![]() |
|
#31
|
||||
|
||||
Neen, die zijn geschilderd. Moeten zelfs nog wat extra verf krijgen...
Morgen ligt het werk hier wat stil. Ik moet voor de laatste keer laminaat gaan leggen bij schoonzusje. Ik ben nu aan de laatste kamer en de gang... Met wat geluk kan ik tegen de avond wat aan het chassis doen... Grtzzz
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#32
|
||||
|
||||
De Escort heeft zonet de derde laag blanke lak gekregen: de eerste laag glossy... Dit gaat traag als je de richtlijnen van Sennake en Huudo wil opvolgen. Bij de Xsara en de M1 lukte dat wonderwel, dus ook nu doe ik het op hun manier. Misschien dat ik deze nog wat langer ga laten uitharden vooraleer ik de raamrubbers ga doen.
Aan het interieur heb ik voorlopig nog niks gedaan ![]() ![]() Voorlopig is het ook hier weer zonder pics... ![]() Grtzzzz
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#33
|
||||
|
||||
Als je de vernis van Gunze gebruikt, kan je best een wat langere droogtijd inacht nemen tussen de lagen in en zeker als je hem nadien verder gaat afwerken. Je zal het je in ieder geval niet beklagen.
![]()
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#34
|
||||
|
||||
Normaal was het per laag 48 uur als ik mij de tips goed herinner. Na de laatste laag moest je dan nog eens 24 uur x het aantal lagen wachten. Of toch zoiets.
Ik ben toch van plan om na de laatste laag een week of twee te wachten eer verder te doen. Nu ja, bij de BMW M1 deed ik dat ook. Misschien nog een extra week dan. Heb projecten genoeg lopen momenteel... Thanks voor de herinnering!!
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#35
|
||||
|
||||
Even het fototoestel van school "meegepikt" om jullie toch wat betere foto's te tonen:
Zonder flash: ![]() Met flash: ![]() ![]() Verder geen evolutie of progressie gemaakt... Grtzzz
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#36
|
||||
|
||||
ik ben al altijd een voorstander geweest van flashloos fotograferen en proberen van zoveel mogelijk gebruik te maken van andere lichtbronnen. De eerste foto is dan ook de mooiste. Model ziet er overigens zeer goed uit.
|
#37
|
|||
|
|||
Dat ziet er heel netjes uit !
|
#38
|
||||
|
||||
Nu ik toegestemd heb om op de modelbouwbeurs te Bissegem (organisatie IPMS Moorsele) te staan, wil ik natuurlijk wat extra leuke en bijzondere modellen klaar hebben. Deze is er eentje van. We gaan ons wel niet overhaasten maar als ik dagelijks een stukje doe, dan kan ik aardig in de buurt komen, denk ik. Het moeilijkste is immers al achter de rug (spuitwerk, decals en blanke lak).
Hieronder een zichtje op de motor. Eigenlijk behoorlijk saaie kleurindeling. Het chassis laat ik wit omdat de wagen zelf ook wit is. Ik merk door de macrofoto's dat hier en daar wat mag bijgestipt worden. Ook wat smoke zal aangebracht worden... ![]() ![]() ![]() Grtzzzz PS Ook de Civic en de Lancia zou ik er graag bij hebben, maar die laatste zal heeeeel moeilijk worden... Nu eentje in aanbouw kun je er ook zetten he. Het vrouwtje hielp me trouwens op weg voor mijn "decoratie" bij het plaatsen van de modellen: op spiegeltjes... Thanks darling...
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#39
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#40
|
||||
|
||||
Klopt van de gietnaden. Ze zullen uiteindelijk onder de beschermplaat verstopt zitten, dus niet te zien zijn... Anders had ik ze er natuurlijk netjes afgehaald he...
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#41
|
||||
|
||||
Gisteren wat tijd gehad om verder te doen. Het onderstel met ophanging is af. Op naar het interieur. Hopelijk vind ik (of krijg ik) goeie referenties...
Even wat foto's: (ik heb ook wat smoke aangebracht omdat het me iets té netjes was) Achterwielophanging: Het rood kreeg nog een extra laag, zie verder... ![]() ![]() Voorwielophanging: ![]() ![]() Straks weer wat verder doen, denk ik...
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#42
|
||||
|
||||
Even een klein probleempje: de velgenkeuze...
De Polle reed in Ieper met een zesspaaksvelg. Ik heb die eenvoudig kunnen recupereren uit de Toyota-reeksen. De ene is van een Corolla van tamiya (de rechter) en de andere van een Celica ST 205 van BIG Model (de linker). Welke is nu de beste keuze?? ![]() ![]() Beide kits krijgen dus wel een ander setje velgen van een transkit. Dus deze had ik netjes klaarliggen... En als ik die van Big Model neem, hoe maak je die dan vast want er zit geen bevestigingspunt aan??!! De bouten zijn gaten. Moet je die dan zelf maken of zo?? ![]() THANKSSSS
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#43
|
||||
|
||||
Ik zou voor de "Corolla" velgen gaan. Voor de rest goe bezig é. Keep it up!
|
#44
|
|||
|
|||
Heel goed bezig hoor , ziet er al knap uit
|
#45
|
||||
|
||||
Ik zou ook de corolla velgen nemen, onderkant ziet er zeer proper uit hoor.
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|