|
|
||||
|
||||
Lancia Delta HF16v - Robert Droogmans - RAC Rally 1990 - Hasegawa - 1/24
Na een pauze van enkele weken ben ik terug gestart met een projectje. Voorlopig ga ik vrij OOB bouwen om er voorzichtig in te komen en gebruik daarbij vrij makkelijke kits met een pas zekerheid. Tamiya en Hasegawa zijn dus het meest aangewezen. En zo gaat ook mijne stock eens een beetje vlotter gaan krimpen.
Ik ga dan ook starten met een kitje van Hasgawa. Namelijk de Lancia Delta van Droogmans op 1/24 in de Fina - kleuren. Heb lang moeten zoeken naar een versie die overeenkomt met de bestaande kit van Didier Auriol. Den deze: Ben uitgekomen op die van de RAC Rally 1990. Daar werd Robert 10de met deze wagen. Heb enkel een wit-zwart foto uit de Rallyworld 90-91 van Willy Weyens. Het enige dat moet wijzigen is de dakhapper, maar ook deze zit bij de kit. Dus geen probleem. En uiteraard enkele aanpassingsdecals voor de Rac rally en de Droogmans namen. Die maak ik zelf. Mocht er iemand rallyplaten van de Rac rally hebben of foto's ervan, mag hij altijd iets laten horen. Of een bestaand decalvel waar die opstaan mag ook. Grts, Guido
|
|||
|
|||
Suc6 !
Grtz, G |
|
||||
|
||||
Go for it !!!
|
||||
|
||||
I will follow.
|
|
|||
|
|||
Ik ben benieuwd, dit is toch 1 van mijn meest favoriete rally-wagens. Ik heb hem zelf ook liggen en plan hem ooit eens te bouwen, maar ik heb geen idee wat ik van hasegawa kan verwachten.
Succes. |
|
||||
|
||||
Mijn Ferrari F1-89 is ook van Hasegawa en ik vind dat dit een goed merk is.
Een beetje dezelfde kwaliteit van Fujimi.
|
||||
|
||||
Het zijn vrij eenvoudige kits met een heel goede pasvorm. Ik bouw ze zelfs zonder te dryfitten nu en dat geeft geen problemen. Is niet zo uitgebreid als Tamiya en grillen zitten meestal meegegoten in de body. Dus voor een uitgebreid model is er wat zaag en snijwerk aan. Maar om OOB te bouwen een zeer goede basis. Voordeel is dan weer dat er PE aanwezig is voor gordels en snelsluitingen.
|
||||
|
||||
Allez, je bent weer vertrokken. Ik zou zeggen laat maar komen die delta.
|
||||
|
||||
Hier een eerste kleine update.
Ik heb ondertussen de body spuitklaar, maar zal even duren voor ik kan beginnen. De verwarming voor mijn garage staat momenteel bij Pa en als die terug is kan ik starten. Dus ben ik maar al eens naar de decals gaan zien, en heb ik de nodige aanpassingen al uitgewerkt voor de Rac versie van Droogmans. Heb het net afgeschuimd naar rallyplaten uit deze rally en heb ze gevonden. Dan nog enkele andere aanpassingen gemaakt zoals nummerplaten, nummers en de namen en da ga ik dit combineren met het bijgeleverde decalvel van de kit. Op de eerste foto het decalvel van de kit, met daarop rood doorstreept wat allemaal verdwijnt: Hierop is ook te zien dat de kaders rond de Finalogo's doorstreept zijn. Deze moeten verdwijnen. En dan de aanpassingen, genummerd om aan te geven welke waar in de plaats komen. En dan even passen op de body om te kijken of de verhoudingen correct zijn: Zo, en nu wachten tot ik kan spuiten. Wordt vervolgd...
Last edited by Loixrallyfan; 18-01-2011 at 17:00. Reason: Op mijn decalvel merkte ik een slechte omranding op van de rallyplaten. Werd aangepast en foto vervangen. |
|
||||
|
||||
Even vraagje over de decals die je zelf maakt. Hoe seal jij deze? Juist om eens te vergelijken met mijn werkwijze. Wie weet leer ik bij...?
|
||||
|
||||
Quote:
Want ze zien er prachtig uit. Grts Vinnie. |
|
||||
|
||||
ik doe dat met een laagje Gunzevernis, en dit 24 uur voor ik ze plaats. Dan is de vernis 'droog' maar nog flexibel. Wacht je tot de vernis uitgehard is, kan je barstjes krijgen, alleszins, dat heb ik ervaren met de Focus voor mijn petekind.
|
||||
|
||||
Hier nog eens een update.
De bodem werd in zijn juiste kleurtjes gespoten, alsook de onderdeeltjes en dan samengelijmd. Daarna werd alles behandeld met roest en vuil en is dit het resultaat.
|
||||
|
||||
Ook het dash is klaar en ben reeds begonnen aan de bak van het interieur.
|
||||
|
||||
Knapp stukje werk al verricht. Ga ik zeker volgen. Heb er ook nog zo 2 liggen.
Lesley |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|