De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 06-03-2005, 10:07
joost joost is offline
De Paddock Regular

Dit was nog saaier dan afgelopen jaar. Het aantal inhaalmanoevres was op een hand te tellen en de wat vreemde uitslag kent zijn oorsprong in de kwalificaties.

Joost
Reply With Quote
Old 06-03-2005, 12:21
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by joost
Dit was nog saaier dan afgelopen jaar. Het aantal inhaalmanoevres was op een hand te tellen en de wat vreemde uitslag kent zijn oorsprong in de kwalificaties.

Joost
Daar ben ik niet van overtuigd. Volgens mij gaan we wel degelijk rekening moeten houden met Renault dit jaar. En niet alleen dank zij de kwalificaties...

Niet dat ze alles gaan winnen en/of domineren, maar dit lijkt me een zeer geduchte concurrent dit seizoen.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 06-03-2005, 12:36
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular

en waar bleven al die beloofde xtra 'Overtakings' ???
Old 06-03-2005, 12:40
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

beloofd een boeiend seizoen te worden:

De Renaults waren sterk (eerste en derde maar ook de twee snelste wedstrijdrondes)
Schumachers rijk staat op instorten. Nog zo'n prestatie en hij mag in dienst van Barrichello gaan rijden
De Red Bull wagens waren sterk. Zowel Coulthard als Klien reden een sterke race.
Mc Laren heeft de snelheid maar pech sloeg Raikkonen achteruit
De nieuwelingen bij Jordan (gele wagens ZONDER reclame) deden het behoorlijk
Minardi was beter niet gestart. Rijdende chicanes en de hele tijd misverstanden bij het dubbelen. Dan laat je beter F3000 wagens meerijden. Albers zijn snelste ronde was 18 km/h langzamer dan die van Alonso.
Old 06-03-2005, 12:43
joost joost is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Sennake
Daar ben ik niet van overtuigd. Volgens mij gaan we wel degelijk rekening moeten houden met Renault dit jaar. En niet alleen dank zij de kwalificaties...

Niet dat ze alles gaan winnen en/of domineren, maar dit lijkt me een zeer geduchte concurrent dit seizoen.
Ik had het natuurlijk over het wedstrijdverloop en niet over de prestaties van deze of gene team. Het wedstrijdverloop was dus wel degelijk oersaai.

Joost
Reply With Quote
Old 06-03-2005, 13:03
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally posted by joost
Ik had het natuurlijk over het wedstrijdverloop en niet over de prestaties van deze of gene team. Het wedstrijdverloop was dus wel degelijk oersaai.

Joost
Ik had het niet over het wedstrijdverloop maar over je statement i.v.m. de "vreemde uitslag". Ik denk dat we de Renaults dus nog meer in de top-3 gaan zien. Zo vreemd is die uitslag dus niet denk ik.

De koers was trouwens inderdaad nogal saai.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 06-03-2005, 13:05
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Enorm matige race, idem voor de 2de kwalificatie.

Weinig spanning, weinig inhaalmaneuvers. En deze keer was Schumacher geeneens daarvoor verantwoordelijk. Renault toont dat ze dé favoriet zijn voor de constructeurs- en coureurstitel, McLaren, Williams en Ferrari hinken wat achter. Verbazend weinig opgaves ook.

-Fisichella: Gewoon de beste dit weekend. Reed heel constant, totaal geen fouten en een dik verdiende 2de overwinning -in feite eerste, want met die Jordan, dat was een ferm pak chance-
-Renault tout court: wagen lijkt vanaf de eerste week te kloppen. Leuk duel tussen Alonso en Villeneuve.
-Red Bull: Dé verrassing van het weekend. Schitterende prestaties van Coulthard en Klien. Coulthard liet zelfs kort voor het einde de 2de plaats liggen. Misschien krijgt hij dit seizoen meer punten bij elkaar dan vorig seizoen met McLaren het geval was.
-Barrichello: Als Schumacher faalt, is Barrichello nog altijd daar. Anoniem naar plaats 2 gereden en de eer van Ferrari gered.
-Commentaar op Canvas: Gert Vermersch en Lammers praatten de race goed vol.

FLOP

-Minardi: Albers in de 2de kwalificatie: vertrekken? hm, toch niet. Oh, toch wel. nee. toch niet.
-Villeneuve en Trulli: Knappe startposities verknoeid door slechte strategie. Of hadden ze die startposities enkel te danken aan hun strategie?
-R. Schumacher: Overschaduwd door Trulli.
-M. Schumacher: was het hele weekend nergens, gestraft door de weergoden op zaterdag. Gaat bovendien niet helemaal vrijuit bij het incident met Heidfeld.
-McLaren: De eeuwige startproblemen; Raikkonen startte vanuit de pits. Montoya onzichtbaar.
-BAR: Button ? Reed die mee ? Beide coureurs reden bovendien de race niet uit, zodat ze tegen Bahrein de motor kunnen wisselen.
-het nieuwe kwalificatiesysteem en het 1 motorgedoe Zelden zo'n saaie kwalificaties gezien. Natuurlijk speelde de regen mee, maar ik denk dat na de eerste kwalificaties de startgrid min of meer vaststaat (hier en daar een kleine positie-switch) en de tweede kwalificatie bijna overbodig wordt (én saai om naar te kijken!)
Het 1 motor systeem laat weer eens achterpoortjes opduiken; Op het einde van de race ipv de finishvlag de pitbox opzoeken.

De uitslag is interessanter dan de race. Spannend zal het seizoen wel worden. En zoals Vigneron (of Vermersch/Lammers) zei: Ferrari startte in 2003 ook met de wagen van het jaar ervoor, en ze kregen het knap lastig op het einde van het seizoen. Zoals het er nu naar uitziet, haalt Schumacher zijn achtste nog niet zo snel binnen als vorig jaar.

Finish.
Old 06-03-2005, 13:06
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:

De koers was trouwens inderdaad nogal saai.
als je met een 30 tal personen zit te kijken valt die saaiheid nogal mee

Pascal zal toch ook wel een leuke herinnering hebben aan de race
Old 06-03-2005, 14:38
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
geen klassieker wel amusant.

TOP:

* red bull. Was dit eigenlijk het jaar van Jaguar geweest? Of zit de nieuwe structuur nu zoveel beter in elkaar.
* Renault: beste all round prestatie, Het pakket zit weer goed ineen. Hun starts zijn nog steeds de beste van het veld.
*Villeneuve en Alonso: mannen met ballen. (Are you gay raceboy, nee ik ben niet gay maar ik hou van balen, zie " Het eiland" )
*pitstops: eindelijk weer gewone normale strategien. Niet binnen na 6 rondjes

FLOP:

*BAR: hallo wakker worden. Button wint zo geen GP dit jaar.
* M.Schumacher: rare lijn in dat incident met heidfeld.
* Minardi: blijf mss thuis.
* Albers: afgedroogt worden door freisacher, goed bezig.

Reply With Quote
Old 06-03-2005, 14:48
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by raceboy
* Albers: afgedroogt worden door freisacher, goed bezig.
Die had toch versnellingsbak problemen? (Ik heb de race overigens niet gezien)
Reply With Quote
Old 06-03-2005, 14:59
Sennake's Avatar
Administrator

En een podium vol "Latinisten" : een Italiaan, een Braziliaan en een Spanjaard. Lang geleden dat we "Deutschland über alles" moeten missen hebben...

Ook ik stel me de vraag of Jaguar een jaar te vroeg de handdoek gegooid heeft, of dat het nu juist de nieuwe aanpak van Red Bull is die voor veelbelovende resultaten zorgt... Wie zal het zeggen?

En wat het Schumacher-Heidfeld incident betreft : niet zo simpel om hier een schuldige aan te duiden, maar ik stel me wel de vraag : waar kon Heidfeld anders naartoe dan tegen Schumacher aan? Tegen de muur? Het eindresultaat zou hetzelfde gebleven zijn : Heidfeld tegen de muur, teruggekaatst en tegen Schumacher. En allebei out, zoals nu...

Wat mij betreft is het wel de einduitslag die me ertoe zal overhalen om naar de rest van het seizoen te kijken, niet de spanning op de piste. Maar dat kan alleen maar verbeteren zeker?

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 06-03-2005 at 15:02.
Reply With Quote
Old 06-03-2005, 16:28
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Finish
Verbazend weinig opgaves ook.
Ik denk vooral dat de volgende wedstrijd interessant zal zijn. Houden de motoren het inderdaad 2 weekends uit? Die van BAR duidelijk nog niet
Reply With Quote
Old 06-03-2005, 16:31
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Ik vond de pitstops redelijk belachelijk. Enorm veel mechaniekers die op knieen naast de wagen zitten om het ventieltje van de band te zoeken En dan die kerels die normaal de wagen omhoog moesten krikken, zijn hun echte job ook kwijt.
Reply With Quote
Old 06-03-2005, 16:43
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by raceboy

*Villeneuve en Alonso: mannen met ballen.

Ik heb toch mijn twijfels over Villeneuve bij TOP, ze... ok, dat hij zijn plaats meteen terugneemt, was knap. maar van 4 naar 14 is voor mij wel FLOP.

Quote:
Lang geleden dat we "Deutschland über alles" moeten missen hebben..
van Brazilie vorig jaar, de laatste race. Montoya won toen

Quote:
Originally posted by gwyllion
Ik denk vooral dat de volgende wedstrijd interessant zal zijn. Houden de motoren het inderdaad 2 weekends uit? Die van BAR duidelijk nog niet
Ik denk niet dat de opgaves van BAR her iets mee te maken had dat hun motor op het einde van hun latijn zat. Opgevers mogen immers straffeloos een nieuwe motor steken, en aangezien ze toch geen punten zouden scoren... zo'n nieuwe motor zal van pas komen in broeikas Maleisie

Het incident Schumacher - Heidfeld lijkt mij toch eerder een fout van Schumi ze. Heidfeld kon enkel nog op het gras, en daar kan je gewoon niet ze goed remmen als op tarmac. en als je dan langs de binnenkant van de bocht zit, kan je niet anders dan iedereen die net die bocht aan het nemen is, meesleuren.
Old 06-03-2005, 17:17
Pascal Pascal is offline
A4993

Heb me kostelijk geamuseerd in Wheels. Vond de wedstrijd (misschien ook daardoor) niet helemaal saai. Steeds zijn er, in het begin van het seizoen, wat parameters die niemand kent. Ook het nieuwe kwalificatiesysteem is aanpassen, ook wat betreft TV kijken. Ik moet toegeven dat ik per jaar slechts 2 à 3 wedstrijden op TV bekijk. Omwille van de hiervoor aangehaalde redenen is dit steeds de eerste en tweede GP. Ook USA en Brazilië spreken me om één of andere reden aan.

Niemand heeft het tot nu toe gehad over de banden. Wat me opviel was dat de banden, na een volledige wedstrijd, nog meer "profiel" hadden dan vorige seizoenen na 1 stint. Het is duidelijk dat de afgelopen seizoenen de bandenfabricanten de limieten van hun banden, qua slijtage en grip zochten. Waarschijnlijk gaat dit zich ook nu in die zin evolueren.

En ja A.J., ik houd er nog een goede herinnering aan over. Ik was namelijk de winnaar van de helft van de inzet van de prono. De bedoeling was de numeers 1,2 en 3 juist te raden. Dan zou je de volledige inzet krijgen. Indien niemand de volledige inzet had, kreeg hij de helft van de inzet. De andere helft blijft in de pot voor de volgende wedstrijd.

Met Fisico, Barrichello en Montoya zat ik er deze keer het kortst bij

C U
.
.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules