|
|
View Poll Results: Denk je dat er dopingmisbruik is in de autosport ? | |||
ja | 13 | 43.33% | |
nee | 17 | 56.67% | |
Voters: 30. You may not vote on this poll |
|
Thread Tools | Rate Thread |
|
||||
|
||||
Doping in autosport: ja of nee ?
Met al dat dopingonderzoek vandaag tijd voor een poll. Denk je dat er in de autosport doping genomen wordt ? Ik heb ooit is ergens gelezen dat doping nemen voor piloten onmogelijk is. Spierversterkers verslappen de reflexen en andersom heeft het ook negatieve effecten.
|
|||
|
|||
Beschouw je alcohol ook als "verboden middel" ?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Het staat blijkbaar ook niet op de dopnglijst: http://www.wielerbondvlaanderen.be/d...jst-2002-1.pdf
|
|||
|
|||
Ik vrees dat de dopinglijst van de wielerbond niet voor de volle 100% overeenstemt met de dopinglijst voor autosport. Daar waar een wielrenner zich bvb schuwt van produkten met efedrine (bepaalde soorten neusdruppels bvb) , zie ik in de autosportwereld dit nog niet direkt gebeuren...
|
|
||||
|
||||
Er bestaan misschien wel bepaalde produkten die de concentratie versterken, maar ik denk dat in de autosport de "doping" meer gesitueerd is in het uitzoeken van het reglement en daar op het randje van werken
|
|
|||
|
|||
Vier jaar geleden stond er in het Nieuwsblad een artikel over dit onderwerp. Best interessante lectuur, vandaar dat ik het bijgehouden heb. De journalist (Walter Wauters) interviewde de Franse arts Duby, blijkbaar een autoriteit in de autosportwereld:
Een samenvatting (de info kan na vier jaar wel gedateerd zijn natuurlijk): Quote:
|
|
||||
|
||||
Tot slot wist dokter Duby ook nog het antwoord op die eeuwige vraag: "Is seks schadelijk voor een sportprestatie?" De arts is zeker van niet, zolang het normale seks is en niet met de vrouw van je teammaat...
Tja , geldt dat alleen in autosport? |
|
|||
|
|||
Philip en ik hebben altijd een probleem want ze zeggen dat een man niet mag en dat een vrouw moet voor een sportprestatie.
We hebben nog altijd geen oplossing gevonden... |
|
|||
|
|||
De dopinglijst die er bestaat in de auto- en motorsport, is eigenlijk de dopinglijst van het ioc.
Ik denk toch dat sommige enduranceracers "iets" pakken voor 24uurs races. Maar wat, zou ik niet weten. Mischien heel veel Red Bull. (Er staat ook een limiet op caffeine en Taurine in de dopinglijst) |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Nooit een vraag met een vraag beantwoorden!!! Gewoon antwoorden...................... Alé mannen, schiet is in actie en geef t is een paar voorstellen, ik wil ook is presteren de volgende race....Bij deze weet ge ondertussen wie altijd moet toegeven...(voor het welzijn van de race dan )
|
|
||||
|
||||
Flugel dees is uw kans hé, laat zien dat je ne vent met ballen bent.
Hier heb je altijd al stiekem van gedroomd |
|
||||
|
||||
Gaan we nu echt heel ver niet .
Alle huwelijksaanzoeken en dergelijke kan je natuurlijk ook via mail en/of SMS regelen. Kelly, post je even je GSm nr.... En nu...Doping in de sport ..... |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|