|
#1
|
||||
|
||||
In progress : Ferrari 512 S - Le Mans 1970 - Fischer 1/24
En we zijn weeral vertrokken zie!
De verf van mijn Focus is nog maar pas droog of er staat alweer een nieuw project op stapel. Deze keer switch ik weer naar Le Mans, meer bepaald 1970 toen Jacky Ickx met Ferrari nr 5 weerstand moest bieden tegen de meute fabrieksPorsches, wat vrij aardig lukte tot hij in Arnage uit de bocht ging en een hierbij baancommissaris omkwam. Niet dat Ickx er kon aan doen, maar dat heeft hem toch lang parten gespeeld. Ik heb jaren gezocht naar een kit van deze wagen in deze schaal en eindelijk heb ik hem gevonden. Deze kit bestaat alleen van "Fischer models" en bestaat uit resin en een foto-ets-raampje. Zelfs de banden zijn gegoten in resin. Eens benieuwd wat dat gaat geven. Ook wat referentiefoto's betreft is het aanbod zeer karig. 1 foto in het boek "Cavalleria : Ferrari 512 S&M" (€ 66,80 voor 1 foto!) is zowat het beste wat ik heb. Dus als je toevallig nog wat fotomateriaal liggen hebt van de nr 5, laat maar komen! Zo ziet de kit er NU uit : Last edited by Sennake; 25-10-2006 at 11:13. |
#2
|
||||
|
||||
Weet niet of je er iets mee kan aanvangen,maar ze posten kan geen kwaad zeker
__________________
Last edited by schumivill; 11-01-2004 at 17:56. |
#3
|
||||
|
||||
Het gaat hier over chassis 1038.
Foto: Barchetta.cc Ik denk deze auto ook regelmatig te zien is de film Le Mans van Steve McQueen. |
#4
|
||||
|
||||
|
#5
|
||||
|
||||
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
Resin?
Hoi!
Ik hoor regelmatig over "resin" kits. (bvb Studio 27). Wat is het verschil met gewone kits? Is resin een soort metaal? En is dat dan makkelijk te schilderen/bewerken? Aerogi |
#7
|
||||
|
||||
Re: Resin?
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Da's weeral een project om naar uit te kijken!
|
#9
|
||||
|
||||
Re: In progress : Ferrari 512 S - Le Mans 1970 - Fischer 1/24
Na wat studie van racefoto's kom ik tot de vaststelling dat wagen nr 5 voorzien was van koelribben boven de voorwielen, iets wat geen enkele andere 512S had (ook de ganse neus was anders dan alle andere Ferrari's - de piloten mochten zelf het model voorkant kiezen en Ickx was de enige die dit model koos). Aangezien mijn model geen koelribben heeft ben ik dus aan het boren, schrapen en snijden geslagen. Nu ben ik halfweg en ik heb al de kramp in mijn hand dus ik zal maar eens even iets anders doen, zoals dit posten bijvoobeeld
Last edited by Sennake; 25-10-2006 at 11:14. |
#10
|
||||
|
||||
de sennakes style:
het moet identiek zijn en niet anders, en als het niet identiek is maken we het zelf. en met deze instelling bekom je prachtige modellen
__________________
|
#11
|
||||
|
||||
clevere jongen
|
#12
|
||||
|
||||
handige jongen
|
#13
|
||||
|
||||
zijn er nog vorderingen ??
wat is da blauw in die koelribben wat nig ni af zijn ?
__________________
|
#14
|
||||
|
||||
Ik heb nog verdergewerkt aan de koelsleuven die nu af zijn aan beide kanten. Het blauw dat je op de foto ziet zijn de lijnen in alcoholstift die ik getrokken heb als leidraad om de sleuven uit te frezen.
Verder heb ik alle naden en paneellijnen "uitgekrast" (dieper gemaakt dus) en alle "flash" en ander overtollig materiaal weggeschuurd/gevijld/gesneden/gekrast. Nu ben ik bezig met alle kleine onderdelen uit te snijden uit de hoofdmal. Daarbij heb ik al gemerkt dat de uitlaten hopeloos zijn en heb ik dus nieuwe gemaakt van messing pijp. Ook stelde ik vast dat het stuur gewoonweg ontbreekt. Op dit moment ben ik bezig met een stuur te maken van overschotjes. Zal wel lukken. Morgen post ik van dit alles foto's. Vandaag zie ik dat niet meer zitten. |
#15
|
||||
|
||||
Ge kunt misschien eens overwegen om een echte wagen te maken, Sennake, in plaats van al die modellen. Als ge dat hier zo leest, moet dat precies mogelijk zijn .
In ieder geval chapeau voor uw kunde .
__________________
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|