De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-12-2007, 21:39
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

En Charouz Racing heeft ervaring met formule racerij (A1 GP). Dat helpt ook wel wat bij afstelling van een LMP prototype.
Reply With Quote
Old 27-12-2007, 21:48
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Dat weet ik, echter ervaring met prototypes hebben ze niet. Als ik me niet vergis was hun kortstondig verblijf in Formule Renault niet echt suscesvol.
Armand Broekmans wordt aan gegeven als technical engineer op de website van VM. Hij heeft een tijdje als monteur bij Sauber gewerkt, t/m 2004. Daarna richtte hij zijn bedrijfje Compass Engineering op. Daarna kwam hij in contact met Lammers en werd hij Teammanager bij A1 Team Netherlands.
Reply With Quote
Old 27-12-2007, 21:54
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Dat lijken goede referenties. En hij kent Bleekemolen en Verstappen al
Reply With Quote
Old 27-12-2007, 22:41
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Hoe treurig het ook is maar Verstappen pakt als coureur nog steeds de meeste pers in Nederland.
En zowaar op De Paddock ook Binnen 12 uur dik 18 reacties van de hardcore raceliefhebbers. Love him or hate him maar Joske heeft toch een bepaalde uitwerking op de mensen die racen een mooie sport vinden. Ook bij mij, het nieuws was een goede remedie tegen mijn kerst obstipatie

Opmerkelijke zin in zijn column:
Quote:
In tegenstelling tot veel andere coureurs heb ik er namelijk helemaal geen moeite mee om in het donker te racen, dus daar kunnen we direct al flink wat voordeel pakken.

http://www.telesport.nl/columns/jos_verstappen/

In het donker racen? Wanneer heeft ie dat dat dan gedaan? Ik kan me geen F1, A1GP, F3 of F Opel Lotus herinneren met koplampen. Hoe weet onze sjarel dan dat ie snel is in het donker?

O ja, nog zo'n term in zijn column: ouderwets hard racen! Jos, tis een endurance wedstrijd
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 27-12-2007, 23:46
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
In het donker racen? Wanneer heeft ie dat dat dan gedaan? Ik kan me geen F1, A1GP, F3 of F Opel Lotus herinneren met koplampen. Hoe weet onze sjarel dan dat ie snel is in het donker?
Is mist vergelijkbaar met donker? http://fritsvaneldik.nl/webpost/?p=2571

Staan trouwens leuke verhalen op bovenstaande website.
http://fritsvaneldik.nl/webpost/?p=2579
http://fritsvaneldik.nl/webpost/?p=2581

Ik ben in '94 F1 gaan volgen vanwege Verstappen. Een Nederlander die mag testen bij McLaren en uiteindelijk bij Benetton terecht komt was (en is helaas nog steeds) uniek. Wat betreft Nederlanders en F1 staat Verstappen, ondanks zijn gedrag, nog steeds bovenaan. Ondanks dat het vaak op drama eindigde (door technische problemen of crashes) had hij af en toe races waarin hij zeer goed was. Albers was wat dat betreft veel stabieler, echter dat had ook als nadeel dat hij een grijze muis was op de baan. En een grijze muis kunnen we Verstappen niet noemen. Zoals Mark al zegt: "love him or hate him". Ik moet toegeven dat, hoewel het de laatste jaren flink minder is geworden, toch nog steeds een gedeelte "love him" is.
Reply With Quote
Old 28-12-2007, 09:21
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Verstappen heeft trouwens weer een krasse uitspraak gedaan in GTO Magazine:

Quote:
’Spyker Cars? Zo’n auto kan ik ook bouwen. Je koopt ergens een motor en neemt een aluminium chassis. Ik begrijp het wel, ze wilden iets exclusiefs op poten zetten. Beetje poeha hier en poeha daar. Met een half oog doorzie ik dat.’
Blijkbaar is Jos niet alleen een piloot maar ook een ingenieur . In datzelfde nummer heeft Verstappen ook uitgehaald naar een aantal andere mensen uit de Nederlandse autosport. Hopelijk zal hij een beetje braver zijn voor zijn nieuwe werkomgeving.
Old 28-12-2007, 13:33
Dagobert II's Avatar
Dagobert II Dagobert II is offline
De Paddock Rookie

Ik denk dat de sportscars en endurance wel wat kunnen zijn voor Jos Verstappen.
Jos heeft in ieder geval wel vechtersmentaliteit. Iets, kijkend naar de F1, dat ik bij Albers wel eens mistte.
En zo'n opmerking over leeftijd; ach, wie zei er als kind niet eens iets waar hij later op terug moest komen. En in de sportscars rijden inderdaad een aantal oude rotten.
Ik vraag me meer af hoe hij binnen een team zal functioneren. Want endurance is wel meer dan alleen maar hele snelle ronden zetten op het scherpst van de snede.
Maar bij RfH ging dat meestal wel goed. Afgelopen LM; afgezien van de domme pech met de ophanging van de uitlaat. Jan Lammers voor de constante snelle ronden. Jeroen Bleekemolen die af en toe toch iets sneller was zonder de boel kapot te rijden. En David Hart die gewoon keurig z'n rondjes draaide. De anderen moeten toch hun rusturen hebben.
Ik hoop dat Jos Verstappen niet het idee heeft dat hij zich moet bewijzen. Dan zou het wel eens mis kunnen gaan.
Reply With Quote
Old 28-12-2007, 20:20
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Dagobert II View Post
Ik denk dat de sportscars en endurance wel wat kunnen zijn voor Jos Verstappen.
Jos heeft in ieder geval wel vechtersmentaliteit. Iets, kijkend naar de F1, dat ik bij Albers wel eens mistte.
Dat is wel zo, maar aan de andere kant ontbreekt het Verstappen soms aan een zaak die essentieel is in de endurance racerij: geduld. Hij is een heethoofd, en ik hoop dat hij zijn geduld kan behouden. Topteams als Audi, Corvette en Oreca bewijzen het; je hebt een consistent trio op je wagen nodig dat op elkaar is ingespeeld, constant is en niet voor eigen glorie rijd. En vooral dat laatste zal misschien zwaar worden voor Jos.

Desalniettemin vind ik het schitterend nieuws; Verstappen blijft een grote naam in de Nederlandse motorsport en hij is altijd goed voor publiciteit. En als de naam Verstappen de endurance-racerij populair kan maken in de lage landen zie ik dat alleen maar als een positieve zaak.
Reply With Quote
Old 29-12-2007, 13:55
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Bramzel View Post
je hebt een consistent trio op je wagen nodig dat op elkaar is ingespeeld, constant is en niet voor eigen glorie rijd. En vooral dat laatste zal misschien zwaar worden voor Jos.
En vooraal na een lange afwezigheid en dat dit misschien wel de laatste echte goede kans voor Verstappen op een hoog internationaal niveau.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules