De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Media Corner
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Closed Thread
 
Thread Tools Rate Thread
  #241  
Old 24-12-2006, 16:40
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerkapelle (NL)
Posts: 397
Quote:
Originally Posted by marcel View Post
Australie, van kust tot kust, op de lange wegen daar
En het belangrijkste...op Zonne(n?)energie.
  #242  
Old 09-01-2007, 02:08
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Een nieuw jaar, dezelfde fouten:

Quote:
Forsythe mogelijk met één coureur in 2007
Uitgegeven door Paul Stoffer 8 januari 2007 20:14 - Print artikel

Forsythe Racing verklaarde tegenover RaceXpress.com dat men bij het team genoodzaakt is om met één bolide van start te gaan, wegens een gebrek aan financiële middelen

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=5595
Dat klinkt exclusief, verklaarde tegenover RaceXpress.com

Of toch niet? Een polder-pagina verder:
Quote:
Forsythe mogelijk met alleen Tracy in 2007
Geplaatst 08-01-2007, 11:15 Gewijzigd 08-01-2007, 11:46 Geschreven door Wouter de Bruijn

"We hebben geen sponsor gehad sinds Players het team moest verlaten wegens de anti-tabakswetgeving," verklaarde Neil Mickelwright van Forsythe tegenover SpeedTV.com

http://www.champcar.nl/pages/news.php?id=2268
Dan maar op zoek naar de bron:
Quote:
Nobody has spent more of his own money fielding cars and keeping open-wheel racing afloat the past 25 years than Gerald Forsythe. Besides running two cars without sponsorship since 2003, he co-owns Champ Car with Kalkhoven in addition to Cosworth, the Long Beach Grand Prix and the Formula Atlantic series.

But the Chicago industrialist, whose INDECK company is a worldwide leader in power generators, has made a hardline decision for 2007:

He's only running Paul Tracy unless somebody comes up with $5 million.

http://www.speedtv.com/articles/auto/champcar/34657/
Dan lezen we toch helaas een ander en ietwat triestig verhaal over de open-wheel racing in de States
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
  #243  
Old 27-01-2007, 14:07
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Wederom een exclusief verhaal op Racexpress.com wat helemaal niet exclusief blijkt te zijn. Sterker nog, als je de bron van hun exclusieve verhaal volgt dan zie je vanzelf dat ze ook nog de traagtse van de drie zijn met het publiceren van deze uiteindelijk niet zo exclusieve foto's. Als trouw lezer van deze pagina proberen ze me weer te foppen.

Hun exclusieve schreeuwkop:

Quote:
EXCLUSIEF: ING Renault F1 foto's op Circuit Park Zandvoort

Foto's door Emil Bilars. Kijk voor meer fotomateriaal van de ING Renault F1 fotosessies op Circuit Park Zandvoort op: www.orangehat.nl!

http://www.racexpress.com/index.php?...tikel&nid=5821
Klik je op die links wat lees je dan:

Quote:
De nieuwe Renault F1 gespot op Zandvoort!

Ik heb twee andere website's bereikt, en één daarvan had zeker interesse en daar staan mijn foto's al op (www.autosportnews.nl ). Van de andere website heb ik nog niks vernomen momenteel.

http://www.orangehat.nl/
Die andere website die niks van zich laat horen is dus mijn lievelingswebstek racexpress.com En dan toch claimen dat je exclusief bent? Straffe kost!

Komen we tot de vraag wie is er dan wel exclusief bezig geweest? Zo te zien een 13-jarige Pietje Bell op http://justinautosport.web-log.nl/
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
  #244  
Old 30-01-2007, 00:22
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2005
Location: Westerlo
Posts: 778
Fout op VRT Teletekst:
Quote:
NASCAR: Juan Pablo Montoya heeft de
prestigieuze Daytona 24 gewonnen. De
Colombiaanse ex-F1-rijder bracht zijn
team aan de leiding in deze 24-urenrace
en zijn ploegmaat Scott Pruett klaarde
de klus. Drie ploegen eindigden overi-
gens in dezelfde ronde in Daytona.
Ik denk toch dat een race van de Grand-am is ze.
En dat enkel de eerste 2 in dezelfde ronde waren.
__________________
Life to the maximum !!
www.speedwear.be

Last edited by Fonne; 30-01-2007 at 00:25.
  #245  
Old 04-02-2007, 11:28
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerkapelle (NL)
Posts: 397
Foutje in Grote belangstelling van TV stations - Citations Cup voor gentlemen-piloten, op Racingworld.be

Quote:
De piloten worden onderverdeeld in drie klassen: platinum, goud, zilver en brons. Enkel piloten uit de laatste drie klassen mogen deelnemen aan de Citations Cup.
Als ik tel, platinum, goud, zilver, brons = 4
Dus mensen uit platinum klasse mogen niet meedoen aan de Citations Cup? Waarom is die klasse er dan? En uit het stuk mogen ze ook geen wagen delen met een andere klasse rijder? Dus als je in de platinum klasse bent belandt, kun je beter stoppen???
  #246  
Old 04-02-2007, 12:11
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Ried - Austria
Posts: 589
Quote:
Originally Posted by Yvonne View Post
Foutje in Grote belangstelling van TV stations - Citations Cup voor gentlemen-piloten, op Racingworld.be



Als ik tel, platinum, goud, zilver, brons = 4
Dus mensen uit platinum klasse mogen niet meedoen aan de Citations Cup? Waarom is die klasse er dan? En uit het stuk mogen ze ook geen wagen delen met een andere klasse rijder? Dus als je in de platinum klasse bent belandt, kun je beter stoppen???
Citaat uit de originele versie, verspreid voor SRO :

"To be eligible to take part in the Championship, the same criteria as used in the FIA GT3 European Championship will be applied. Drivers are classified as
Platinum, Gold, Silver or Bronze depending on their career record and age.
Only drivers adhering to the Gold, Silver or Bronze classes may compete in the
GT1 Citation Cup; Gold class drivers may only drive alongside Bronze class
drivers."


Dus dan nemen we die aangehaalde criteria van het FIA GT3 kampioenschap er even bij:

Art. 36c:
"c) Definitions of the categorisations:
A (or Platinum): professional driver generally
recognised as a well-known driver on the
international scene, under the age of 55 years, and
satisfying at least one of the following criteria:
- has held a Super Licence (for Formula One),
- has finished in the top 10 of an F3000,
CART/Champcar, IRL, GP2, A1GP or any major
single-seater Championship,
- has finished in the top 6 of an F3 international
or major national Championship (British/EuroF3)
or main national single-seater Championship
(FR2000/Italian national F3000) or secondary
international single-seater series (Renault V6,
FR2000 international and World Series),
- has won the Le Mans 24 Hours outright,
- has been a Works Driver,
- is a driver whose performances and
achievements, despite not being covered by one
of the definitions above, may be considered as
professional by the bureau.
B (or Gold): semi-professional driver in international
series or who has distinguished him- or herself in
national Championships. Any driver who has been
classified in the first 6 places of a “Saloon” car make
Championship or Cup, or in the first 10 places of a
single-seater Championship. Driver satisfying the
criteria of the platinum category but aged 55 or over.
C (or Silver): driver aged under 30 and not satisfying
the criteria of categories A and B. High level
amateur driver who has finished in 1st place in
national Championships or international series in
association with a professional driver.
Any driver who has been classified in the first 10
places of a “Saloon” car make Championship or
Cup, or has single-seater experience.
D (or Bronze): amateur driver. Any driver who was
over 30 years old when his first licence was issued,
and who has little or no single-seater experience."


Enkele regels verder staat klaar en duidelijk(art. 36e):

"e) Category A drivers are not accepted."

De FIA-verantwoordelijken brengen de kandidaat-rijders dus onder in VIER klassen. Kom je echter na hun beoordeling, gebaseerd op het artikel 36c van het FIA GT3 reglement, in de klasse A (platinum) terecht, dan luidt het dat je niet thuis hoort bij de zogenaamde 'gentlemen drivers' en ben je 'te goed/te ervaren' voor de Citations Cup. Aan de hand van deze vooropgestelde normen zouden er dus drie rijdersklassen (B/C/D) over blijven die effectief aan de Citations Cup mogen deelnemen. En van deze drie overblijvende klassen wil men de meest ervaren rijders (B) koppelen aan de minst ervaren piloten (D) om het deelnemersveld te nivelleren en de spanning in de Citations Cup hoog te houden. Dat is althans wat ik uit het geheel kan afleiden...

(Don't shoot me if I'm wrong... )

Mvg,
Dries DS

(PS: in een 'CUP' de maatstaven A/B/C/D hanteren... tiens, aan wat doet dat me nu weer denken? )

Last edited by Dries DS; 04-02-2007 at 12:26.
  #247  
Old 04-02-2007, 12:35
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerkapelle (NL)
Posts: 397
Quote:
Originally Posted by Dries DS View Post
Citaat uit de originele versie, verspreid voor SRO :

"To be eligible to take part in the Championship, the same criteria as used in the FIA GT3 European Championship will be applied. Drivers are classified as
Platinum, Gold, Silver or Bronze depending on their career record and age.
Only drivers adhering to the Gold, Silver or Bronze classes may compete in the
GT1 Citation Cup; Gold class drivers may only drive alongside Bronze class
drivers."


Dus dan nemen we die aangehaalde criteria van het FIA GT3 kampioenschap er even bij:

Art. 36c:
"c) Definitions of the categorisations:
A (or Platinum): professional driver generally
recognised as a well-known driver on the
international scene, under the age of 55 years, and
satisfying at least one of the following criteria:
- has held a Super Licence (for Formula One),
- has finished in the top 10 of an F3000,
CART/Champcar, IRL, GP2, A1GP or any major
single-seater Championship,
- has finished in the top 6 of an F3 international
or major national Championship (British/EuroF3)
or main national single-seater Championship
(FR2000/Italian national F3000) or secondary
international single-seater series (Renault V6,
FR2000 international and World Series),
- has won the Le Mans 24 Hours outright,
- has been a Works Driver,
- is a driver whose performances and
achievements, despite not being covered by one
of the definitions above, may be considered as
professional by the bureau.
B (or Gold): semi-professional driver in international
series or who has distinguished him- or herself in
national Championships. Any driver who has been
classified in the first 6 places of a “Saloon” car make
Championship or Cup, or in the first 10 places of a
single-seater Championship. Driver satisfying the
criteria of the platinum category but aged 55 or over.
C (or Silver): driver aged under 30 and not satisfying
the criteria of categories A and B. High level
amateur driver who has finished in 1st place in
national Championships or international series in
association with a professional driver.
Any driver who has been classified in the first 10
places of a “Saloon” car make Championship or
Cup, or has single-seater experience.
D (or Bronze): amateur driver. Any driver who was
over 30 years old when his first licence was issued,
and who has little or no single-seater experience."


Enkele regels verder staat klaar en duidelijk(art. 36e):

"e) Category A drivers are not accepted."

De FIA-verantwoordelijken brengen de kandidaat-rijders dus onder in VIER klassen. Kom je echter na hun beoordeling, gebaseerd op het artikel 36c van het FIA GT3 reglement, in de klasse A (platinum) terecht, dan luidt het dat je niet thuis hoort bij de zogenaamde 'gentlemen drivers' en ben je 'te goed/te ervaren' voor de Citations Cup. Aan de hand van deze vooropgestelde normen zouden er dus drie rijdersklassen (B/C/D) over blijven die effectief aan de Citations Cup mogen deelnemen. En van deze drie overblijvende klassen wil men de meest ervaren rijders (B) koppelen aan de minst ervaren piloten (D) om het deelnemersveld te nivelleren en de spanning in de Citations Cup hoog te houden. Dat is althans wat ik uit het geheel kan afleiden...

(Don't shoot me if I'm wrong... )

Mvg,
Dries DS

(PS: in een 'CUP' de maatstaven A/B/C/D hanteren... tiens, aan wat doet dat me nu weer denken? )
Het zal best kloppen...maar dit "De piloten worden onderverdeeld in drie klassen: platinum, goud, zilver en brons", klopt niet!!!
  #248  
Old 04-02-2007, 13:10
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Ried - Austria
Posts: 589
Quote:
Originally Posted by Yvonne View Post
Het zal best kloppen...maar dit "De piloten worden onderverdeeld in drie klassen: platinum, goud, zilver en brons", klopt niet!!!
Dat zijn er inderdaad vier, zoals ik ook al aanhaalde hierboven ("De FIA-verantwoordelijken brengen de kandidaat-rijders dus onder in VIER klassen". Er is natuurlijk een onderscheid tussen 'de piloten' en 'de kandidaat-rijders'. Oh ja, er staan al grotere 'kemels' op het internet dan deze (naar mijn oordeel) interpretatievergissing. Iedereen kan al eens een foutje maken en me dunkt dat de auteur van dit artikel/deze vertaling toch niet zo vaak in de fout gaat.
  #249  
Old 04-02-2007, 14:00
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2004
Location: Moerkapelle (NL)
Posts: 397
Quote:
Originally Posted by Dries DS View Post
Dat zijn er inderdaad vier, zoals ik ook al aanhaalde hierboven ("De FIA-verantwoordelijken brengen de kandidaat-rijders dus onder in VIER klassen". Er is natuurlijk een onderscheid tussen 'de piloten' en 'de kandidaat-rijders'. Oh ja, er staan al grotere 'kemels' op het internet dan deze (naar mijn oordeel) interpretatievergissing. Iedereen kan al eens een foutje maken en me dunkt dat de auteur van dit artikel/deze vertaling toch niet zo vaak in de fout gaat.
Grappig is dat het foutje ondertussen wél is aangepast .

En iedereen maakt (gelukkig) wel eens een foutje. Je weet nu ook dat Racingworld gelezen wordt!
  #250  
Old 04-02-2007, 14:47
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Ried - Austria
Posts: 589
Quote:
Originally Posted by Yvonne View Post
Grappig is dat het foutje ondertussen wél is aangepast .

En iedereen maakt (gelukkig) wel eens een foutje. Je weet nu ook dat Racingworld gelezen wordt!
Nou, zo'n gratis corrector is toch handig, niet? Zelfs bepaalde mensen van 'grote' nieuwssites/vertaalsites gaven dit eerder al toe...

@ Yvonne: Zelf heb ik sinds zowat één jaar geen banden meer met de door jou genoemde site, maar ik heb er nooit aan getwijfeld dat de site www.racingworld.be gelezen werd/wordt. De cijfers hebben dat immers genoeg bewezen. En voor de mensen die de site nog niet kenden: hip hip hoera voor Yvonne!!! Dankzij haar kennen deze mensen de site dus nu wel
  #251  
Old 06-02-2007, 23:42
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Dries DS View Post
Nou, zo'n gratis corrector is toch handig, niet? Zelfs bepaalde mensen van 'grote' nieuwssites/vertaalsites gaven dit eerder al toe..
Enkelen dan toch met bijzonder lange tenen

Leuk al die persbabbels, veel nieuws is er niet te vinden.......meestal de welbekende koetjes en kalfjes. Mijn inziens hoeft 99% van die meuk niet op het (Nederlandstalige) internet. Zou heel wat nutteloze kb's besparen. Als je dan als site zoiets online zet, lees hem dan op zijn minst ff na. Daalvouden sein so hinterlyk om te lesen.

Quote:
Charles Vandecraen : “Bert heeft altijd gewacht op een signaal van ons. Hij is nooit komen pushen om al dan niet samen in zee te gaan. Als je weet dat we beiden is Rotselaar wonen dan lijkt het misschien evident dat we hem zouden steunen, maar dat is niet zo.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=750

Quote:
Charles Vandecraen : “Bert heeft altijd gewacht op een signaal van ons. Hij is nooit komen pushen om al dan niet samen in zee te gaan. Als je weet dat we beiden is Rotselaar wonen dan lijkt het misschien evident dat we hem zouden steunen, maar dat is niet zo.

http://www.autosport.be/news/8664.awm
Quote:
Charles Vandecraen : “Bert heeft altijd gewacht op een signaal van ons. Hij is nooit komen pushen om al dan niet samen in zee te gaan. Als je weet dat we beiden is Rotselaar wonen dan lijkt het misschien evident dat we hem zouden steunen, maar dat is niet zo.

http://www.racexpress.com/index.php?...tikel&nid=5915
Is moet dus in zijn, iedereen die zoiets leest moet dit toch opvallen? Waarschijnlijk een kleine tikfout van Dupain die deze GLPK persreutel heeft geschreven. Zoiets kan iedereen gebeuren maar als site hoef je toch geen schrijffouten 1 op 1 over te nemen?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
  #252  
Old 06-02-2007, 23:46
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Blunder van de Mediagroep Limburg die de uitgever is van de lokale sufferdjes onder de naam De Limburger en het Limburgs Dagblad. Xavier Maassen heeft onderdak gevonden bij Prema voor de WSbR 3.5 in 2007. Wie het artikel leest krijgt de indruk dat Maassen per direct van start gaat in de F1 maar dan met de naam World Series.

Want volgens dat artikel rijden Kubica en Kovalainen in de World Series 2007

Link: http://mgl.digi-dition.nl/daily/2007...206_45_475.php
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
  #253  
Old 08-02-2007, 02:04
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Is moet dus in zijn, iedereen die zoiets leest moet dit toch opvallen? Waarschijnlijk een kleine tikfout van Dupain die deze GLPK persreutel heeft geschreven. Zoiets kan iedereen gebeuren maar als site hoef je toch geen schrijffouten 1 op 1 over te nemen?
Zo'n 24 uur later hebben autosport.be en racexpress.com de fout eruit gehaald.

Tja, Pitstop.......die slapen vrolijk verder, die pagina is op dit moment nog maar een schim van wat het ooit geweest is.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
  #254  
Old 08-02-2007, 10:17
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Zo'n 24 uur later hebben autosport.be en racexpress.com de fout eruit gehaald.

Tja, Pitstop.......die slapen vrolijk verder, die pagina is op dit moment nog maar een schim van wat het ooit geweest is.
Alleen al in bovenstaande zin staan drie taalfouten. Proficiat, je bent een schim en zal er altijd één blijven.

Joost
  #255  
Old 08-02-2007, 11:43
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Recht van antwoord,

Ik begrijp absoluut niet wat mensen er 'geweldig' aan vinden, om anderen omwille van details, pietluttigheden en typfouten door het slijk te trekken, zoals dat hier meer en meer gebeurt.
Ik kan er best inkomen dat werkelijke blunders en zeker leugens aangekaart worden; daar heb ik absoluut geen probleem mee. Maar de evolutie hier, lijkt sterk op een heksenjacht van enkelingen die hun frustraties niet de baas kunnen.
Als Eric Dupain een kleine typfout maakt, of ik vergeet een komma en Hans Van Onsem laat een spatie te veel tussen twee woorden, dienen wij dan aan de schandpaal genageld te worden? Neen.

Natuurlijk zou ons werk best perfect zijn, maar dat is jammer genoeg onmogelijk, iedereen maakt fouten en vergist zich al eens. Ik kan er trouwens best inkomen dat lezers een mailtje sturen, daar wordt absoluut ook rekening mee gehouden, waarvoor dank trouwens.
Maar de bewoordingen en uitlatingen die hier gehanteerd worden, kunnen niet langer. Ik ben van mening dat hier meer, dan enkel oprechte bezorgdheid meespeelt. Waarom noemt iemand pitstoptv.be een ‘schim’ van wat het vroeger was, waarom worden redactieleden persoonlijk aangevallen? Hoeft dit? Neen, absoluut niet.

Met respect voor veel lezers van dit forum,

Joost Custers
Closed Thread


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.