De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Algemeen en vraagbaak
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 03-01-2005, 23:46
Steven's Avatar
Steven Steven is offline
De Paddock Rookie

Als het tamiya niet is dan is het ....

Vandaag gelezen op een modelbouwforum uit frankrijk.
Blijkbaar zal heller (jammergenoeg heller) waarschijnlijk de eerste zijn met een kit 1/24 van de 307 WRC.
Hier een link klik hier
gewoon eens naar beneden scrollen.
Er staat bij dat het zou uitkomen in april. Ik ga dan eens informeren bij onze verdeler van heller of hij al iets weet.

Last edited by Guido; 04-01-2005 at 20:49.
Reply With Quote
Old 03-01-2005, 23:50
206WRC-ke's Avatar
206WRC-ke 206WRC-ke is offline
De Paddock Regular

Ja lol, kopen graag... maar Heller?...

Geef mij maar Tamiya, desnoods wacht ik wel een half jaar langer tot Tamiya die heeft Kheb nog niets goed gehoord over Heller

Langs de andere kant zou het wel gemakkelijk zijn. Kheb nog m'n rode verf van m'n 206
Maar zo te zien staan de Marlboro logo's er ook niet op, en kzou toch graag es ene hebben mét

Last edited by 206WRC-ke; 03-01-2005 at 23:54.
Reply With Quote
Old 03-01-2005, 23:56
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Hola, da's wel goed nieuws.

Heller kits mogen dan misschien wel niet de beste reputatie hebben ivm nauwkeurigheid enz., mij schrikken ze niet af. Als je wil wachten op Tamiya, zie dan maar dat je baard niet te lang wordt, want het zou wel eens heeel lang kunnen duren.

Wat bovendien interessant is, is dat er blijkbaar 2 versies gaan komen - aan de afbeeldingen te zien toch. Eentje met Rovanpera decals en eentje met "Monte-Carlo / Gronholm" decals?

En een half jaartje later zullen de Loix decals er wel zijn van Renaissance.

ps. Steven, we weten nu ondertussen wel dat je bij Domino werkt.
Reply With Quote
Old 03-01-2005, 23:57
206WRC-ke's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Huudo
Hola, da's wel goed nieuws.

Heller kits mogen dan misschien wel niet de beste reputatie hebben ivm nauwkeurigheid enz., mij schrikken ze niet af. Als je wil wachten op Tamiya, zie dan maar dat je baard niet te lang wordt, want het zou wel eens heeel lang kunnen duren.
oeioei, zal geen probleem worden. Kheb een scheermachine voor m'n nieuwjaar gekregen

Als er iemand mij kan overtuigen om Heller te kopen, dan mag hij altijd proberen, maar kheb nog niets goed gehoord erover...

Quote:
Wat bovendien interessant is, is dat er blijkbaar 2 versies gaan komen - aan de afbeeldingen te zien toch. Eentje met Rovanpera decals en eentje met "Monte-Carlo / Gronholm" decals?
Idd, nr 5 = Grönholm
Wel spijtig dat Marlboro er niet op hangt
Ik zie wel in de foto van Monte-Carlo dat dat wss een echte/getrukeerde foto is want zo te zien zitten Grönholm en Rautiainen echt aan het stuur en mij lijken dat geen poppekes... De foto van Rovanperä lijkt dan weer ook echt met da stof en aarde die opvliegt vd banden...
En let wel: Rovanpera 1/43 en Grönholm 1/42

Quote:
ps. Steven, we weten nu ondertussen wel dat je bij Domino werkt.
lol
Kheb em zelfs al "live" tegengekomen

Last edited by 206WRC-ke; 04-01-2005 at 00:02.
Reply With Quote
Old 04-01-2005, 00:31
Luigi's Avatar
Luigi Luigi is offline
De Paddock Regular

Das goe nieuws maar voor de mannen die niet meer kunnen wachten: de loix decals bestaan al in 1/43 (monte & deutschland), die kan je vinden bij C.B.COM
Old 04-01-2005, 00:37
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

inderdaad, Heller levert jammer genoeg niet de beste kwaliteit af. Hopelijk is het Heller Germany die de kit uitbrengt. Die kits zijn iets beter dan de rest van de groep Heller.
Enfin, we zien wel. Het is beter dan niks, en mits een beetje werk (en soms wat vloeken) krijg je die Hellers ook wel deftig in elkaar.
Old 04-01-2005, 00:45
Dragonfly's Avatar
Dragonfly Dragonfly is offline
De Paddock Regular

denk dat je met het afbreken van heller net iets te ver gaat. Ok het is geen tamiya kit maar je betaald ze er ook niet naar vind ik. Mits wat moeite en geduld ( En dat heb ik met hopen ) kom je echt tot super resultaten en krijg je modellen die tamiya niet uitbrengt. Dus de kans zit er groot in dat ik 307 wel koop om men 2004 wrc collectie te vervolledigen
Old 04-01-2005, 00:46
206WRC-ke's Avatar
De Paddock Regular

Ik zie net op de "Domino"-site dat Provence Moulage ook al een 307 WRC uit heeft maar in 1/43. Zelfs ook al de nieuwe Lancer en de C2, Clio en Ignis S1600! Da moet sjiek zijn die S1600's, geen ander merk heeft die blijkbaar?... Spijtig dat ze in 1/43 zijn...

*EDIT*
Dragonfly, Heller afbreken doe ik niet hé, ik zeg gewoon dat ik nog niets goed erover heb gehoord. Maar je bent alleszins al goed op weg om me te overtuigen
Old 04-01-2005, 01:11
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by 206WRC-ke
Maar zo te zien staan de Marlboro logo's er ook niet op, en kzou toch graag es ene hebben mét
Dāt kan je definitief op je buik schrijven, dat behoort voorgoed tot het verleden. Erger nog : zelfs de "gelimiteerde series" in 1/43 die nog net niet onder de wetgeving vielen omdat ze niet tot "speelgoed" gerekend werden, schijnen nu ook aan banden gelegd te worden. Bij BBR bv zitten er geen Marlboro decals meer bij de Ferrari F1's, daar waar ze tot vorig jaar nog "verstopt" zaten in een zwart plastic zakje dat zelf goed verstopt zat aan de onderkant van het doosje...

Reden te meer om zelf decal te beginnen drukken (zie mijn andere thread )

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 04-01-2005, 01:13
206WRC-ke's Avatar
De Paddock Regular

Voila daar zeg je het antwoord al zelf !

Dacht er ook meteen aan toen je zei dat ik mijn buik kon volschrijven
Old 04-01-2005, 14:10
Luigi's Avatar
Luigi Luigi is offline
De Paddock Regular

Er bestaan toch decalvellen met marlboro logo in al grootes? CB COM heeft zelfs decalvellen speciaal voor de 307 (additif cigarettier pour 307 wrc) maar jammer genoeg niet op 1/24
Old 04-01-2005, 14:44
Steven's Avatar
Steven Steven is offline
De Paddock Rookie

die zullen er wel komen, wees gerust.
Wij hebben goede connecties met renaissance en zij zullen er wel maken. En de decals van renaissance zijn van uitstekende kwaliteit. Van CB-com ben ik niet tevreden Khad het nog maar in mijn handen en kzal al 3 fouten, twas een decal 1/24.

Last edited by Guido; 04-01-2005 at 20:50.
Reply With Quote
Old 04-01-2005, 14:48
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

'k zal eens een keertje bij MG Modélisme in Huy langsgaan, die hebben daar ook een zeer uitgebreid assortiment want van zodra de 307 er is, moet ik 'em hebben. Mijn F.Loix collectie op 1/24ste gaat nog volledig geraken zie.
Reply With Quote
Old 15-01-2005, 14:39
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Thumbs up

Ik heb de Xsara WRC van Heller gebouwd en heb er weinig problemen mee gehad.Alles past redelijk goed en het hele model is simpel van opbouw.De rolkooi had wat steviger mogen zijn en bij het plaatsen van de achterspoiler heb ik wat putty moeten gebruiken om het wat beter af te werken.
Het is natuurlijk geen tamiya maar er zijn merken die ook pasproblemen hebben
.En de prijs van een heller bouwdoos is een koopje en je kan er een prachtig model van maken.
Vorig jaar in de Carrefour een bouwdoos van Heller met maar liefst 5 modellen ( 206 wrc, subaru wrc, mitsubishi wrc,focus wrc en xsara wrc ) gezien voor 50 ā 60 euro.Das 10 ā 12 euro voor een model.
Reply With Quote
Old 15-01-2005, 16:41
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by Nismo
Ik heb de Xsara WRC van Heller gebouwd en heb er weinig problemen mee gehad.Alles past redelijk goed en het hele model is simpel van opbouw.De rolkooi had wat steviger mogen zijn en bij het plaatsen van de achterspoiler heb ik wat putty moeten gebruiken om het wat beter af te werken.
Uiteraard willen we hier foto's van zien.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules