De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 28-10-2005, 16:11
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium
Posts: 787
Duitse mini's tijdens F1 Franco 2005...

Ik vond hier nog 2 filmkes van de Duitse mini's die reden tijdens de 2005 F1 grand prix in Francorchamps...
Die mannen reden 3 ronden, en er was bijna 1 uur en half werken geblazen om het circuit te repareren
In elk geval, ze gaan er voor, en zorgen voor spectakel...

http://media.putfile.com/flying-mini

De vangrails in Franco hebben stilaan een tamelijk hoog elastiekgehalte... Toch eens nieuwe op het budget plannen voor 1 van volgende jaren?

http://media.putfile.com/slappe-vangrail
Reply With Quote
  #2  
Old 28-10-2005, 20:14
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by krikke
Ik vond hier nog 2 filmkes van de Duitse mini's die reden tijdens de 2005 F1 grand prix in Francorchamps...
Die mannen reden 3 ronden, en er was bijna 1 uur en half werken geblazen om het circuit te repareren
In elk geval, ze gaan er voor, en zorgen voor spectakel...

http://media.putfile.com/flying-mini
Wow! Coureur ok?

Quote:
Originally Posted by krikke
De vangrails in Franco hebben stilaan een tamelijk hoog elastiekgehalte... Toch eens nieuwe op het budget plannen voor 1 van volgende jaren?

http://media.putfile.com/slappe-vangrail
De vangrails zijn inderdaad niet echt stevig.
Reply With Quote
  #3  
Old 28-10-2005, 21:01
student's Avatar
student student is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 258
Coureur van het eerste is Kurt Thiim, u wel bekend hoop ik. Hij had niks
Reply With Quote
  #4  
Old 28-10-2005, 21:05
student's Avatar
student student is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 258
moest iemand het willen, ik heb de "echte" filmpkes, dus van tv
(iets betere kwaliteit, maar er gebeurt dus hetzelfde op)
Reply With Quote
  #5  
Old 28-10-2005, 22:40
Superdiesel's Avatar
Superdiesel Superdiesel is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 388
De vangrails niet stevig?
Moet dat eigenlijk wel? Ik vond dat die redelijk goed meegaf en zo redelijk wat energie absorbeerde.

Het is toch beter dat de vangrail wat meegeeft dan dat die niets meegeeft? Kun je net zo goed tegen een betonnen muur knallen....
Reply With Quote
  #6  
Old 29-10-2005, 10:28
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium
Posts: 787
Juist, het ergste had geweest dat de mini over de baan gekatapulteerd zou worden, er er enkele anderen in de weg zou rijden...
Reply With Quote
  #7  
Old 29-10-2005, 15:24
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
als ik die vangrail zie begeven na de impact door de Mini die tegen max 180 in de regen door Blachimont gaat, dan vraag ik me toch af als een F1 tegen bijna 300 er tegen knalt wat er dan gebeurt... Volgens mij boort die zich er gewoon door en wordt de piloot onthoofd. Duidelijk slecht gemonteerd die rails
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #8  
Old 29-10-2005, 16:14
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium
Posts: 787
tja, die mini weegt nu wel een pak zwaarder dan de F1 auto's, maar je ziet er idd stukken afvliegen van de rail...
Het beste is nog altijd van de rails afblijven, maar dat wisten jullie ook al wel zeker...
Reply With Quote
  #9  
Old 29-10-2005, 22:40
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Vergelijk de beelden maar eens met de crash van de GPR/Dumarey Porsche tijdens het Racing Festival. Daar zien die vangrails een stuk steviger uit.........en dat was na de F1
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #10  
Old 30-10-2005, 16:40
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2005
Location: B+D+UK
Posts: 284
Het probleem daar is natuurlijk de vele klappen die de rail krijgt in Blanchimont. In plaats van te vervangen, stutten ze meestal de rail, kwestie van geld te sparen. Ze kasseren natuurlijk wel van de rijder/verzekering.

Een zeer slechte gewoonte in Francorchamps. Het stutten wordt gedaan met houten balkjes, zeer klein.
Soms wordt na een wedstrijd de hele zaak wel vernieuwd, maar krijgt amper de tijd om vast te komen zitten in de omgewoelde aarde.

Loopt ooit nog wel eens verkeerd af.
Reply With Quote
  #11  
Old 30-10-2005, 19:02
extricationhunk extricationhunk is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2004
Location: tienen
Posts: 15
ik zat toen net in het voertuig (extraction2-mercedes viano) toen het gebeurde. Serieuse klapper zenne, de piloot was wel serieus van zijn melk af want hij grabbelde mij vast zodra hij met zijn voeten op de grond stond. De vangrail werd wel grondig gerepareerd want het was op een plaats waar regelmatig fotografen staan.
@ student: kan je die beelden me eens doorsturen, mss sta ik er met m'n lelijke smoel op!

Last edited by extricationhunk; 30-10-2005 at 19:07.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.