![]() |
|
|
||||
|
||||
Welke kant gaat Mercedes Benz Sport uit?
De deelname aan de F1 als team en motorleverancier zal nog wel even duren, dat lijkt me redelijk stabiel. Echter hun toer- of gt-programma is een andere vraag.
Voor de DTM zijn ze dringend op zoek naar een derde fabrikant om de boel draaiende te houden. Als men de verhalen mag geloven dan wil BMW wel deelnemen aan het DTM maar dan wel met een wagen die in een andere kampioenschappen is in te zetten. Vandaar het flirt gedrag met de Japanners en zelfs de familie France van Grand-AM (stond vorige week in de Autosport). In de afgelopen jaren hebben we MB nooit kunnen betrappen op een (fabrieks)deelname in andere toer- of gt-kampioenschappen. Als het even kon werkte men dergelijke teams liever tegen die met een MB produkt wilde deelnemen aan een bepaalde klasse. Nu opeens dan een FIA GT3 wagen? Waarom? Als back-up mocht de DTM uit elkaar spatten? Met een GT3 als basis kun je dan weer bepaalde programma's opzetten. Zelfs richting GT1...... Of heeft men gezien dat GT3 wagens lucratief kunnen zijn? Ze zoeken misschien nog wat geld i.v.m. met dit bericht: http://www.nu.nl/auto/2211667/daimle...schandaal.html Of wil men niet achterblijven bij de Duitse broeders van Audi en BMW? Sterker nog, gaan deze 3 modellen wellicht de basis vormen van de nieuwe DTM? GT3 met spierballen zeg maar...... Wat denkt u?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Eind vorig jaar was er zelf spraken dat er in de DUTCH GT4 met een
Mercedes zou gereden worden ik meen dat Frans Verschuur en een Mercedes importeur er mee bezig waren het ging niet omdat er teveel aanpassingen aan de auto gedaan moesten worden en Mercedes stond er zelf niet helemaal achter. ![]() Heel jammer ze waren zelf al aan het testen met een straat auto op Zandvoort,maar wat nog niet is kan nog komen ik ben absoluut geen fan van een buizen frame serie wat ze dan ook nog een toerwagen serie durven te noemen.(DTM) |
|
|||
|
|||
Weet niet welke kant Mercedes op zal gaan. Ik hoop eigenlijk nog steeds op een DTM kampioenschap ala V8 Supercars en NASCAR, dus priveteams (dat is misschien niet de juiste omschrijving omdat het natuurlijk wel professionele teams betreft van niveau Schnitzer, Phoenix en 888) met support van fabrikanten in de vorm van sponsoring (en externe sponsors die niks met automotive te maken hebben zoals in V8 Supercars en NASCAR!). Minimaal 3 of 4 fabrikanten (Mercedes, Audi, BMW, Lexus). Wagens zoals in V8 Supercars of de BMW M3 GT2 (al kan ik ook leven met silhouettes, als deze maar sterker zijn en minder aerodynamische onzin hebben). Per seizoen een 16-tal races (+/- 90 minuten) verspreid over Europa. Per race een 1 miljoen Euro prijzengeld (verdelen over alle deelnemers). En dan startvelden van +30 wagens.
![]() ![]() Met de komst van al die fabrieks GT3's (Audi en nu de nieuwe BMW en Mercedes) ben ik bang dat deze klasse over een paar seizoenen te duur is geworden. Ik snap overigens al jaren niet waarom Mercedes tegen klantenautosport is. Merken als Porsche en BMW hebben er veel succes mee en associeer je direct met sportiviteit, bij een merk als Mercedes heb ik dat niet. Mercedes associeer ik met (ex)ondernemers van boven de 50. Last edited by FIRE; 26-03-2010 at 22:55. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|