![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
- meer lagen op de bezinetank - benzinetank van een ander materiaalsoort Door meer lagen te zetten, zal je uiteindelijk een lichter resultaat krijgen, vermits en minder onderliggende kleur zal doorschijnen. Ook het feit dat de tank in resin is en niet in plastic is, kan een ander kleurresultaat geven. Kan, omdat je uiterst zorgvuldig moet te werk gaan qua hoeveelheden grondlaag, verf enz. Alles in "1 run" spuiten en evenveel is de beste raad. Quote:
Gij moet het zelf weten natuurlijk, maar ik zou het niet doen. |
|
||||
|
||||
Quote:
-Op de foto het verschil niet te zien is, zal het in werkelijkheid ook wel meevallen -Er op de echte moto ook wel een klein verschil in kleur kan zijn tussen de verschillende onderdelen, omdat daar ook gebruik gemaakt wordt van verschillende materialen. -Je opnieuw in de kosten gaat vallen -Als je opnieuw gaat beginnen, je niet weet welk het resultaat dan gaat zijn, is het kleurverschil dan groter of kleiner, wie zal het zeggen. Maar zoals gezegd, het is jouw model. ![]()
|
||||
|
||||
Thx voor de raad en de bijstand
![]() In het echt is het echt wel erger als op de foto's hoor...Maar ik twijfel nog steeds. Dit model kan dan niet ingzet worden op wedstrijden met zo'n kleurverschil. En van de verschillende onderdelen...De voorkuip is ook Resin, maar die is gewoon net als al de rest gespoten. Dus meer lagen = lichtere kleur? Tom |
|
||||
|
||||
We zullen op de volgende meeting alles eens van wat dichterbij bekijken. Dan kunt ge alsnog beslissen wat je er verder mee gaat aanvangen.
![]() |
|
||||
|
||||
Zeker NIET strippen!!! Aangezien de tank niet van plastic is, maar van resin moet ik je ten stelligste afraden van te strippen, en al zeker met de gekende methodes voor plastic. Ik héb het in het verleden geprobeerd, en mijn resin model is letterlijk ontploft! Resin reageert in elk geval helemaal anders op de methodes die we gewoon zijn dan plastic. Laat de tank dus voor wat ze is, en breng hem eens mee volgende week, dan bekijken we het samen.
Last edited by Sennake; 13-11-2008 at 22:09. |
|
||||
|
||||
Yep Guy, aan die foto heb ik meermaals gedacht toen ik voor het eerst met deze deze Resin kit begon
![]() Ik heb wel eens een stukje 'gietraam' waaraan de zijkuipen vastzaten in de remolie gestoken en hier gebeurde niets mee. Maar dat wil niets zeggen zeker? Tom |
|
||||
|
||||
Zo, na even zoeken heb ik dit topic dan toch teruggevonden. Alle lak is dus van de kuipen verdwenen. Ik was, toen ik alles al gespoten had, niet echt tevreden over de benzinetank (en dan heb ik het niet over de kleur) maar over de 'sleuven' die erin zouden moeten zitten. Het zouden normaal open sleuven moeten zijn, maar opdat het resin zo dik gegoten was, waren het geen open sleuven. Ook de wanden van de benzinetank waren veel te dik. Hieronder een foto ter verduidelijking.
Ik heb dus nu de dremel genomen en de wanden dunner gefreesd. Hierdoor waren de sleuven ook dadelijk open en was ik dus tevreden. Ik moet wel hier en daar nog wat bijwerken aan de sleuven, maar dat is voor later. Hier de foto. Als deze klaar is, kan alles in grondlak gespoten worden, waarna de gele lak kan aangebracht worden. Dit was het voor nu, wel een korte update, maar er is er een, dat is het belangrijkste. (voor mij dan toch ![]() Tom |
|
||||
|
||||
Misschien dan wel een korte update, maar toch eentje waar redelijk wat werk ingekropen is, dunkt me zo. Ge zijt weer vertrokken zie!
|
|
||||
|
||||
Hoi Allen
Sommigen onder jullie zullen mij nog kennen, anderen dan weer niet. Maar na een paar jaar geen modelbouw meer gedaan te hebben, ben ik er weer mee bezig. Ben voorlopig nog even aan Ferrari Testa Rossa bezig om er terug wat in te komen. Als deze klaar is, ga ik aan de M1 verder. Straks of morgen wat foto's van hoe hij er nu voorstaat. Tom |
|
|||
|
|||
Tom,
Ik denk U nog te kennen... Tof da ge weer begonnen zijt ! Grtz, G ![]() P.S. Laat de pics maar komen ! |
|
||||
|
||||
Welkom terug, Tom!
|
||||
|
||||
Zoals beloofd de stand van zaken na een jaar of 5
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Al veel gebeurd, maar ook nog veel te doen! Tom |
|
||||
|
||||
Haha, ons Tommeke is back in bussiness. Welcome back en doe alsof je thuis bent.
Succes ![]()
|
|||
|
|||
Tom,
Ferm om te zien. Hoe ge het ook draait of keert... De 1/12 Tamiya bike's ZIJN hét beste wat je kan vinden op de ganse modelbouwmarkt ! (en laat dit een 'statement' zijn) Go 4 it !!! Grtz, G ![]() |
|
||||
|
||||
Welkom terug maat
![]() ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|