![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Updates BTCC & ETCC
Een kleine update
![]() BTCC : Vanaf dit jaar ook ETCC spec auto's toegelaten - Vauxhall: blijven in 2004 met de Astra (volgens BTCC reglement) rijden, tegen het eind van het jaar misschien met een ETCC spec Vectra (is volgens de manager van 888, dat de Astra's runt, in ontwikkeling in Duitsland en zal ingezet worden aldaar). Rijders: Thompson-Müller-Hines. - Honda: schroeven hun budget terug en geven volgend jaar twee teams 'support': Arena (vorig jaar fabrieksteam) waar Tom Chilton vaststaat als rijder (voor het tweede zitje heeft Alan Morrison het meeste kans) . Het tweede team is Team Dynamics. Na een jaar bij het officiële team vind Matt Neal onderdak bij het familie team. Voor de tweede wagen wordt momenteel budget gezocht, als alles rond is wordt Garreth Howell zo goed als zeker de rijder. Daarnaast mogen we nog zeker 1 (waarschijnlijk 2) Civic aan de start verwachten van Synchro. - Seat: Ray Mallock Limited runt de twee Toledo's. De auto wordt dezelfde als de fabrieks Toledo's in ETCC en misschien met een diesel-motor. Rijders: Jason Plato en Robert Huff. - MG: tot op heden nog geen zekerheid over de plannen van eht officiële team. Een privé team zou 1 of 2 MG's inzetten. ETCC : - Alfa Romeo: Nicolas Larini heeft Alfa verlaten en zou richting Seat kunnen trekken. Fabrizio Giovanardi keert na een jaar BMW terug naar Alfa en zal in het officiële Autodelta team team vormen met Tarquini en Euro 3000 kampioen Farfus. Daarnaast gaat Alfa ook nog een Junior team oprichten. André Couto en Alessandro Tavano zijn de grootste kanshebbers op een zitje. Bij de privé Alfa teams is het nog wat koffiedik kijken. - BMW: de 2004 320i loopt vertraging op en zal maar net voor de start van het seizoen klaar zijn dus maar weinig tests voor de eerste race. Bij Schnitzer blijven de Müllers de piloten. Bij RBM blijft Priaulx en bij Ravaglia is Zanardi zeker van een zitje (tweede piloot wordt waarschijnlijk García) Het is niet onwaarschijnlijk dat sommige teams beslissen met de 2003 auto het seizoen aan te vatten (als die nog niet verkocht is tenminste). Van de privé teams is nog niets geweten. - Seat: Zoals hiervoor al gemeld zou Seat met een diesel willen rijden in 2004. Seat Italië zou een auto inzetten voor Larini. - Peugeot: het team dat dit jaar in Denemarken kampioen geworden is wil de overstap maken naar ETCC. Jan Magnussen heeft in verschillende interviews al duidelijk gemaakt dat hij een 307 gaat besturen. Dit zijn de merken en teams waar er iets van geweten is op dit moment... |
#2
|
|||
|
|||
Re: Updates BTCC & ETCC
Quote:
De motor van vorig seizoen was tamelijk underpowered t.o.v. Alfa en BMW. Dus daar is nog wel wat werk aan voor 2004. |
#3
|
||||
|
||||
BMW en Alfa hebben dan ook al jaren ervaring met sprintrace 2L motoren. Dat haal je niet op 1,2,3 in. De BMW teams konden bijvoorbeeld vorig jaar een nieuwe airbox kopen, prijs iets van een 15.000 euro. Vermogenwinst: ongeveer 2 pk... In van die kleine dingen zit het hem dikwijls. Bij Seat zitten toch vooral op gebied van ophaning achteraan in de problemen. Dit in combinatie met het tekort aan vermogen zorgt ervoor dat zij voor de 6de plaats strijden. Hopelijk is er dit jaar beterschap, kan de spanning alleen ten goede komen.
|
#4
|
|||
|
|||
Quote:
![]() [quote]Bij Seat zitten toch vooral op gebied van ophaning achteraan in de problemen. Dit was op einde van het seizoen toch opgelost toen ze de toestemming kregen (van Alfa en BMW) om hun nieuwe achteras in gebruik te nemen. Ze zijn met die nieuwe achteras erin geslaagd om 1 keer op het podium te rijden. Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ETCC zou in ieder geval een paar extra constructeurs kunnen gebruiken. De kosten liggen toch een stuk lager als ten tijde van de Super Tourings en de media aandacht is dankzij Eurosport zeer uitgebreid. Opel, Renault of Nissan, Honda, Volvo/ Mazda of Ford, Audi, MG, Saab: waar blijven jullie? |
#6
|
|||
|
|||
Re: Updates BTCC & ETCC
Quote:
Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
Re: Re: Updates BTCC & ETCC
Quote:
![]() |
#8
|
|||
|
|||
Seat zal dit jaar waarschijnlijk een stuk competitiever zijn. Ze rijden nu rondetijden die in de buurt van BMW en Alfa komen. We kunnen dit allemaal toejuichen.
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
en ook jas komt terug met een accord!!!
http://www.qiche.com.cn/series/7acco...pic/acex10.jpg gewoon n straat versie
__________________
The end. |
#10
|
||||
|
||||
Voorlopige inschrijvingslijst ETCC:
# TEAM DRIVER CAR 1 Alfa Romeo Autodelta Gabriele Tarquini (ITA) Alfa Romeo 156 Gta 2 Alfa Romeo Autodelta Fabrizio Giovanardi (ITA) Alfa Romeo 156 Gta 3 Alfa Romeo Autodelta Augusto Farfus jr. (BRA) Alfa Romeo 156 Gta 4 BMW Team Italy-Spain Alessandro Zanardi (ITA) BMW 320i 5 BMW Team Italy-Spain Antonio García (ESP) BMW 320i 9 SEAT Sport Jordi Gené (ESP) SEAT Toledo Cupra 10 SEAT Sport Frank Diefenbacher (GER) SEAT Toledo Cupra 11 BMW Team Great Britain Andy Priaulx (GBR) BMW 320i 14 JAS Motorsport Alessandro Balzan (ITA) * Honda Accord 2.0i 16 GR Asia Simon Harrison (GBR) * Honda Civic Type-R 20 Carly Motors TBA BMW 320i 21 Carly Motors Duncan Huisman (NED) * BMW 320i 23 Peugeot Sport Engineering Jan Magnussen (DEN) Peugeot 307 Gti 24 Peugeot Sport Engineering Jason Watt (DEN) Peugeot 307 Gti 25 Proteam Motorsport Stefano D´Aste (ITA) * BMW 320i 27 Oregon Team Luca Rangoni (ITA) * Alfa Romeo 156 Gta 28 Oregon Team Michele Bartyan (ITA) * Alfa Romeo 156 Gta 29 Oregon Team Salvatore Tavano (ITA) * Alfa Romeo 156 Gta 42 BMW Team Deutschland Jörg Müller (GER) BMW 320i 43 BMW Team Deutschland Dirk Müller (GER) BMW 320i |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
#12
|
||||
|
||||
Dat is de versie van in 2001 en dat is nog een auto gebouwd volgens de oude Super Touring regels en niet volgens de Super 2000 regels die sinds 2002 in voegen zijn. De nieuwe zal er heel wat anders uitzien en is gebaseerd op het nieuw model.
|
#13
|
||||
|
||||
Misschien een terugkeer van Nissan in BTCC:
Stalwart Nissan team RJN Motorsport is planning an entry into the Green Flag MSA British Touring Car Championship in 2004. If the squad's plans reach fruition, it will race a new shape Nissan Primera (pictured), built to European Touring Car specification by the works Nissan Motorsport Europe organisation in 2002. RJN contested the European Touring Car Championship with its P11 model Primeras in 2001 and won two races, at the Nurburgring and Jarama with Tommy Rustad. "Of course, we would need to find sponsors as this is an Independent programme, but the BTCC is a fantastic opportunity with its TV package". ![]() bron: touringcartimes.com |
#14
|
||||
|
||||
De 2004 ETCC Alfa. Wat een agressieve duivel seg! Prachtig!
![]() ![]() |
#15
|
||||
|
||||
knappe alfa!!!!
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|