|
|
||||
|
||||
Peugeot 207 S2000 - Freddy Loix - Ieper 2009 - OK43Model - 1/43
Weeral een nieuw projectje gestart, allee, is al een maand of 3 geleden dat hij gespoten is. En ga der nu eindelijk mee verder.
Het gaat om de 207 van Loix uit Ieper vorig jaar en is de volgende in mijn S2000 collectie van Loix. Het is een Resinkitje van Okmodel43 en de decals zijn van Ixo die dit model eind dit jaar pas zullen uitbrengen in Die-cast. Heb deze kunnen bemachtigen op E-bay ergens in Portugal. Hij diende in 3 kleuren te worden gelakt. De trick: geen lijn in het dak en motorkap tussen rood en oranje. En daar zat het probleem. Niet makkelijk die overgang. Heb het niet heel juist, maar ben toch tevreden. Ik had een hele reeks foto's gemaakt van die spuitwerken, maar om één of andere reden sloeg het mijne k*tkodak tilt en werd zowat alles gewist. Hier toch enkele: Eerst heb ik het geel achteraan gespoten. En dan heb ik de zijflank van piloot en het geel afgeplakt en de rest oranje gespoten. Vervolgens alles afgeplakt en voorgenoemde zijkant opengelaten en rood gespoten. Telkens netjes in de naden afgeplakt om geen spuitlijnen te hebben. En het zijn deze foto's die ontbreken. Eens dit allemaal droog, de hele wagen afgeplakt behalve dak, motorkap en voorbumper. Nu moest daar het rood nog opkomen zonder spuitlijn. Heb daarvoor een stukje karton gebruikt, dat ik zo een centimeter boven de wagen hield waar de schijding zou moeten komen. Dan met de spuitbus erover gegaan met snelle bewegingen om zo een kleine overgang te creëren. Dit is tot 2 keer toe mislukt op het dak, de rest was meteen goed. Dus elke keer het hele dak opschuren, oranje spuiten en opnieuw proberen. Maar het is me dan toch gelukt. Allee, het zal wel beter kunnen, maar met spuitbussen is dit toch moeilijk. Hier enkele foto's: Zo, tot daar de werken van een hele tijd geleden. En nu naar het heden...
Last edited by Loixrallyfan; 17-03-2010 at 18:26. Reason: Ontbrak nog belangrijke info |
|
||||
|
||||
En heb hem gisteravond dan terug tevoorschijn gehaald, gepoleerd en hier dan de decals op geplaatst die komen van Ixo en eigenlijk niet helemaal passen op dit model, daar ze op maat gemaakt zijn voor een Ixo-model. Maar koppig als ik ben, wil ik absoluut zo een kitje om zelf aan te bouwen. Na wat paswerk bleek dat het nog allemaal goed meevalt, en met hier en daar wat foefelen, zijn ze er dan toch opgeraakt. Hier het resultaat:
Nu nog schoonmaken en een aantal keren vernis erover. Ben der nog nie uit wat ik met het interieur ga doen. OOB of uitgebreid daar ge der niet zoveel van ziet loont het misschien niet de moeite, aan de andere kant is er dan weer het amusement.... Zal der eens een nachtje over slapen... Wordt vervolgd...
|
||||
|
||||
1/43, bangelijke auto ... Wat moet ne mens nog meer zeggen!
|
||||
|
||||
decals zitten er zo te zien strak op. Ik kijk uit naar het vervolg.
|
||||
|
||||
Machtig Schoon ! !
|
||||
|
||||
Hey jong, ferme inspanning weeral, en voor wat betreft het interieur, zou ik de gulden middenweg nemen. Dus niet OOB, maar ook niet super detailed. Gewoon enkele leuke details waar je tijdens het bouwen het nodige plezier aan beleefd én die achteraf nog plezant zijn om naar te kijken.
Ik volg! |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Erg mooi modelleke in wording!
|
|
||||
|
||||
Quote:
En bedankt, hé mannen.
|
||||
|
||||
Ben begonnen met het interieur en heb me bezig gehouden met het dashboard
en de bestuurderskant. Heb er toch enkele dingen aan toegevoegd, allee ja, enkele... Hier een fotoke van hoe dat eentje eruit ziet: Let wel, dit is niet de Loix foto. Die zijn niet mooi duidelijk. Maar de inrichting is hetzelfde, met dat verschil dat het interieur wit is en het dashboard bekleed is met alcantara. Ben dan begonnen met het dashboard in te kleuren en carbon geplaatst op de bak op de middentunnel. Dan heb ik alle knopkes en schakelaars aangebracht op die bak op de tunnel. Een heel werkske op deze schaal. Ook de lampkes in de nis geplaatst van het dashboard en de buisjes naar de stuurkolom toe ook nog toegevoegd. Alsook de hendels voor ruitenwissers en pinkers. Oja, alle toevoegingen van de eerste naar de tweede foto zijn zelfgemaakt. Hiervan zat niets bij de kit.
|
||||
|
||||
Vervolgens moest de handrem toegevoegd. Hiervan zat enkel de hendel bij de kit. Dus weer bijbouwen: benodigdheden:
Dan de handrem nagebouwd zoals het zou moeten zijn: Deze werd dan geschilderd en op zijn plaats gezet en voorzien van de nodige bekabeling. Ook werden de pedalen er al aan toegevoegd. Hiervoor heb ik wel de stuurnaaf moeten inkorten en verplaatsen. En dan nog een zicht op het geheel: Het volgende wordt de kant van de copiloot waar ook vanalles zal moeten bijkomen. Ook worden de radiatorroosters morgen herschilderd in zijdeglanszwart. Denk dat dat mooier gaat zijn. Wordt vervolgd...
|
||||
|
||||
Vandaag weer wat gedaan aan het interieur.
Heb vandaag het stuur aangebracht met een kleine verlenging in het geel. Ook een kabelke gedraaid voor deronder. Voorts nog wat kabels en bakjes met knopjes aangebracht, waarvan de zwarte dienst doet als intercom. Het witte bakje is me een raadsel. En dan heb ik voor de eerste maal het dashboard en stuur "gedrybrushed" met dank aan Guido voor de korte, maar duidelijke demo op de meeting. Het verdient nog wat oefening, maar voor een eerste poging is het ok. Dan de copiloot zijn voetenbak gemaakt, met daaraan een stuk van de rolkooi dat ik zelf heb toegevoegd: Voorts ook nog een buis aangebracht onder het dashboard, gemaakt van een stukje opgedraaide ijzerdraad. Alles geverfd en gemonteerd, ziet dat er zo uit: Wordt vervolgd...
|
||||
|
||||
Daar ik niet helemaal gelukkig was van mijn drybrush, heb ik geprobeerd het wat bij te werken. Meteen viel een opmerking van Guido op de meeting mij te binnen: ge kunt ook grijze tinten gebruiken.
Heb dan het hele dashboard opnieuw gedaan. Eerst volledig met zwart, dan lcht erover gegaan met grijs en dan wit voor de randen, en het ziet er veel beter uit, vind ik. Wat ik wel heb geconcludeerd, is dat ik voortaan het dashboard beter kan spuiten, want bij een drybrush zijn de verflijnen ook zichtbaar geworden, en dat is een beetje jammer.
|
||||
|
||||
Goe bezig.
|
||||
|
||||
Vandaag weer wat verder gewerkt aan het interieur. Zo heb ik het kofferruim afgewerkt. Alle delen van de rolkooi werden erin bijgemaakt, zat niets van bij de kit. Ook 2 pompen toegevoegd naar de schokdempers toe met de nodige kabels. Dan nog het reservewiel geplaatst met de daarbijhorende riemen en erlangs een krik.
Dan ook de stoelen voorzien van gordels en kabels van de intercom en aangebracht. Wat moet nu nog gebeuren: Enkele kabels bijleggen, rolkooi plaatsen en brandblusser maken. Wordt vervolgd...
|