De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #121  
Old 20-10-2006, 18:26
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Zo kan hij toch nog eens op Francorchamps racen

EDIT: Of rijdt hij dan alleen Le Mans? En geen LMS?
Reply With Quote
  #122  
Old 21-10-2006, 02:45
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Uit de newsletter van Johnny O'Connell gehaald

Quote:
Finally, we’ve already done a bit of testing with next years cars, and they look really good. The engineers always find some way to improve things, and the new cars are no exception. Everyone at Pratt and Miller does such an amazing job, it really is great being part of all that they do.
De C6.R 2007 spec is dus al getest.
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #123  
Old 21-10-2006, 02:47
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Location: Heusden-Zolder
Posts: 2,145
Corvette racing dan toch niet naar Europa?

lmsr.net

Quote:
100% reliable GM source tells LMSR.NET that Corvette Racing will
return next year and the 2007 spec C6R's are already built and
have done extensive testing!
__________________
http://www.brechtdecancq.com
Reply With Quote
  #124  
Old 23-10-2006, 13:49
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Henri Pescarolo reageert op de reglementswijzigingen van ACO met een open brief. De huidige restrictor grootte/turbo boost druk bevoordeelt diesel motor, en dat zal in 2007 niet anders zijn. Tijdens de 24 uur van Le Mans produceerde de Audi V12 TDI ongeveer 57 pk meer dan de Judd V10 in de Pescarolo (700 pk t.o.v. 640 pk), waardoor de Audi sneller kan versnellen en met meer downforce kan rijden (want topsnelheid was identiek).

bron: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2780
Reply With Quote
  #125  
Old 23-10-2006, 19:05
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Pescarolo-Judd voor Rollcentre. Bron: DSC.
Volgens de Autosport van afgelopen week zouden de Pesca's voor Rollcentre de huidige wagens zijn van Pescarolo. Omobouw/up-date kitje erbij en we zijn klaar voor 2007
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #126  
Old 24-10-2006, 17:06
Dagobert II's Avatar
Dagobert II Dagobert II is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2006
Location: Hengelo Ov, NL
Posts: 40
Quote:
Originally Posted by gwyllion View Post
Henri Pescarolo reageert op de reglementswijzigingen van ACO met een open brief. De huidige restrictor grootte/turbo boost druk bevoordeelt diesel motor, en dat zal in 2007 niet anders zijn. Tijdens de 24 uur van Le Mans produceerde de Audi V12 TDI ongeveer 57 pk meer dan de Judd V10 in de Pescarolo (700 pk t.o.v. 640 pk), waardoor de Audi sneller kan versnellen en met meer downforce kan rijden (want topsnelheid was identiek).

bron: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2780
Pescarolo moet niet gaan zeuren. Dan moet hij er zelf maar een diesel in gooien. Niet huilen maar oplossen!
Reply With Quote
  #127  
Old 24-10-2006, 17:26
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Dagobert II View Post
Pescarolo moet niet gaan zeuren. Dan moet hij er zelf maar een diesel in gooien. Niet huilen maar oplossen!
Henri wil alleen aantonen dat de regelmentswijzigingen van ACO voor 2007 niet voldoende. Het regels bevoordelen nog altijd diesel motoren, ook al zegt ACO expliciet dat ze een evenwaardigheid nastreven.

Daarenboven zijn er geen klanten race diesel motoren beschikbaar.
Reply With Quote
  #128  
Old 24-10-2006, 17:44
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Ried - Austria
Posts: 589
Quote:
Originally Posted by gwyllion View Post
Henri wil alleen aantonen dat de regelmentswijzigingen van ACO voor 2007 niet voldoende (... ???). Het regels bevoordelen nog altijd diesel motoren, ook al zegt ACO expliciet dat ze een evenwaardigheid nastreven.

Daarenboven zijn er geen klanten race diesel motoren beschikbaar.
Euhm... Klein probleempje... Hoe dienen wij deze bovenstaande regels te lezen? Uit de inhoud valt er nog een kleinigheid op te maken, mits het doen van een inspanning, maar wat het taalgebruik betreft...
Best rijp voor deze topic : http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=11725 , bij de vrienden van de taalverkrachting.
Reply With Quote
  #129  
Old 24-10-2006, 19:38
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
[QUOTE=Dagobert II;190971]Pescarolo moet niet gaan zeuren. Dan moet hij er zelf maar een diesel in gooien. Niet huilen maar oplossen![/

Op dsc.com verschenen de laatste dagen talloze 'point of views' en één ding is wel zeker, een dieselmotor is niet voor private teams weggelegd.
Ik citeer: "Sadly, for the privateers, they’ll never be able to run a diesel, because the cost of overcoming the technical challenges to develop a customer diesel engine are simply too great.”
Misschien niet te vlug andermans rekening maken.

Joost
Reply With Quote
  #130  
Old 24-10-2006, 21:01
A uit PDGRacing's Avatar
A uit PDGRacing A uit PDGRacing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jun 2005
Location: Merelbeke
Posts: 320
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Volgens de Autosport van afgelopen week zouden de Pesca's voor Rollcentre de huidige wagens zijn van Pescarolo. Omobouw/up-date kitje erbij en we zijn klaar voor 2007
Dit wordt net ontkracht in de Auto Hebdo van vorige week... Volgens AH zou Martin Short de 2006-wagen gebruiken voor Sebring volgend jaar ( om ze niet te beschadigen), en dan met zijn nieuwe Pesca Le Mans Series rijden.
Nog volgens AH zou de zwarte sneeuw een beetje optrekken voor Pesca. Zoals hierboven staat, rijdt Rollcentre/Martin Short met LMS met een Pesca 2007 met een Judd V10 ( Met Barbossa en een piloot die dit jaar bij Pescarolo Sport reed).
Lawrence Pearce ( Lister?) heeft zeker een ( misschien 2) Pesca 2007 besteld. Kruse Motorsport zouden onderdelen van de Pesca op LMP2 C65 zetten. Daarnaast is er interesse uit Amerika. Er zouden 6 monocoques en 3 volledige wagens moeten gebouwd worden tegen begin 2007.

Er staat trouwens een 3D tekening van de coque van de Pesca 2007 bij, met de dubbele rolbeugel.
__________________
Reply With Quote
  #131  
Old 24-10-2006, 22:33
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Dries DS View Post
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Henri wil alleen aantonen dat de regelmentswijzigingen van ACO voor 2007 niet voldoende (... ???). Het regels bevoordelen nog altijd diesel motoren, ook al zegt ACO expliciet dat ze een evenwaardigheid nastreven.

Daarenboven zijn er geen klanten race diesel motoren beschikbaar.
Euhm... Klein probleempje... Hoe dienen wij deze bovenstaande regels te lezen? Uit de inhoud valt er nog een kleinigheid op te maken, mits het doen van een inspanning, maar wat het taalgebruik betreft...
  • "zijn"
  • "Het reglement bevoordeelt" of "De regels bevoordelen"
  • in het Engels lukt dat wel: customer race diesel engine
Iets te rap getypt in combinatie met dyslexie
Reply With Quote
  #132  
Old 25-10-2006, 09:50
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Op http://www.mulsannescorner.com/news.html staat een goede Engelse vertaling van de open brief en enkele reacties uit de paddock.

Serge Saulnier, de pas aangestelde Peugeot Sport manager, reageert ook op de reglementswijziging.
Quote:
Serge Saulnier reacted to the 2007 ACO regulations in Le Maine Libre, Friday's issue : "10 % of the fuel tank less, it's huge. It makes
two laps at Le Mans and one more stop in the LMS races. They have gone too far ! The rule is changed before the beginning. Honestly, it's very annoying. We must compare what is similar and the diesel doesn't come down to an advantage of torque and power. For me who has lived the 2006 season with a petrol powered prototype, I can tell you that the diesel has also some handicaps and some other problems to solve : the thermal exchanges for example, the weight phenomena on mass distribution because all is concentrated on the rear. On the aerodynamics side too, it's also needed to have 25 % bigger radiators… The tyres? Their use is more narrow with a diesel engine."

So Le Maine Libre comments that Peugeot's 2007 programme could be reduced to one car only in Le Mans Series. "I don't know yet, but I'm reserved", added Serge Saulnier. He will now announce the names of the drivers in December instead of this month and they will be seven instead of six. Three of the six to be named drivers will be french. The seventh driver is Eric Hélary, who will be in charge of the development and test driver.
Mijn gok voor de piloten: Olivier Panis, Nicolas Minassian,
Sebastian Bourdais (enkel voor Le Mans), Emanuelle Pirro/Dindo Capello, Jamie Davies. De 6de piloot kan iedereen zijn.
Reply With Quote
  #133  
Old 25-10-2006, 10:03
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Ried - Austria
Posts: 589
Quote:
Originally Posted by gwyllion View Post
Iets te rap getypt in combinatie met dyslexie
Het is u vergeven
Reply With Quote
  #134  
Old 25-10-2006, 15:11
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by gwyllion View Post
Mijn gok voor de piloten: Olivier Panis, Nicolas Minassian, Sebastian Bourdais (enkel voor Le Mans), Emanuelle Pirro/Dindo Capello, Jamie Davies. De 6de piloot kan iedereen zijn.
Laat Emanuelle Pirro maar vallen. De Italiaanse diesel expert die bij Peugeot getekend zou hebben, zou Dindo Capello zijn.
Reply With Quote
  #135  
Old 25-10-2006, 16:54
Benny_B's Avatar
Benny_B Benny_B is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2005
Location: Borgloon
Posts: 202
Quote:
Originally Posted by gwyllion View Post
Laat Emanuelle Pirro maar vallen. De Italiaanse diesel expert die bij Peugeot getekend zou hebben, zou Dindo Capello zijn.
Bron?
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 7 (0 members and 7 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.