De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 16-04-2002, 00:48
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
DEPADDOCK in F1 !!!

Deze mail kreeg ik in mijn mail-box !!!!

Welke jonge PADDOCK-ers grijpen deze kans. (Het is idd een lange tekst om te lezen maar wel de moeite waard)




OP ZOEK NAAR EEN UITZONDERLIJK TALENT


BRUSSEL, 10 april 2002 – De «Royal Automobile Club of Belgium» en Renault België Luxemburg hebben beslist een structuur op te richten teneinde het ontdekken en promoten van jong éénzittertalent in de komende jaren te bevorderen : de «RACB Formula Renault Academy».

Het principe is om een uitzonderlijk talent te ontdekken, en dit door de basis van de pyramide zo breed mogelijk te maken. Daarom wordt er gezocht bij de jonge Belgen die de kartsport bedrijven, hetzij als hobby op een indoorpiste, hetzij in competitieverband op de permanente buitencircuits. Een communicatiecampagne zal worden gestart teneinde een zo groot mogelijk aantal potentiële kandidaten te informeren en motiveren.

Dankzij een specifiek systeem, op poten gezet om gedurende de zomer mogelijke kandidaten te ontdekken, zullen de beste kandidaten aan een test deelnemen aan het stuur van een Formula Renault Monza op het circuit van Zolder, op 26 en 27 november 2002. Deze test zal gratis zijn voor alle winnaars van de finales die georganiseerd worden in de tien geselecteerde indoor-kartcircuits, alsook voor kart-licentiehouders van de KACB, en dit onder bepaalde voorwaarden.

Op basis van de chronoritten en de opinie van de jury samengesteld uit leden van de « RACB Coaching Group », zullen twee laureaten worden aangeduid: één uit de kartcompetitie en één van de tien indoor-finalisten, teneinde de minder ervaren kandidaten niet te benadelen.

Deze beide jonge piloten krijgen tweederde van het budget nodig om deel te nemen aan het Formula Renault Monza Kampioenschap in 2003. Zij moeten zelf éénderde bekostigen, dit teneinde hun verantwoordelijkheid zo groot mogelijk te maken en hen nu al te confronteren met de realiteit van de professionele autosport.

De beste piloot van minder dan 20 jaar oud die zich heeft doen opmerken tijdens het Formula Renault Monza Kampioenschap in 2003, ongeacht of hij uit de «RACB Formula Renault Academy» komt of niet, zal uitgenodigd worden op een test georganiseerd door de RDD (Renault Driver Development) op internationaal niveau. Vanaf hier, als hij deze nieuwe selectie met glans doorstaat, zal RDD het vervolg van zijn carrière op zich nemen met als uiteindelijke doel een plaats in de Formule 1 te bemachtigen.

C U
Reply With Quote
  #2  
Old 16-04-2002, 00:49
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
DE VIER ONTDEKKINGS- EN SELECTIEFASEN


Fase 1 : ontdekken en selectie in indoor-kartcentra tijdens de zomer

De basis van de piramide van de «RACB Formula Renault Academy» situeert zich bij de vroegst mogelijke vorm van autosport waaraan jongeren kunnen deelnemen, te weten de indoor kartsport, bereikbaar voor ieder dankzij zijn democratische prijzen. Tien circuits worden door de Kartcommissie van de KACB, onder leiding van Marcel Servais, geselecteerd, door rekening te houden met het niveau van de infrastructuren en het materieel op gebied van veiligheid alsook wat betreft de selectiviteit. Deze circuits zullen over het hele land verspreid liggen en laten de Belgen, die geen licentiehouder en tussen 15 en 18 jaar oud zijn, en die zich tijdens de zomermaanden wensen in te schrijven, toe om aan een forfaitaire prijs van 10 Euro per kwartier (in plaats van de gebruikelijke 15 of 16 Euro) te rijden, teneinde aan de finale, die de 25 snelsten op één ronde verzameld, deel te nemen. Elke deelnemer wordt uitgenodigd om het bewijs van zijn snelste rondetijd in een urne te deponeren.

Op zondag 8 september zal simultaan in de 10 kartcentra een finale georganiseerd worden volgens hetzelfde schema: 25 finalisten (auteurs van de beste 25 tijden in juli en augustus) rijden met vijf door het lot toegewezen karts, vervolgens rijden de snelste vijf nog eens met dezelfde kart. De beste tijd over de drie gechronometreerde ronden bepaalt de winnaar. Examinatoren van KACB staan borg voor het goede verloop van de wedstrijden en de echtheid van de resultaten.

De tien laureaten van de indoor-kartcompetitie zullen vervolgens uitgenodigd worden om gratis aan een «Rookie test» deel te nemen waar ze geconfronteerd zullen worden met de beste en meest gemotiveerde jonge Belgische piloten die houder zijn van een kartlicentie.
Reply With Quote
  #3  
Old 16-04-2002, 00:50
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Fase 2 : recrutering van de beste outdoor kartpiloten

Deze selectie zal openstaan voor alle nationale kart-licentiehouders tussen 15 en 19 jaar oud op voorwaarde een deelname in de kosten van 1000,00 Euro te hebben betaald. In functie van het aantal aanvragen zal een eventuele selectie worden doorgevoerd op basis van de beste palmares.

Zodoende hopen de KACB en Renault België Luxemburg de beste Belgische outdoor-piloten – sowieso al talentrijk – te recruteren.
Reply With Quote
  #4  
Old 16-04-2002, 00:50
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Fase 3 : de «rookie test», een enige ervaring

Op 13 november 2002 zullen de laureaten van de indoor-kartcompetitie een specifieke « opleiding » krijgen aan het stuur van een Renault Clio teneinde hen voor te bereiden op een unieke test aan het stuur van een Formula Renault Monza op het circuit van Zolder op 26 en 27 november 2002. De KACB houdt er aan de dynamische samenwerking met het circuit van Zolder in het kader van deze « rookie test » te onderstrepen.

Deze beide dagen zullen aan de jury – samengesteld uit leden van de «RACB Coaching Group » – toelaten het niveau en potentieel van elke kandidaat te situeren. Deze zullen beoordeeld worden aan de hand van verschillende criteria die nuttig zullen zijn bij de uitbouw van hun verdere professionele loopbaan (snelheid, technisch analytisch vermogen, omgang met de media, fysieke conditie, enz.), maar het belangrijkste blijft uiteraard het verdict van de chronometer, met dien verstande dat de jury na een eerste selectie kan vragen een tweede maal de oefening te herhalen. De KACB verzekert de omkadering van het evenement met een koersdirecteur, sportcommissarisen, medische bijstand, officiële tijdwaarneming en baancommissarisen alsook examinatoren in de bochten.

Desalniettemin, zal de jury als enige de uiteindelijke beslissing nemen om de laureaten aan te duiden: de beste uit de outdoor-karting alsook de beste finalist uit de indoor-kartcompetitie. De gelukkige winnaars krijgen als prijs tweederde van het budget nodig om deel te nemen aan het Formula Renault Monza Kampioenschap in 2003 bij hetzelfde team, terwijl ze het resterende derde met eigen middelen zullen moeten zoeken (ter informatie, het budget zal tussen 75.000 en 100.000 Euro liggen voor een seizoen). Op deze wijze wil de «RACB Formula Renault Academy» van bij het begin de jonge piloten blootstellen aan een situatie die niet alleen hun kunnen en motivatie op het circuit vergt, maar ook daarbuiten, hetgeen noodzakelijk zal zijn voor een geslaagde verdere loopbaan.
Reply With Quote
  #5  
Old 16-04-2002, 00:51
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Fase 4 : het verdict van de wedstrijd in het Formula Renault Monza Kampioenschap

Onder de deelnemers van het Formula Renault Monza Kampioenschap in 2003, zullen de Belgische piloten van minder dan 20 jaar bij elke wedstrijd beoordeeld worden: sterren zullen worden toegekend aan de snelste drie tijdens de kwalificatieritten en aan de eerste vijf bij aankomst van de wedstrijd, terwijl de vertegenwoordigers van de pers een aantal sterren kunnen toekennen in het midden en aan het einde van het seizoen aan de kandidaten van hun keuze.

De piloot die aan het eind van het kampioenschap het grootst aantal sterren heeft, zal worden uitgenodigd om – onder bepaalde contractuele voorwaarden – deel te nemen aan een test dewelke wordt georganiseerd door RDD (Renault Driver Development) alwaar hij zal geconfronteerd worden met de beste internationale kandidaten. Als hij in deze nieuwe selectie slaagt zal Renault de verdere uitbouw van zijn loopbaan voor zich nemen met als uiteindelijke doel de Formule 1 te bereiken.

Indien hij niet wordt weerhouden door RDD, en indien het desalniettemin vaststaat dat de kandidaat een zeker potentieel heeft, zal de KACB hem in zijn verdere loopbaan helpen door middel van de «RACB Coaching Group».

Het globale programma van de «RACB Formula Renault Academy» is voorzien voor een periode van minimum drie jaar. Het reglement kan jaarlijks evolueren in functie van de opgedane ervaring, maar het uiteindelijke doel blijft om zo vroeg mogelijk een Belgisch supertalent te ontdekken, hem toe te laten zich te ontwikkelen door zijn competitiedebuut zo goed mogelijk te omkaderen en hem vervolgens op de internationale scène te promoten door hem de best mogelijke kans op slagen aan te bieden.

De samenwerkingen tussen de KACB en het circuit van Zolder enerzijds en tussen Renault België Luxemburg en Renault Sport anderzijds zijn dus perfect complementair, waarbij elke partner zijn steentje bijdraagt om uiteindelijk er de vruchten van te plukken. De verantwoordelijken van de «RACB Formula Renault Academy» en van de RDD zijn er zich niettemin van bewust dat een talentenjacht geen exacte wetenschap is en dat een jaarlijkse systematische promotie geen garantie op succes biedt. Vandaar dat de opzet van deze operatie long-term is.
Reply With Quote
  #6  
Old 16-04-2002, 00:52
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Een communicatiecampagne zonder voorgaande

Vanaf de tweede trimester van 2002 zal een promotie- en communicatiecampagne worden opgezet teneinde de «RACB Formula Renault Academy» te ondersteunen.
Dit zijn enkele voorbeelden bedoeld om een zo groot mogelijk aantal jongeren ertoe aan te zetten hun kans te wagen tijdens de vakantieperiode, en dit in de geselecteerde indoor-kartcentra:

- aanwezigheid op het terrein, in de indoor-kartcentra, met specifiek promotiemateriaal (displays in de vorm van een F1-piloot in Renault overall, affiches en verklarende leaflets) ;

- publiciteitscampagne in de gespecialiseerde kart- en autosportpers;

- persdienst ontwikkeld in samenspraak met Renault en de KACB teneinde de media meer te betrekken bij elke etappe van de operatie, in het bijzonder op lokaal gebied door bijzondere aandacht aan de operatie te besteden;

- affiche-campagne met het oog op het bereiken van de doelgroep (15-18-jarigen), in het bijzonder in de scholen, de universiteiten, sportclubs, culturele verenigingen, enz… ;

- acties gericht op de internet-sites teneinde de informatie zo ver mogelijk te verspreiden op de meest didactische wijze mogelijk;

- aanwezigheid van een Formula Renault Monza «expo car» gedurende het hele seizoen bij de belangrijkste kart- en autosportevenementen om de operatie en het eerste seizoen van het Formula Renault Monza Kampioenschap in 2003 aan te kondigen.

Door al het nodige te doen, hebben Renault België Luxemburg en de KACB de besliste intentie om zo breed mogelijk te zoeken, teneinde het uitzondelijk talent niet te missen, ook als deze zich er nog niet van bewust is. De wil van beide partners bestaat erin alle moderne communicatiemiddelen te gebruiken om van de «RACB Formula Renault Academy» een succes te maken, vooreerst in termen van kwantiteit (in functie van het aantal ingeschreven kandidaten), vervolgens in termen van kwaliteit (in verhouding tot het bereikte niveau de beste kandidaat selecteren voor de RDD einde 2003). De weg naar de F1 is nog lang maar de structuur is er !



Contact « RACB Formula Renault Academy »

Vanessa van Zuylen
Tel: 02/287.09.51
Fax: 02/230.75.84
Vanessa.van.zuylen@racb.com

C U
Reply With Quote
  #7  
Old 16-04-2002, 00:59
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
DE 10 INDOOR KARTCENTRA

Action Kart Walenstraat 32 3500 Hasselt 011/22.22.88 011/22.12.22 actionkart@belgacom.net

Bilzer Karting Eikaart 31 "Vrankrijk" 3740 Bilzen 089/50.20.25 089/50.20.15 www.bilzer.karting.be

City Kart Sq. Emile des Grées du Loû 5a 1190 Forest 02/332.36.96 02/332.36.72 citykart@citykart.com www.citykart.com

Flanders Indoor Karting Spinnerijkaai 67b 8500 Kortrijk 056/21.49.91 056/21.47.70 fik@online.be www.fik.be

Inkart Ooievaarsnest 33 2870 Puurs 03/866.18.19 03/866.19.99 inkart@pi.be www.inkart.nu

John Martin’s Karting Franière-Florefferue de la Glacerie 6 5150 Franière-Floreffe 081/44.44.44 081/45.01.13 info@jmkarting.com www.jmkarting.com

John Martin’s Karting Mol Keirlandse Zillen 7 2400 Mol 014/31.00.00 info@jmkarting.com www.jmkarting.com

Karting Indoor de Liègerue du Gay Village 12b 4020 Liège-Jupille 04/377.67.17 04/377.67.97 contact@francorchamps-karting.be www.sokaliege.be

Karting Indoor de Wallonie rue de la Station 70 1350 Orp-le-Grand 019/63.72.30 019/63.72.31 kiwkart@swing.be www.nous.be/kiwkart

J.P.R. Belgium Europark - Noord 10 9100 Sint-Niklaas 03/765.99.85 03/776.84.40 jpr-indoorkarting@hotmail.com


En wees maar zeker de supporters zullen ongetwijfeld op post zijn.

C U
Reply With Quote
  #8  
Old 16-04-2002, 07:28
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
Ik wil jonge piloten wel bijstaan met raad en daad en helpen te slagen in hun opzet. Natuurlijk ben ik dan wel direct manager he

Driesco Briattore
Reply With Quote
  #9  
Old 16-04-2002, 14:18
Speesman's Avatar
Speesman Speesman is offline
de snelste doctorandus
 
Join Date: Mar 2002
Location: Kessel-Lo
Posts: 1,017
Dju, ik ben 5 jaar te vroeg geboren!
Spijtig dat ze geen 15-23-jarigen zoeken (niet dat ik een kans zou maken, maar toch ...).
Ik vind het wel een mooi initiatief van Renault! Dit zou meer mogen gebeuren.

SPEESMAN
Reply With Quote
  #10  
Old 16-04-2002, 16:11
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium
Posts: 787
Talking

Ik ben 20 jaar te vroeg geboren, dju toch. (ik ben nu ook 20kg te dik geboren denk ik....)
Reply With Quote
  #11  
Old 16-04-2002, 16:32
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 3,670
Woohoooo, mannen, stuur de tips maar door.
Alsek een goei rapportje heb opt eind vant jaar, dan kunt ge mij i nde kartcentra verwachten!!!!!
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 16-04-2002, 21:43
Kurttigerracing Kurttigerracing is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2001
Location: Hoogstraten
Posts: 71
Als 19 jarige competitiekarter, zonder of te weinig of geen palmares zal het hier blijkbaar moeilijk worden als ze enkel daarop selecteren en is er niet direct aanleiding om 1000 E te spenderen. Heb je iets meer info over de selectiecriteria voor de outdoor karters of vraag ik die best via Renault op ?
__________________

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.