|
|
||||
|
||||
Ford Focus WRC - Cadeau voor petekind - Revell - 1/24
Ik ben nog eens gestart met een eigen fantasieprojectje.
In augustus van dit jaar ben ik de trotse peter geworden van het zoontje van mijn broer. Daar ik toen al een mooie cadeau had gegeven, en de babyborrel volgende maand door gaat, dacht ik een aandenken te maken aan zijn geboortedag. Hiervoor ga ik dus mijn hobby aanspreken en hem een wagen bouwen. Wat is de bedoeling. Ik ga een Focus WRC bouwen van het jaar 2000 met daarop de ganse livery van de Marlboro Corolla van Loix. Met dit verschil dat de Marlboroteksten worden vervangen door zijn naam Tristan. Nu hoor ik sommigen al denken, waarom dan geen Corolla. Wel, na 4 builds in anderhalf jaar met die kit, ben ik hem even serieus beu Deze wagen wordt volledig OOB gebouwd. Enkel gordels, snelsluitingen en 'stoffering van zetels en dashboard om het model net dat meer te geven. Enfin, de body staat al in zijn witte lak. Voor de kenners, de voorbumper is van de 1999 versie. Die vond ik mooier. De decals die erop komen, zijn van Reji. En dan de door mezelf gemaakte aanpassingen. Leuk detail hier is dat de nummerplaten staan voor zijn geboortedatum. Hieraan worden nog een reeks decals toegevoegd van de Focus zelf, want Toyotalogo's staan hier een beetje dom op hé
Last edited by Loixrallyfan; 22-09-2010 at 09:43. |
|
||||
|
||||
Mooi cadeautje als je het mij vraagt !
Alleen is het te hopen dat kleine Tristan die in niet zijn pollekes krijgt hé
|
||||
|
||||
Aha, hier is die fameuze thread. Ik ben blij dat je hem laat zien.
Fantasie of niet, het is en blijft modelbouw. En nieuwsgierig zijn we allemaal. Dus succes ermee, en gebruik stevige lijm hé.
|
||||
|
||||
Ik ben hier wel benieuwd naar. Dit is een leuke afwisseling, eindelijk eens een funbuild. Ik ben benieuwd want deze livery kan wel eens heel mooi uitkomen op de focus.
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
ziet er al erg mooi uit. Zijn dat soms decals van DMC? ik zou die willen gebruiken voor een Toyota Corolla van Revell.
Lesley |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Ja Guido, jouw spuitwerk lijkt verdacht veel op datgene wat ik op het web ben tegengekomen, en het heeft wel iets.
Zelfs beter dan de Kullig-uitvoering, vind ik.
|
||||
|
||||
Waar kan ik deze decals kopen voor de focus?
Lesley |
|
||||
|
||||
dat gaat zoeken worden. Reji heeft deze in een ver verleden uitgebracht maar zijn al een hele poos out of stock. Misschien e bay afschuimen.
Om effe terug te komen op je vorige vraag. Zelf ken ik kwaliteit niet van DMC decals maar als je de Loix corolla wil maken zou ik opteren voor het setje van Reji, nog steeds in stock bij Domino.
|
||||
|
||||
Quote:
Lesley |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Tja, die livery kon ook wel dienen, alleen, Marlboro zie ik toch liever in het wit-rood, en bij deze van Kullig is het rode van het goeie teveel.
Enfin, ik heb vandaag de decals geplaatst op de mijne, met dit als resultaat.
|
||||
|
||||
Net echt.
|