De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 28-09-2002, 11:07
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -

Francorchampagne 11-13 oktober

info

Timing

vrijdag 11 okt.

8.00-18.30: adm. en techn. controles Fun Cup & Procar
12.00-18.00: vrije en off. oefenritten

zaterdag 12 okt.

8.30-9.15: Procar oefenritten
10.00-16.00: Fun Cup race
16.15-16.45: Procar oefenritten
16.15-18.15: National Classic Tour

zondag 13 okt.

8.15-9.15: GDC oefenritten
9.45-10.05: Procar Race 1
10.40-11.00: Procar Race 2
11.30-13.00: GDC Race 1
13.30-15.00: GDC Race 2
15.30-16.00: Procar Race 3
16.30-17.00: Procar Race 4

(Bron: Turbo Magazine )
Reply With Quote
Old 28-09-2002, 12:26
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

meendet? is dat de officiële timing?
ik dacht dat onze koers 's avonds werd verreden?
aiaiaiaiai, spijtig, maar het zij zo
Old 28-09-2002, 12:31
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Re: Francorchampagne 11-13 oktober

Quote:
Originally posted by bart

vrijdag 11 okt.

8.00-18.30: adm. en techn. controles Fun Cup & Procar
12.00-18.00: vrije en off. oefenritten

zaterdag 12 okt.

8.30-9.15: Procar oefenritten
10.00-16.00: Fun Cup race
16.15-16.45: Procar oefenritten

zondag 13 okt.

8.15-9.15: GDC oefenritten
9.45-10.05: Procar Race 1
10.40-11.00: Procar Race 2
11.30-13.00: GDC Race 1
13.30-15.00: GDC Race 2
15.30-16.00: Procar Race 3
16.30-17.00: Procar Race 4
Das wel tof seg! Als eerste (of toch bijna) beginnen en als laatste gedaan . Zaterdag springt er echt wel uit qua verveling (ACHT uur tussen twee qualifs!!!): gelukkig is er fun cup
Reply With Quote
Old 28-09-2002, 12:35
Maarten's Avatar
De Paddock Enthousiast

tja ik ben er ook niet content mee
misschien de officiële timing afwachten, de post is weer later dan den turbo. meestal zit daarop nog wel wat verschil. ik zou het toffer vinden moest er in de voormiddag getraind worden, en dan in de namiddag al de eerste en tweede procar race, tegen 18u het begin van de Fun cup tot 24u. en dan devolgende morgen de eerste gdc gevolgd en afgewisseld door procar en de tweede gdc. sinds wanneer rijdt GDC twee koersen ??? normaal toch slechts 1uithoudingsrace

rare timing
hopelijk komt er nog verandering in
Old 11-10-2002, 08:30
Maarten's Avatar
De Paddock Enthousiast

er is geen verandering meer in gekomen
dit is de officiële timing
tot morgen of overmorgen als er iemand komt!
Old 11-10-2002, 12:30
vincentdb2001's Avatar
vincentdb2001 vincentdb2001 is offline
De Paddock Regular

Ik zal er morgen zijn, tot morgen dan misschien.

Vincent

</a>
Reply With Quote
Old 13-10-2002, 15:19
Maarten's Avatar
De Paddock Enthousiast

jaja, het zit er weeral op

vrijdag chrono's (zoals u weet alleen belangrijk om bij de eerste 33 te zijn op 66 deelnemers, kwestie van in het juiste lotingzakje te geraken). we hebben onze oude motor er terug in gestoken en na de vrije oefenritten heeft mijn vader zijn besttijd op francorchamps van vorige keer met maar liefst 2sec verbeterd. het zal wel aan de motor gelegen hebben toen. een mooie 3'13'9 verscheen op de tabellen. ons vader glunderde toen hij uit de wagen stapte. alles dik in orde dus.
er werd dit weekend nog nooit zo hard gereden in de funcup. waarschijnlijk omdat de officiele chrono's maar liefst 3u duurden !!! tijd zat dus om vanalles uit te proberen!
ook voor ons zag het er in het begin niet zo heel goed uit. na het eerste half uur had ik een tijd gezet van 3'11'4 goed voor een op die moment 21ste plaats. tegen het einde van de sessie, voor mijn tweede poging, had er noch mijn broer noch mijn vader deze tijd kunnen verbeteren, deze chrono was op een half uur voor het einde de 39ste tijd, m.a.g. dat ik er nog eens hard moest tegenaan gaan, en dit lukte me wonderwel. één toer er alles uitgehaald en de 3'09'6 stond op de tabellen, goed voor een 25ste tijd. slipstreamen, het blijft een specialiteit om supertijden neer te zetten. de pole werd gereden door AVA Scupad in een tijd van 3'05'7 !!! geen idee hoe die mannen dat gedaan hebben. de tweede tijd was 3'05'9 en voor de rest nog een paar 3'06 en 3'07 tijden, maar het gros lag tussen de 3'08 en de 3'12, hetgeen meer 'normale' funcup besttijden zijn. soit, er was niks aan te doen, we moeten daarmee maar leren leven!

de loting dan. ondanks het feit dat we in de eerste lotingbokaal geraakten, kregen we maar een 32ste starttijd, wat meteen goed was voor een grapje van de organisator omdat we ook met nr 32 rijden. voor ons was het minder grappig, dat is natuurlijk de keerzijde van de medaille aan een loting.

racen dan maar. ik nam de start vanop de 32ste plaats, en het lukte mij om na een 1u06 binnen te komen op een 19de plaats. na de pistop nam mijn vader over, om de wagen opnieuw na een uur binnen te brengen op de 23ste positie. mijn broer nam opnieuw over en we bleven 23ste. ik nam over en kwam binnen op de 19de plaats, ons vader kwam binnen op de 20ste positie en in het laatste uur reed mijn broer op de 18de positie, toen hij binnen moest voor een stop-en-go omdat we ons vader zogezegd té vroeg zouden hebben binnengeroepen. op de briefing was echter gezegd dat de pitstop windows van 7'30 voor het uur tot 7'30na het uur zouden worden gegeven. wij hadden daarop onze chrono juist gezet met de start en mijn vader was op 58', maw 2' voor het uur binnengekomen hetgeen perfect binnen de tijdslimiet was. blijkbaar had de koersdirectie de pitwindow té laat gegeven en daardoor waren we het pitwindow (hetgeen moeilijk vanuit de pits te zien was gezien het net aan het uitkomen van de source wordt gegeven) niet langs de linkerkant voorbij gereden. zonde want we zouden nog 2plaatsen gewonnen kunnen hebben gezien er nog 3wagens voor ons zijn uitgevallen en dus 15de geëindigd zijn. jammer genoeg zakten we iets terug en zijn we geëindigd op de 20ste plaats algemeen, 11de in de stand voor het EK en 9de in de light categorie!
al bij al, op het laatste akkefietje na, een zeer geslaagde koers zonder de minste problemen!

see you in zolder, waar we voor een podium bij de lights proberen te gaan! en waar we onze joker zullen moeten inzetten

maarten perdieus
perdieus motorsport
fun cup n°32
Old 13-10-2002, 15:47
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Thumbs up

Proficiat !!
Old 13-10-2002, 21:43
vincentdb2001's Avatar
De Paddock Regular

Mijn foto's van de 6 Uren Fun Cup zijn on-line op mijn site. Er zijn ook 4 filmpjes beschikbaar, en ook ééntje van Perdieus Motorsport, zie hier (met quick time openen).

Vincent

</a>
Reply With Quote
Old 14-10-2002, 19:46
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

nondeju, geen GDC foto's ........ , ben daar eigenlijk best benieuwd naar. Nog nooit die bakken gezien in het echt.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 14-10-2002, 19:52
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Marshal
nondeju, geen GDC foto's ........ , ben daar eigenlijk best benieuwd naar. Nog nooit die bakken gezien in het echt.
Dat viel eigenlijk goed mee hoor! Een paar 996's (oa die van pino racing en van bartha-nef uit de belcar), wat 993's en voor de rest clio's en ja wat ouder materiaal
Reply With Quote
Old 14-10-2002, 19:58
vincentdb2001's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Marshal
idd, geen GDC foto's, ik was er alleen maar zaterdag.

Maar ik heb wel GDC foto's genomen tijdens de race in het voorprogramma van de 25 uren Fun Cup, hier kan je ze zien.

Vincent

</a>
Reply With Quote
Old 14-10-2002, 20:35
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Als een funcup-team hier al verslagjes post dan mogen wij natuurlijk niet achterblijven
Hier dus een bondig verslagje van het weekend van G&A racing:

Vrijdag:
Aankomst in Francorchamps waar het weer lekker koud is. In de divisie twee van de New Procar is nog niets beslist voor wat betreft de titel: Fanny Duchateau leidt met 128 punten, Jean-Pierre Balise is tweede met 101 punten en wij staan op de derde plaats met 100 punten. In totaal zijn er nog 80 punten te verdienen. Guino heeft de laatste vijf races gewonnen dus we geven ons zeker nog niet gewonnen. De wagen staat voor dit weekend in een nieuw donkerblauw kleurtje.

Zaterdag:
Twee kwalificaties vandaag. In beide kwalifs rijdt Guino de pole in de divisie. Er zijn geen noemenswaardige problemen te melden, er is in de eerste kwalif alleen een probleem met de voorremmen die maar niet op temperatuur komen maar met de nodige tape was het probleem van de baan.

Zondag:
Er staan in totaal vier races geprogrammeerd. De eerste twee duren 20 min., de twee andere een half uur. Voor de eerste race worden regenbanden gelegd.
Race 1:
Het regent niet echt maar de baan ligt goed nat. Een paar teams leggen slicks maar het merendeel doet hetzelfde als ons. De race wordt eerder gemakkelijk door Guino.

Race 2:
Hetzelfde scenario voor race 2. Alleen vijf minuten voor tijd komt de wagen binnen met een platte band. Weg zege die naar de Bora van Duchateau gaat.

Race 3 &4:
Een droge baan voor beide races. Beide races worden wederom weggekaapt door Guino.
In het kampioenschap komen we slecht vier punten terug op de bora omdat slechts twee resultaten meetellen. Doordat Fanny Duchateau dit weekend enige piloot was op de volkswagen kon zij haar twee beste resultaten op de vier races laten tellen en niet de twee resultaten die ze rijdt als ze de auto deelt.
Het wordt moeilijk om alsnog kampioen te worden maar het kan nog en we zullen er alles voor doen. Afspraak in Zolder voor de Belgian Masters (25-27 oktober)!!!
Reply With Quote
Old 16-10-2002, 10:52
Maarten's Avatar
De Paddock Enthousiast

thx vincent voor de foto's en het filmpje
maar ik heb je niet gezien, je mag gerust eens binnenspringen hoor!
volgende keer zeker doen hé
ik heb het filmpje nog niet kunnen bekijken, hier op de univ gaat dat precies niet, thuis probeer ik het nog wel eens!
nogmaals bedankt, ik zal je adres doorsturen naar de sponsors, dan kunnen ze daar ook een keertje gaan kijken
Old 17-10-2002, 12:53
vincentdb2001's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Maarten
thx vincent voor de foto's en het filmpje
maar ik heb je niet gezien, je mag gerust eens binnenspringen hoor!
volgende keer zeker doen hé
ik heb het filmpje nog niet kunnen bekijken, hier op de univ gaat dat precies niet, thuis probeer ik het nog wel eens!
nogmaals bedankt, ik zal je adres doorsturen naar de sponsors, dan kunnen ze daar ook een keertje gaan kijken
De filmpjes moet je met quick time openen (die je hier kan downloaden). Misschien gaat het ook met een ander programma, maar met quick time gaat het zeker.

Vincent

</a>
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules