strip. Hier is wel nog wat schuurwerk aan. En dan nog een fotoke voor en na: Voor: Na: Wat moet nu nog gebeuren? Eerst in de naad oderaan de bumper ook de hellingen naar de wielkasten nog wegwerken. Dat wordt dichtsmeren en een nieuwe trekken evenwijdig met de onderkant. En dan alles nog wat bijwerken met de nodige hoeveelheid putty en bijschuren. Wordt vervolgd... |
#12
|
||||
|
||||
Als je de foto van de echte wagen vergelijkt met jouw model, dan denk ik dat er ook nog een stuk van de bumper weggeschuurd moet worden. Bij het resin deel komt de bovenste "band" van de bumper bijna gelijk met de zijkant, terwijl de echte wagen op die plaats toch een "verdunning" vertoont: de bovenste band komt zo te zien zeker een cm of 3, 4 meer naar binnen uit... Moeilijke uitleg, ik heb getracht om het op de foto te schetsen... Last edited by Sennake; 14-02-2010 at 23:47. |
#13
|
||||
|
||||
Stevige update weeral. Je gaat hard vooruit. De livery vind ik trouwens prima uitzien voor deze wagen.
__________________
|
#14
|
||||
|
||||
Thanks, mannen.
En Sennake, ik begrijp perfect wat je bedoelt. en inderdaad, ben dan vandaag ook aan de slag gegaan met één kant. Morgen de andere. Hier toon je dat er vrij veel weggeschuurd moest worden, maar het probleem was dat ik dan dieper zou zitten dan de rest van de bumper. Ik heb dan maar ietsje minder weggehaald, maar het is toch goed te zien. Heb ook meteen dat grilleke weggehaald en het gat wat aangepast, zodat het vanachter mooi aansluit op de wiekast. Dan enkele plastic strips aangebracht, en een plaatje geplaatst om het terug tweedelig te maken. Valt misschien wat groot uit, maar kon mijn inziens niet anders met de vrij slechte verhoudingen van de bumper. En dan ter vergelijking: |
#15
|
||||
|
||||
Dat is't zie, wat ik bedoelde
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|