![]() |
|
|
||||
|
||||
Duitse mini's tijdens F1 Franco 2005...
Ik vond hier nog 2 filmkes van de Duitse mini's die reden tijdens de 2005 F1 grand prix in Francorchamps...
Die mannen reden 3 ronden, en er was bijna 1 uur en half werken geblazen om het circuit te repareren ![]() In elk geval, ze gaan er voor, en zorgen voor spectakel... ![]() http://media.putfile.com/flying-mini De vangrails in Franco hebben stilaan een tamelijk hoog elastiekgehalte... Toch eens nieuwe op het budget plannen voor 1 van volgende jaren? http://media.putfile.com/slappe-vangrail |
|
|||
|
|||
Quote:
Quote:
|
|
||||
|
||||
Coureur van het eerste is Kurt Thiim, u wel bekend hoop ik. Hij had niks
|
|
||||
|
||||
moest iemand het willen, ik heb de "echte" filmpkes, dus van tv
(iets betere kwaliteit, maar er gebeurt dus hetzelfde op) |
|
||||
|
||||
De vangrails niet stevig?
Moet dat eigenlijk wel? Ik vond dat die redelijk goed meegaf en zo redelijk wat energie absorbeerde. Het is toch beter dat de vangrail wat meegeeft dan dat die niets meegeeft? Kun je net zo goed tegen een betonnen muur knallen.... |
|
||||
|
||||
Juist, het ergste had geweest dat de mini over de baan gekatapulteerd zou worden, er er enkele anderen in de weg zou rijden...
|
|
||||
|
||||
als ik die vangrail zie begeven na de impact door de Mini die tegen max 180 in de regen door Blachimont gaat, dan vraag ik me toch af als een F1 tegen bijna 300 er tegen knalt wat er dan gebeurt... Volgens mij boort die zich er gewoon door en wordt de piloot onthoofd. Duidelijk slecht gemonteerd die rails
|
||||
|
||||
tja, die mini weegt nu wel een pak zwaarder dan de F1 auto's, maar je ziet er idd stukken afvliegen van de rail...
Het beste is nog altijd van de rails afblijven, maar dat wisten jullie ook al wel zeker... ![]() |
|
||||
|
||||
Vergelijk de beelden maar eens met de crash van de GPR/Dumarey Porsche tijdens het Racing Festival. Daar zien die vangrails een stuk steviger uit.........en dat was na de F1
![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Het probleem daar is natuurlijk de vele klappen die de rail krijgt in Blanchimont. In plaats van te vervangen, stutten ze meestal de rail, kwestie van geld te sparen. Ze kasseren natuurlijk wel van de rijder/verzekering.
Een zeer slechte gewoonte in Francorchamps. Het stutten wordt gedaan met houten balkjes, zeer klein. Soms wordt na een wedstrijd de hele zaak wel vernieuwd, maar krijgt amper de tijd om vast te komen zitten in de omgewoelde aarde. Loopt ooit nog wel eens verkeerd af. ![]() |
|
|||
|
|||
ik zat toen net in het voertuig (extraction2-mercedes viano) toen het gebeurde. Serieuse klapper zenne, de piloot was wel serieus van zijn melk af want hij grabbelde mij vast zodra hij met zijn voeten op de grond stond. De vangrail werd wel grondig gerepareerd want het was op een plaats waar regelmatig fotografen staan.
@ student: kan je die beelden me eens doorsturen, mss sta ik er met m'n lelijke smoel op! Last edited by extricationhunk; 30-10-2005 at 19:07. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|