De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 22-08-2005, 22:15
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Support-races tijdens de 24 uur van Zolder.

Uit de press-release van de Legends:

Quote:
Volgend weekend zullen de Legends Cars Benelux Series ongetwijfeld een vol startveld ontvangen op het circuit van Zolder, waar eind augustus traditioneel veel volk is. Deze afspraak kondigt zich alvast veelbelovend aan... "In Croix-en-Ternois, waren er 14 wagens op de piste," vertelt Jean-Louis Meynart, de patron van de competitie. "Omdat we de laatste hand leggen aan enkele nieuwe wagens, denk ik dat we in Zolder een startveld van 17 of 18 wagens op de baan krijgen. We hebben de namen van de Guests nog niet bekend gemaakt, maar ik kan je nu al verzekeren dat we schoon volk aan de start krijgen van de 4 races over 20 minuten die dit weekend op het programma staan..."
Dat valt dan goed mee, het aantal Legends.................tja en nu begint het gissen: Welke hotschot zien we terug in een Legend
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 24-08-2005, 12:01
serge serge is offline
De Paddock Rookie

Aan de manier waarop zo een Legend rijd, en de rijkunsten van de 'hotshots' in acht genomen denk ik eerder aan "welke hotschot zien we in de grindbak"...
Reply With Quote
Old 24-08-2005, 12:19
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Er is voor die races in het programma maar 20' voorzien. Is dat 15'+1 ofzo?
Reply With Quote
Old 25-08-2005, 23:32
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by serge
Aan de manier waarop zo een Legend rijd, en de rijkunsten van de 'hotshots' in acht genomen denk ik eerder aan "welke hotschot zien we in de grindbak"...
Echte Hotshots heb ik niet gezien...........maar wel zeer spectaculair scheurwerk tijdens de nachtraning. die kistjes gaan goed hard door de bochten, driften dat het een plezier is om naar te kijken. Die wil ik wel vaker als supportrace op het programma
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 25-08-2005, 23:34
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Donuts in het midden van een qualifying.

Reply With Quote
Old 26-08-2005, 00:47
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

wij hebben in de fun cup op silverstone ooit ook deze wagentjes in het voorprogramma gehad, idd zeer spectaculair .. ik meen zelfs dat jean-louis meynaert deze daar heeft ontdekt toen hij zelf nog zeer actief was in de fun cup! Puur spektakel en op deze moment nog niet té grote namen die hierin actief zijn ... dat kan wel eens een aantrekkingspool vormen voor liefhebbers volgend jaar!
Old 26-08-2005, 02:16
Pascal Pascal is offline
A4993

Ik heb ze zowel tijdens de qualifs als vandaag tijdens de race gezien. Heb de indruk dat deze bolides niet echt makkelijk te besturen zijn. Vooral vandaag tijdens de wet-race hadden ze het moeilijk. We zagen echter zowel spannende gevechten aan de kop als in het middenveld.

In ieder geval een aantrekkelijke aanwinst. Laat ze nog iets talrijker worden (vandaag 17 aan de start) en dan zijn we er.

Kortom : leuk...

C U
Reply With Quote
Old 26-08-2005, 20:30
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular

Ik ben die dingen gewend van in Engeland, maar daar hebben ze de Legends natuurlijk iets beter onder de knie (ik heb de "belgische" nog niet gezien).
100 % sper, geen gewicht voor de beschikbare pk's, brede banden. Meestal eindigen de wedstrijden daar met een rode vlag ipv de geblokte. Wegens brokken natuurlijk. Leuk om te zien, zeer leuk. Bangelijk ook trouwens als ze met zijn allen op de eerste bochten toescheuren.
Reply With Quote
Old 26-08-2005, 20:40
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
in Engeland heb je zelfs twee kampioenschappen een oval en een circuitkampioenschap.

Reply With Quote
Old 28-08-2005, 09:52
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular

Eigenlijk 3 Raceboy, er is nog een Schots kampioenschap. Maar het oval ding is maar bijkomstig en de Schotten zijn helemaal .
Zolder was maar "matig" in Legend termen, maar de omloop is eigenlijk iets te lang om het goed te laten overkomen.
Maar toch applaus voor dit initiatief.
Reply With Quote
Old 28-08-2005, 17:22
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

hoe zat het wat resultaten betreft bij de andere races, oa mini?
ik zag verdonck precies in een andere wagen of heeft deze een ander kleurtje gekregen?
Old 28-08-2005, 17:37
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Maarten
hoe zat het wat resultaten betreft bij de andere races, oa mini?
http://www.autosport.be/

Die Donna mini reed ook goed mijn gedacht !
Old 28-08-2005, 22:04
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally Posted by Eddy V
Zolder was maar "matig" in Legend termen, maar de omloop is eigenlijk iets te lang om het goed te laten overkomen.
Het eerste optreden van de Legends in Zolder vond ik toch een schot in de roos. Close racing, slipstreamen, driften, uitremmanoeuvres en positiewissels ŕ volonté. En wat me ook opviel: er wordt bij die Legends ondanks al het racespektakel zeer sportief gereden. Dit was een echte verademing tegenover de platvloerse rampartijen die we de laatste jaren in de diverse Clio Cups te zien kregen. Voor mij mogen ze de Legends in Zolder nog meer in de programma's opnemen.
Reply With Quote
Old 29-08-2005, 10:58
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

Groot gelijk, Baron. Ik sluit me volledig aan bij uw mening. De winnaar van de laatste Legend race maakte een 3-tal donuts na afloop van de race in de Rea, ook spectaculair
Reply With Quote
Old 29-08-2005, 13:04
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Baron
Voor mij mogen ze de Legends in Zolder nog meer in de programma's opnemen.
Klopt Baron, ik schreef "matig" omdat ik de rijstijl van over de plas gewend ben. (Daar zijn de Legends meer berucht dan beroemd.) Maar het was inderdaad een positieve verademing nog eens echte racers aan het werk te zien.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules