De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #31  
Old 09-08-2006, 19:48
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Wat ga je dan doen met de Corvettes, Marcos en Vipers van het Belcar kampioenschap? Als de 24 uren van Zolder deel gaan uitmaken van het wereldkampioenschap 24 uur dan is er toch geen plaats meer voor Belcar??
Reply With Quote
  #32  
Old 09-08-2006, 21:06
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Grig-O
Wat ga je dan doen met de Corvettes, Marcos en Vipers van het Belcar kampioenschap?
We hadden toch al besloten om de klasse 1 in de Belcar te shrappen

Volstrekt tegen de trend in zeg ik dat het aantal PK's per wagen naar beneden moet. Niet alleen gunstig voor de operationele kosten......ook handig voor de veiligheid op de circuits.

Dus simpele wagens zoals GT3, Groep N en dat soort klassen.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #33  
Old 09-08-2006, 21:44
A uit PDGRacing's Avatar
A uit PDGRacing A uit PDGRacing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Merelbeke
Posts: 320
Ik kan verkeerd zijn, maar volgens mij hebben ze deze formule willen opstarten. Heette het toen niet 'Le Mans Series'?

Ik vrees trouwens een beetje voor de budgetten. Chauffeur sprak van een wedstrijdkost van 60000 euro. Rij je een wedstrijdje of 6, dan heb je 360 000 euro. Doe je dit met 4 piloten kom je aan 90 000 euro per piloot per jaar. Een klein beetje meer dan de prijs voor een jaartje Belcar.
Trouwens waarom zou je het WK 24h niet in de winter rijden, de rest van het jaar zit al vol andere kampioenschappen? Aan de onderkant van de Aarde? Australie, Indonesië, China, Brazïlië en nog eentje in Argentinië? Kun je meteen geld vragen van de sigaretjes?
__________________
Reply With Quote
  #34  
Old 09-08-2006, 22:54
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Quote:
Originally Posted by Mark
We hadden toch al besloten om de klasse 1 in de Belcar te shrappen

Volstrekt tegen de trend in zeg ik dat het aantal PK's per wagen naar beneden moet. Niet alleen gunstig voor de operationele kosten......ook handig voor de veiligheid op de circuits.

Dus simpele wagens zoals GT3, Groep N en dat soort klassen.
GT3 en Group N ? Dan kom ik zeker niet kijken
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #35  
Old 09-08-2006, 23:03
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Ik zou dan bij elk evenement de plaatstelijke wagens dus voor zolder de belcar wagens gewoon in belcar klasse houden, en dan nog een klasse met de WK wagens die alle circuits mee doen...
Net zoals Nurburgring de klasse WK en de klasse VLN... etc
Want als je de gewoonlijke klasse van dat evenement aan de kant schuift...
zal dat niet ten goede komen vrees ik... dus behouden die gewoonlijke klasse's die in die 24 uur's race ervoren werden gehouden, maar ook dus voor deelnemers van alle race's een WK klassement houden?
En alleen GT3 en Groep N wagens?
Néén dat zou ik idd ook niet komen zien
GT3, Lichte GT's, WTCC's ed touringwagens, Silhouette's..
Dat was toch 1st gezegd, en lijkt mij goede combinatie!
Reply With Quote
  #36  
Old 09-08-2006, 23:06
Pinzie's Avatar
Pinzie Pinzie is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2006
Location: Houthalen
Posts: 629
Ik zou er een aparte race voor houden, niet met de gewone 24u-race meerijden die er normaal al is ...
Reply With Quote
  #37  
Old 09-08-2006, 23:37
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
Quote:
Originally Posted by Pinzie
Ik zou er een aparte race voor houden, niet met de gewone 24u-race meerijden die er normaal al is ...
Op Zolder begrijp ik wat je wil zeggen, beetje plaatsgebrek voor een grid van 45 wagens van Belcar + de WK wagens...
Maar op Nurburgring moet dit geen probleem zijn... en Dubäï ook niet
Plaats genoeg daar..
Reply With Quote
  #38  
Old 10-08-2006, 00:07
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Op Zolder mogen geloof ik 68 of 70 wagens starten voor een 24-uurs wedstrijd. Aantal is terug te vinden via de FIA-site
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #39  
Old 10-08-2006, 09:57
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,626
Quote:
Originally Posted by corvetteboy
Group N ? Dan kom ik zeker niet kijken
Een dikke ²
__________________
Reply With Quote
  #40  
Old 10-08-2006, 20:01
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
...........maf idee...........

C U
Reply With Quote
  #41  
Old 10-08-2006, 22:12
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Pascal
...........maf idee...........

C U
Weleens gekeken wie deze thread heeft gestart?

Ben nog steeds van mening dat elke lokale 24 uur zijn eigen karakter en zelfstandigheid moet blijven behouden. Boven die 24 uurs stel je iets van een gezamelijk klassement op. Je kunt in elke 24 uur punten scoren voor het algemene "WK 24 uur".

Eigenlijk hebben we zoiets al eens gehad. Weliswaar in mini-formaat, en waar was dat? Uiteraard in Belgie. Hebben we niet een aantal jaren de beker van de koning gehad tijdens de RACB Awards? De winnaar was het Belgische team dat het beste gezamelijke resultaat behaalde in de 24 uur van Zolder en Spa.

Deelnemers aan zo'n WK zouden alleen maar deelnemen in klassen die bestaan uit lichte GT's of Toerwagens. Gewoon, lekker maf verder blijven denken
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #42  
Old 10-08-2006, 22:16
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by Mark

Eigenlijk hebben we zoiets al eens gehad. Weliswaar in mini-formaat, en waar was dat? Uiteraard in Belgie. Hebben we niet een aantal jaren de beker van de koning gehad tijdens de RACB Awards? De winnaar was het Belgische team dat het beste gezamelijke resultaat behaalde in de 24 uur van Zolder en Spa.
Dat was de RACB award. Beker van de koning was voor het meest regelmatige team. Ieder uur werd het verschil tussen wagen 1 en wagen 2 van het tteam genomen en wie op het einde het meest regelmatige gereden had (als team) won.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #43  
Old 11-08-2006, 00:05
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Is die beker nu afgeschaft ofzo?

Voor zo'n WK 24 uur vind ik het belangrijkste dat je maar één klasse inschrijft; toegevoegd met de klasse die het kampioenschap betwisten. Maar dat wordt wel veel werk om zoiets klaar te krijgen vrees ik...
Reply With Quote
  #44  
Old 11-08-2006, 14:05
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Zemst
Posts: 1,748
2 klasse's: D1 & D2
D1: Diesel Touring Cars over 2.000 cc Up to 4000cc
(BMW 120d, Alfa 147 JTD, Seat Leon/Ibiza/Toledo tdi cupra, e.d. wagens.)
D2: Touring Cars of FIA Group A and Group „24h-Special“
over 2.000 cc Up to 4000cc
(BMW M3 E46, Porsche 996 GT3 cup, Porsche 996 GT3-R(S), Honda S2000, wat sillhouette's, WTCC's en gerestriceerde GT3's uit fia?)
Reply With Quote
  #45  
Old 12-08-2006, 04:41
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Hoe wil je een gerestricteerde FIA GT3 laten winnen tegen een Porsche 996GT3-R???? Lijkt mij dan toch simpeler de Porsche GT3-R te restricteren.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.