![]() |
|
|
||||
|
||||
Bye Bye Lauda
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Na dit ronduit slecht seizoen voor Jaguar was dit wel te verwachten.
|
|
|||
|
|||
Gelezen op teletekst:
De Formule 1-renstal Jaguar heeft zijn teambaas Niki Lauda ontslagen. De Oostenrijker was pas sinds februari vorig jaar in dienst bij het team. Lauda werd aanvankelijk aangetrokken als adviseur, maar volgde na een half jaar de Amerikaan Bobby Rahal op als teammanager. Onder leiding van Lauda beëindigde Jaguar het seizoen op een teleurstellende zevende plaats bij de constructeurs. Bovendien zou zijn loon een zware last geweest zijn voor Jaguar "Ik ben verrast door deze beslissing", liet Lauda weten in een eerste reactie. De 53-jarige oud-wereldkampioen zou wel kunnen aanblijven als speciaal adviseur |
|
||||
|
||||
ik durf me toch wel afvragen of dit een verstandige beslissing is van Jaguar.
De laatste races was er immers een positieve trend te bespeuren in de prestaties van Jaguar. Bovendien zorgt nog een managerwissel niet echt voor continuiteit binnen het team. airco
|
||||
|
||||
Verstandig ? Niet echt. Lauda lijkt me helemaal niet verantwoordelijk voor de problemen bij Jaguar. Een manklopend team in 1-2-3 terug op de goeie baan krijgen, is maar voor weinigen weggelegd. Zoiets gebeurt op lange termijn, en Lauda leek me best op weg te zijn naar betere tijden. Heel Jaguar trouwens. Webber en Pizzonia, waarom ook niet ? Maar Lauda weg ?
![]()
|
||||
|
||||
Helemaal mee eens.
jan |
|
||||
|
||||
Zou het niet gewoon een geldkwestie kunnen zijn : de duurder betaalde mensen eruit?
|
|
||||
|
||||
ok, maar de vraag is of deze overhaaste beslissing op termijn niet meer geld kost. Het lijkt me aannemelijk dat de nieuwe baas ook tijd nodig zal hebben om zich in te werken.
In die periode is hij niet echt productief en heeft jaguar geen bekwame leiding. Hoe een team in zo een onzekere staat kan presteren. minder presteren = minder inkomsten ==> grotere geldproblemen kortom straatje zonder einde. Bovendien mag het loon van Lauda (hoe hoog het ook is) niet echt een probleem zijn voor een krachtige groep als Ford. airco
|
|||
|
|||
Solden bij Ford.
Lauda Mc Rae Sainz Is het crisis? of zo ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|