|
|
||||
|
||||
Fiat Ritmo - Freddy Loix - Legend Boucles de Spa 2010 - Ixo - 1/43
Dit is een projectje tussendoor voor ene goeie maat van me.
Het gaat om de Ritmo van Fast Freddy uit de Legend 2010. Ik vertrek hiervoor vanuit een diecast van Ixo. Normaal post ik zoiets hier niet, maar deze is volledig door mezelf getekend en in samenwerking met Jawi op decal gezet. Vandaar dat dit toch een specialleke is voor mij. Het gaat om den deze: En dit is het te verbouwen model: Hier werd wat aan verbouwd. Eerst werden verstralers uit de body gehaald, en werden de gaten dichtgemetseld. Ook de wielkasten en lip onder voorbumper werden wat versmald en de achterbumper kreeg nog 2 randjes mee om beter aan te sluiten op de wielkasten.
|
||||
|
||||
De decals werden voor dit model volledig zelf getekend, en met behulp van Jawi op papier gezet. Dit maakt wel dat de hele livery in 2 delen moest getekend worden. Jawi print namelijk in 2 lagen. Een vel met witte decals en een vel met kleurdecals.
En daar zit nu juist de moeilijkheid. Ook onder de kleurdecals die transparant zijn, moet er een witte komen die perfect past. dus dat zorgde voor heelwat arbeid, maar met een zeer tevreden resultaat. Enfin, hier de layout (de Loixrallyfanlogo's moet je wel wegdenken) Eerst de witte (in het zwart getekend) En dan de kleurdecals: En dan terug naar de wagen. Deze werd rood-zwart gespoten. Ben niet echt content van de wieboogjes, en na 3 keer proberen en spattelen, moet dit het maar doen. Bij de afwerking achteraf kan hier wel nog wat aan verbeterd worden, maar da's voor later. En dan werden de eerste decals geplaatst. Hier wel grote tevredenheid Wordt vervolgd...
|
||||
|
||||
En dan werden de eerste decals geplaatst.
Hier wel grote tevredenheid Dat ziet er al heel goed uit. De voldoening van zelfgemaakte decals is volgens mij heel dikwijls veel groter dan zomaar het aanbrengen van aangekochte exemplaren,zeker als ze er uit zien als de deze. |
|
||||
|
||||
schoon begin!
ik volg!
|
||||
|
||||
ferm ferm
|
||||
|
||||
Mooi dat je ons alsnog laat meegenieten van deze verbouwingswerken.
Proficiat voor je voorbereidend tekenwerk. Nu een vraagje; Waarom maak je de gaten van de verstralers dicht? Deze staan toch ook op de referentie-foto, of ga je ze vervangen door betere exemplaren?
|
||||
|
||||
Als je goed kijkt dan zitten de verstralers op het model in de capeau en op de foto van het te bekomen model zitten ze op de bumper... dacht ik...
|
|||
|
|||
Een Ritmo is in mijn ogen zodanig lelijk dat ik em mooi vind.
Ik zou deze ooit es in 1/43 kit willen vinden, helaas o zo moeilijk te vinden... Nu, ik vind dit een tof project & mijn aandacht heb je, Guido!
|
||||
|
||||
Quote:
De decals zijn intussen allemaal geplaatst, behalve de voorste nummerplaat, die komt er later op. Het ding werd ook al vernisd, en hier van hetzelfde als bij de Lancia, een appelsienen huidje. Dus dat wordt weer laten uitharden, uitschuren en een niew laagje zetten, maar dat is voor volgende week. Enfin, hier het resultaat van de zelfgemaakte decals:
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit! Die witte decals lijken goed te dekken op het rood. Of zijn het 2 laagjes?
|
||||
|
||||
Strakke decals, dus van mij is dat een bank vooruit en een kus van de .....
Oké, na het beter bekijken van de eerste foto's zag ik dat de verstralers niet ingebouwd zijn, maar bijgezet zijn.
|
||||
|
||||
Marseille! Euh, neen,... Cannes! Neen, ook niet... aha: Nice!
|
|
||||
|
||||
Nee nee, 't was in Spa.
|
||||
|
||||
|
||||