De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 05-12-2005, 14:31
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

[QUOTE=Mark]Tja, de links tussen Audi en Red Bull zijn er wel. Die DTM-wagens hingen vol met stickers van Red Bull. De man achter de schermen? Gerhard Berger.[\QUOTE] de redbull sponsoring zou stoppen na dit seizoen volgens mij..
Reply With Quote
Old 05-12-2005, 14:36
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mark
Tja, de links tussen Audi en Red Bull zijn er wel. Die DTM-wagens hingen vol met stickers van Red Bull.
Evenals de Volkswagen Race Touareg, Seat Toledo/Leon WTCC en binnenkort Skoda Fabia WRC. Er is duidelijk een goede band tussen de Volkswagen groep en Red Bull.
Quote:
Iemand die het artikel heeft gelezen?
http://www.grandprix.com/ns/ns15923.html

Marc, jij hebt dit trouwens toch reeds al eens vermeld in het F1 gedeelte van het forum: geen audi in F1
Reply With Quote
Old 05-12-2005, 18:13
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by gwyllion
Evenals de Volkswagen Race Touareg, Seat Toledo/Leon WTCC en binnenkort Skoda Fabia WRC. Er is duidelijk een goede band tussen de Volkswagen groep en Red Bull.
Is eigenlijk raar dat het sucesvolle Le Mans project nooit Red Bull sponsoring heeft gehad, al moet gezegd worden dat die wagens zo goed waren dat ze de Red Bull vleugels konden missen.
Reply With Quote
Old 05-12-2005, 18:49
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by FIRE
Is eigenlijk raar dat het sucesvolle Le Mans project nooit Red Bull sponsoring heeft gehad, al moet gezegd worden dat die wagens zo goed waren dat ze de Red Bull vleugels konden missen.
Red Bull is verboden in Frankrijk en dus ook in Le Mans.

De Mercedes CLR had wel vleugels, maar geen Red Bull sponsoring
Reply With Quote
Old 05-12-2005, 19:11
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Red Bull is verboden in Frankrijk en dus ook in Le Mans.

Natuurlijk dat was ik even vergeten.
Reply With Quote
Old 05-12-2005, 19:26
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by FIRE

Natuurlijk dat was ik even vergeten.
Die Franse wet slaat natuurlijk nergens op
Reply With Quote
Old 05-12-2005, 20:07
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Marc, jij hebt dit trouwens toch reeds al eens vermeld in het F1 gedeelte van het forum: geen audi in F1
Klopt, maar ik wist het zelf niet meer Maar twee keer dit nieuws via verschillende bronnen op verschillende tijdstippen.........zou het dan een kern van waarheid bevatten?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 05-12-2005, 20:11
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Klopt, maar ik wist het zelf niet meer Maar twee keer dit nieuws via verschillende bronnen op verschillende tijdstippen.........zou het dan een kern van waarheid bevatten?
Ik hoop van niet, echter indien Audi nogmaals sportscars gaat domineren (kans kleiner vanwege Peugeot) dan kan ik me voorstellen dat ze iets anders gaan doen (b.v. F1).
Reply With Quote
Old 07-12-2005, 12:55
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Een kat in het nauw maakt rare sprongen Op DTM.de zijn ze aan het stunten met cijfers en weetjes over het seizoen 2006. Het ligt eraan hoe je zoiets leest............altijd gezond kritisch naar dat soort dingen kijken.

Quote:
Insgesamt verfolgten 922.500 Zuschauer die elf Rennen der Saison 2005. Im Durchschnitt waren das 83.864 Besucher pro Rennen Damit besuchten im Durchschnitt mehr Zuschauer einen DTM-Lauf als ein Bundesliga Heimspiel von Borussia Dortmund. Mit durchschnittlich 77.000 Fans hat Borussia Dortmund die meisten Besucher pro Heimspiel in der Fußball Bundesliga.
Dat klinkt me dus te positief in de oren. Wat je niet leest is dat er na elke wedstrijd in Duitsland grote popconcerten waren. Daar kwam heel wat jeugd op af en die kwamen niet voor de DTM. Toch zitten die aantallen verwerkt in deze statistieken. De vergelijking met voetbal gaat ook mank. Die voetbalclub trekt wel 17 keer per jaar in dezelfde plaats die aantallen. Ga eens 17 keer een wedstrijd organiseren op de Norisring...........dan zal echt niet 17 keer een uitverkocht huis zijn

Quote:
An acht von elf DTM-Wochenenden wurde ein neuer Zuschauerrekord an den Rennstrecken aufgestellt.
Wederom die popconcerten Zou Spa ook bij die 8 behoren? (in principe wel........want het was de eerste keer en dus eigenlijk een record)

Quote:
Die addierte Gesamtreichweite in Deutschland betrug über 100 Millionen Zuschauer. Im Durchschnitt verfolgten rund zwei Millionen Zuschauer jedes DTM-Rennen live am Fernseher. Das sind 39,45 Prozent mehr Zuschauer als in der Saison 2004.
Zegt niets als je het op deze manier brengt. Absolute aantallen zeggen weinig op TV. Marktaandeel is het sleutelwoord bij TV en commercials......... Kijk, sinds Bernie's gesjoemel met de kijkcijfers hebben we onze les geleerd.

Quote:
International wurde in 36 Ländern von den Rennen der DTM live und re-live berichtet. Unter anderem in Ägypten, Irak, Kuwait, Oman, Quatar, Syrien und Jemen.
Dit zal Audi echt overtuigen om in het DTM te blijven Tja leuk om zo'n rijtje op te noemen..........waarde ervan lijkt me nihil

Toch opmerkelijk dat in deze bange dagen dergelijk nieuws op het net komt........en heel wat cowboy-sites zo'n nieuws zonder nadenken c.q. lezen overnemen

Is dat alle ellende? Nee, Alesi begint openlijk (italiaracing.net) zijn bedenkingen te plaatsen bij het DTM 2006. Dat is er wel eentje van "De Ster"
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 07-12-2005, 14:28
De Paddock Enthousiast

Quote:
Een kat in het nauw maakt rare sprongen Op DTM.de zijn ze aan het stunten met cijfers en weetjes over het seizoen 2006. Het ligt eraan hoe je zoiets leest............altijd gezond kritisch naar dat soort dingen kijken.
Duidelijk een reactie op WTCC die met cijfers goochelt over seizoen 2005: www.fiawtcc.com
Reply With Quote
Old 07-12-2005, 16:11
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Mark, kan dat cijfergoochelen niet wat met investeerders en dergelijke meer te maken hebben? Dat er een popconcert is na de races trekt heel wat jeugd. Misschien ideaal om dan een sponsor aan te trekken die wat met de jeugd te maken heeft: makers van kleding, Red Bull en al die smerige drankjes,... Daar valt wel wat geld uit te halen dan. Daarom worden Irak, Egypte en al die andere landen in dat rijtje van verslaggevers geplaatst. Kwestie van ook nog een reclame te kunnen maken via TV. Dat kan zelfs voor Arabische sponsoren interessant zijn. Al vraag ik me af hoeveel mensen er daar in het Midden-Oosten geïnteresseerd zijn in autosport. Niet omdat de sjeiks daar volop geld hebben en de circuits daar uit de grond stappen dat je daar ook nog een publiek van 100 miljoen heb.
Reply With Quote
Old 07-12-2005, 17:15
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by bluelite
kan dat cijfergoochelen niet wat met investeerders en dergelijke meer te maken hebben?
Tuurlijk is dat de gedachte erachter. Met dat soort berichten en cijfers proberen ze nog iets van positiefs nieuws te verspreiden en om eventueel het tij te keren.
Reply With Quote
Old 14-12-2005, 18:13
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by smiley
ik kan er niet meer inkomen dat audi nog een nieuwe wagen gaat bouwen voor 2006 !!
en als ook de geruchten kloppen van ekstrom op een 'zweedse' r10 en ook kristensen wat op een r10 gaat rijden..
wie rijdt er dan nog met een 2006 audi (als die er nog ooit komt !)
het wordt in 2006 meschien de duurste cup race ooit, de mercedes c-klasse cup !
Ik heb een tijdje terug ergens gelezen dat Audi toch gewoon doorging met het ontwikkelen van de DTM wagen ondanks de onduidelijkheid mbt de toekomst. Of dit waar is is natuurlijk niet duidelijk, echter de Audi R10 (en Porsche Spyder) zijn ook ontwikkeld zonder dat er veel info, laat staan foto's, naar buiten gekomen zijn voor de officiele presentatie.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules