De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 28-06-2002, 01:41
Rrubinio Rrubinio is offline
De Paddock Regular

Donderdag 27 juni, vrije-trainings-dag

Donderdag 27 juni, vrije-trainings-dag

En vrij rustige donderdag namiddag, stiekem had ik gehoopt op veel deelnemers van de Duitse Beru Top 10. Maar ook vandaag geen V8 Star deelnemers te zien, zelfs geen DTC mededinger die het nodig achten om wagen en circuit nog snel eens aan de tand te voelen. De Belgische teams die vandaag aanwezig waren deden het bijna allemaal als taxi bedrijf. Zo zagen we Taxi Russell Porsche (gebroeders Thiers), Taxi 3M Porsche (Vollebergh-Meulders), Taxi US Carworld Clio + BMW (Nelissen-Grauwels-Dubois-Wijnen-Fryns-Maassen) en de Elite BMW Taxi (Molenaers-Bervoets). Maar er werd ook serieus getest vandaag, Sebastien Ugeux (Gillet Vertigo), Lamot-Couwberghs (Porsche 996 GT3-R), Dams-Nuyts-Fumal en Koen Wauters met hun Toyota Yaris en Patrick Slaus met de Porsche van Steven-Tardivat. Nederlanders waren er ook (waar niet), Mario Blik-Dennis de Borst-Rob Karst-John de Vos en Patrick De jong snorde zowat vier uur constant op het circuit rond. Verder zagen we nog een race versie van de Ford Fiesta 2002, twee Peugeot silhouetten, een achttal formule wagens, enkele young en old timers en af en toe de zon.

Donderdag 4 juli is er helaas geen training.

Groetjes.
Reply With Quote
Old 28-06-2002, 09:05
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular

Wat Rrubinio een rustige trainingsdag noemt, was voor ondergetekende een hele belevenis.

Zoals ik al ergens anders had vermeld, had m'n vriendin een co-zitje geregeld in de Elite-BMW M3 van Molenaers - Bervoets. Ik had even nagekeken en dit jaar hadden deze piloten ergens in maart toch al eens hun klasse (Toerisme +2500c) gewonnen, wat toch iets zegt van hun capaciteiten en het kunnen van de wagen.
Omstreeks 13u kwamen we in Zolder aan om te constateren dat het toch een aangenaam weertje was. De zon was veelvuldig van de partij en 't was nie te warm en zeker nie te koud.
1 à 2 maal per jaar organiseert Elite, de hoofdsponsor van de blauwe BMW iets voor klanten of wedstrijdwinnaars via hun blad Elite. Dit keer werd ik vergezeld door een aantal gelukkige winnaars van dit Reklaamblad.
Galant als ik was liet ik enkele mensen voorgaan vooraleer ik ging meerijden. Waar ik eerst toch lichtjes zenuwachtig was, was dit snel over toen ik merkte dat iedereen toch van de rit genoten had. Toen was het mijn beurt, ik klauterde in de BMW, deed m'n gordels vast. Het eerste wat m'n piloot zei : "we gaan vandaag niet voluit, we draaien tijden rond 1:52.00 ipv 1.44.00 à 1.45.00 normaal". Ik heb tijdens de rondjes volop genoten en de piloot "rustig" laten rijden. Het was een FORMITASTISCHE race-ervaring om met zo'n krachtige BMW mee te mogen rijden. Af en toe eens het duimpje naar de piloot omhoog gestoken om te laten weten dat het goed was. Na afloop heb ik ontelbare keren gezegd dat het goed was en m'n vriendin bedankt. De piloten en monteurs hadden duidelijk plezier in deze voor hen rustige namiddag en vroegen ook andere aanwezigen of ze wilden meerijden, waaronder m'n vriendin, die na een tijdje nadenken ook is meegereden, en ze had er ook plezier in!
Ook de omkadering was goed, op zo'n trainingsdag kan je rustig in de pitboxen rondwandelen, vlak bij de Vertigo van Hemroulle gestaan, de Porsche van ADsport, de Yaris van Wauters, de Porsche van Slaus, de Porsche van Couwberghs, vlak naast Mr Parijs-Dakar Vanierschot gewandeld, Geboers zien rondwandelen, de broers Wauters, ... Kortom, op zo'n training is de sfeer best aangenaam, en de piloten zijn duidelijk bereikbaarder dan tijdens de wedstrijd. Naar zo'n training ga ik nog eens! Oh ja! De race-versie van de nieuwe Fiesta mocht er ook best zijn. En ik had m'n Paddock-shirt aan! Op die manier kwam ik VincentDB tegen!

Foto's volgen nog (het filmke gaat deze middag bij de Fnac binnen)

Johan, nog in de wolken na de co-piloot-ervaring
Reply With Quote
Old 28-06-2002, 21:04
Mechanic's Avatar
Mechanic Mechanic is offline
De Paddock Rookie

Bedankt voor de mededeling dat het geen training is volgende week. Wij waren van plan te gaan. Weet je ook waarom het circuit gesloten is ?
Reply With Quote
Old 28-06-2002, 22:52
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Mechanic
Bedankt voor de mededeling dat het geen training is volgende week. Wij waren van plan te gaan. Weet je ook waarom het circuit gesloten is ?
Wanneer er op vrijdag een volledige dag (9 -18 u) getraind wordt voor de wedstrijd van dat weekend, zijn er geen trainingen op donderdag.
ADAC Westfalen PoKal Rennen - Geen donderdag training.
Zolder Super Prix (NAV Days) - Voorlopig geen donderdag training.
24 uren van Zolder - Geen VRIJE donderdag training.
Q8 Truck Super Prix - Voorlopig geen donderdag training
WK wielrennen 10 oktober - Geen donderdag training.

Voor inlichtingen kan je terecht bij Annemie & Maria
Tel: +32 11 85 88 89
reservations@circuit.zolder.be

Prijzen auto : 13 - 17 uur = 180 € ..... 16 - 17 uur = 52 €

Last edited by Rrubinio; 29-06-2002 at 07:35.
Reply With Quote
Old 29-06-2002, 21:37
Mechanic's Avatar
Mechanic Mechanic is offline
De Paddock Rookie

Thanks voor de info.
Reply With Quote
Old 29-06-2002, 22:03
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Rrubinio

WK wielrennen 10 oktober - Geen donderdag training.
Al goed :-)
Reply With Quote
Old 30-06-2002, 12:29
AD SPORT's Avatar
AD SPORT AD SPORT is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Johan
Wat Rrubinio een rustige trainingsdag noemt, was voor ondergetekende een hele belevenis.

... de Porsche van ADsport, de Yaris van Wauters...
De Yaris van Koen : OK
Maar waar je één van onze Porsches hebt bespeurd afgelopen donderdag, God mag het weten, want dan weet hij meer dan wijzelf. We hadden namelijk enkel de Yaris van Koen bij, de Porsches stonden in onze ateliers...
Reply With Quote
Old 30-06-2002, 13:35
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Dries het was misschien een ex-ad-sport wagen hé want zo rijden er wel meer rond...
Old 30-06-2002, 14:06
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Bart.Vandecavey
Dries het was misschien een ex-ad-sport wagen hé want zo rijden er wel meer rond...
Waarschijnlijk heeft Johan zich vergist met de blauwe 3M Porsche (Vollebergh-Meulders). Zou toch kunnen na een circuit doop, hopelijk heeft hij de juiste vriendin mee naar huis genomen
Reply With Quote
Old 30-06-2002, 14:28
AD SPORT's Avatar
AD SPORT AD SPORT is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Bart.Vandecavey
Straks misschien nog wel eentje...wie weet ... ?
Reply With Quote
Old 01-07-2002, 08:47
Rallyloverke's Avatar
Rallyloverke Rallyloverke is offline
De Paddock Regular

Inderdaad bij nazicht een vergissing : vergeet die AD-Porsche ... Kan gebeuren, he, ik dacht dat ik die gezien had vanaf m'n co-zitje, sorry ...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules