De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #61  
Old 12-02-2005, 13:49
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Van Hooydonk wil in België aan de start staan “De kans is groot dat Jeff in Francorchamps met een Minardi aan de start staat”, opent vader en manager Mike in Het Nieuwsblad. “Het project van derde rijder hebben we zo goed als laten varen. Bas Leinders heeft vorig jaar aangetoond dat dat commercieel niet echt interessant is. Onze potentiële sponsors willen nu bekijken wat een deelname aan een grand prix aan return oplevert, om dan eventueel meer te investeren.”
www.racefreaks.nl
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #62  
Old 12-02-2005, 15:59
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
tiens, heeft Van Hooydonck het persbericht van Bas Leinders vorig jaar gecopy-pasted?
__________________
Reply With Quote
  #63  
Old 12-02-2005, 16:17
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Lijkt me onwaarschijnlijk dat je voor 1 wedstrijd in kan stappen.
Reply With Quote
  #64  
Old 12-02-2005, 19:47
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
is nochtans perfect mogelijk...
__________________
Reply With Quote
  #65  
Old 12-02-2005, 20:14
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Hij moet dan wel een superlicentie halen he.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #66  
Old 12-02-2005, 22:09
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
...bovendien moet het Minardi-team dan financieel rondkomen tot augustus-september. Zoals de zaken er nu voor staan, overleeft Stoddart enkel nog op hollands sponsorgeld. Daarenboven start Minardi met de -supersnelle (!)- wagen van vorig seizoen.
Als Van Hooydonk ooit een superlicentie krijgt en in Spa ophef kan maken door zich slechts 4 keer te laten dubbelen tov de 6 ronden achterstand van Albers, zal hij exact één weekend ietwat in de belangstelling staan. Na Spa zakt hij hoedanook roemloos weg in de vergetelheid, net als sponsorprotégés Nakano, Bruni, Baumgartner, Yoong, Leinders, Kiesa, Wilson, Verstappen, Marques en talloze andere Minardisten.

Er zijn momenteel drie manieren om een F1-test (en nadien een F1-zitje) te versieren:

1) Je kunde tonen in een 'inferieure' autosportklasse en hopen dat een F1-teambaas interesse toont. (Raikkonen, Button, Montoya, Heidfeld..)
2) Met een rijkelijke sponsorbagage aankloppen bij Jordan of Minardi. (Albers, Karthikeyan, Monteiro, Nissany, Friesacher, Kiesa, Doornbos)
3) Familie zijn van een bekend (ex-)F1 coureur of de nationaliteit hebben van het gros der aandeelhouders/sponsors van het team waarbij je solliciteert. Brazilianen scoren meestal ook goed, vooral onder het mom van 'nieuwe Senna'. (Klien, Ralfke Schumacher, Villeneuve)

In F1 komen is dus al relatief moeilijk, in F1 blijven hangt van 2 factoren af:

1) De wagen die toevallig dat seizoen af en toe echt wel snel gaat. (Raikkonen bij Sauber, Sato bij BAR als schoolvoorbeeld - bij Jordan bakte hij er niks van-)
2) De verrassing van formaat als je bij een underdogteam zit. (Webber en Alonso bij Minardi)

Bij deze wou ik dus bewijzen dat F1 voor Van Hooydonk is.
Maar in feite wisten jullie dat al langer
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #67  
Old 13-02-2005, 16:19
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Mijn woorden van gisteren zijn nog niet koud of hier komen we al met de eerste niet deelname van Minardi

Quote:
Het zou mogelijk kunnen zijn dat het Minardi-team niet mag deelnemen aan de Grand Prix van Australië over drie weken in Melbourne. Het team van Christijan Albers wil aan de start verschijnen met een aangepaste 2004-auto die voldoet aan de veiligheidseisen van 2005 maar niet aan de technische regels van 2005.
Acht van de negen andere teams hebben ervoor getekend geen bezwaar te hebben dat het team met deze auto aan de start zal verschijnen tijdens de eerste drie races van het seizoen. Het enige team dat nog niet akkoord is gegaan is het Ferrari-team. Dat team kan er dus nu voor zorgen dat Minardi eventueel niet van start kan gaan.

Technische gezien zal de PS04B illegaal bevonden worden met betrekking tot de nieuwe 2005-regels. Het Minardi team heeft ervoor gekozen om met haar beperkte budget zich volledig op de 2005-auto te storten, maar dat hield wel in dat het team de eerste drie races met de oude wagen aan de start zal moeten verschijnen. Als alles teams ermee akkoord gaan zal Stoddart's wagens niet afgekeurd worden bij de technische keuring in Melbourne, echter zoals het er nu voor staat zal het team niet goedgekeurd worden bij de technische keuring.

"Alle teams, behalve Ferrari, steunen ons. Wij zijn van mening dat we voldoen aan het reglement maar als het Ferrari team en de FIA vinden dat ze moeilijk moeten doen dan is dat aan hen," zei Stoddart.

FIA President Max Mosley is duidelijk als het op regels aankomt: "Als er niet van te voren een overeenkomst is waarbij alle teams akkoord gaan, dan zal Minardi's 2004-auto niet goedgekeurd worden en dus nooit uit de pitstraat van Melbourne rijden."

bron: f1racing.nl

Wel frappant dat net Ferrari niet akkoord gaat. De eerste tegen de laatste.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #68  
Old 13-02-2005, 19:30
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
da's toch wel zwak van ferrari ze... moest het Jordan zijn, zou ik het begrijpen, da's een rechtstreekse concurrent, maar ferrari heeft niks te vrezen van Minardi....
__________________
Reply With Quote
  #69  
Old 14-02-2005, 14:24
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally posted by Finish
Mijn woorden van gisteren zijn nog niet koud of hier komen we al met de eerste niet deelname van Minardi
De stoppen zijn doorgeschoten bij Stoddart. Eerst zei hij al zich kandidaat te stellen om Mosley op te volgen als voorzitter van FIA. Nu beweert hij dat de Minardi volledig in orde zal zijn, omdat de regels van 2004 nog steeds geldig zijn

Quote:
It's my belief, and that belief is backed up by some pretty solid legal advice, that the 2004 regulations are still in force.

As such, we've elected not to waste a lot of money that a team like Minardi can ill afford to do, by doing an interim car, as it's called, that may be racing to 2005 regulations, maybe if they're legal. We are going to stand by, as I said, some very solid legal advice that the 2004 regulations are still in full force and effect, and we will be racing our 2004 cars legally in Melbourne, Malaysia and Bahrain. After that we are introducing our 2005 car.
bron: Stoddart: Our car is legal! (crash.net)
Reply With Quote
  #70  
Old 15-02-2005, 14:32
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
2005: Ferrari vs McLaren

De nieuwe McLaren is snel, heeft een gewaagd rijdersduo, én:

Quote:
Pedro de La Rosa zal op vrijdag voor McLaren uitkomen in de eerste drie Grand Prix. Dit vertelde hij een Spaanse krant. Wie daarna de derde auto zal besturen is nog onduidelijk.
bron:f1racing.nl

Vrijdagtrainingen ! Een 'topteam' als McLaren kan naar hartelust testen op het circuit. Toch wel een dijk van een voordeel, als je het mij vraagt.
Bovendien lees je bij alle teams over problemen; de Renault en Toyota zijn niet betrouwbaar op lange afstanden, de Williams is volgens Webber en Heidfeld te traag, net als de BAR en de Sauber. Enkel de Minardi zal vlammen, omdat die met een wagen starten die reglementair is met 2004
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #71  
Old 15-02-2005, 14:43
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Forza Minardi
Reply With Quote
  #72  
Old 15-02-2005, 16:28
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Toyota test vandaag met een volledig gewijzigde TF105.


Quote:
"Het onderstel, achterste bodywork, remsysteem, de neus, voorvleugel en bardgeboards zijn allemaal nieuw", vertelt Mike Gascoyne. "Dit was niet goedkoop, maar Toyota moet groot leren denken. De mogelijkheden zijn er, dus het team moet daar gebruik van maken. Deze winter hebben we dat gedaan."
bron: Metamorfose voor Toyota TF105 (f1racing.nl)
Reply With Quote
  #73  
Old 15-02-2005, 16:30
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Als Toyota eindelijk de gigantisch groot budget ten volle benut, zouden ze dit jaar grote progressie moeten maken.
Reply With Quote
  #74  
Old 15-02-2005, 17:10
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Re: 2005: Ferrari vs McLaren

Quote:
Originally posted by Finish
De nieuwe McLaren is snel, heeft een gewaagd rijdersduo, én:


bron:f1racing.nl

Vrijdagtrainingen ! Een 'topteam' als McLaren kan naar hartelust testen op het circuit. Toch wel een dijk van een voordeel, als je het mij vraagt.
Bovendien lees je bij alle teams over problemen; de Renault en Toyota zijn niet betrouwbaar op lange afstanden, de Williams is volgens Webber en Heidfeld te traag, net als de BAR en de Sauber. Enkel de Minardi zal vlammen, omdat die met een wagen starten die reglementair is met 2004
Zal te zien zijn of Wurz in de nieuwe auto kan, tegen dat ze aan de 4de GP beginnen. Anders zal het De La Rosa wel blijven. Ze idd, gigantisch veel data kunnen sprokkelen op die dag.
Reply With Quote
  #75  
Old 15-02-2005, 18:37
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Vandaag testte Jordan voor de eerste keer met de andere merken; na een enkele prive testdagen in Silverstone. Zo kunnen we eindelijk een idee vormen hoeveel trager ze zijn: Karthikeyan was 5 sec trager dan Alonso en Monteiro nog een 2 sec trager.
Quote:
Pos. Driver Team Time Laps
1 F. Alonso Renault 01:14:991 110
2 JP. Montoya McLaren 01:15:227 82
3 R. Zonta Toyota 01:15:374 83
4 K. Räikkönen McLaren 01:15:404 71
5 G. Fisichella Renault 01:15:648 63
6 D. Coulthard Red Bull 01:15:713 92
7 V. Liuzzi Red Bull 01:16:143 70
8 M. Webber Williams 01:16:509 92
9 J. Trulli Toyota 01:16:551 97
10 M. Schumacher Ferrari 01:16:639 101
11 A. Pizzonia Williams 01:16:726 54
12 N. Karthikeyan Jordan 01:20:029 81
13 T. Monteiro Jordan 01:22:076 86
Schumi was trouwens ook bij de traagste vandaag. Het worden interessante laatste testdagen.

Last edited by gwyllion; 15-02-2005 at 18:42.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.