De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rating: Thread Rating: 3 votes, 5.00 average.
  #61  
Old 09-04-2009, 15:54
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Posts: 221
Gewoon belachelijk de meeste teams hebben hun overnachtingen al geboekt.
Alle gt 4 teams moeten gewoon helemaal niet rijden tijdens de 24 uren
dit is een smerige streek van racb en de sro boycotten die gasten.
Snelheids verschil laat me niet lachen gt4 mogen wel mee doen aan de 24 uren maar het verschil tussen gt1 gt2 is toch vele malen groter ruikt naar oplichting,sorry voor deze taal maar het is niet anders.
oja de engelse hebben toch ook gt 4 klasse of rijden deze dan niet

Last edited by tarzancorner; 09-04-2009 at 17:51.
Reply With Quote
  #62  
Old 09-04-2009, 16:08
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
Heel raar, want bij de bgtc rijden de gt4's toch ook gewoon met de gt3's...
__________________
www.krisgilissen.net
Reply With Quote
  #63  
Old 09-04-2009, 17:04
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey View Post
Zo veel is dat toch ook niet! Je zit hier al 2 jaar te kappen op de Belgian GT. In Ollanda (dat anderhalve keer groter is) een veld van 22 GT4's bijeenschrapen vind ik weinig.
De klasses die in de afgelopen 10 jaar aan Dutch GT4 voorafgingen, dit zijn respectievelijk DTCC, Porsche Cup en BMW 130 Cup, zijn gestopt vanwege gebrek aan deelnemers (althans het is een zeer belangrijke oorzaak). Als dan tijdens de grootste financiele crisis sinds de jaren '30 van de vorige eeuw 22 wagens op de grid staan mag dat een succes heten. Daarnaast moet je niet vergeten dat men in Nederland o.a. ook nog de DSC en BRL heeft als concurrent. Bovendien heeft men niet de GT of endurance historie als Belgie.
Reply With Quote
  #64  
Old 09-04-2009, 17:36
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey View Post
Zo veel is dat toch ook niet! Je zit hier al 2 jaar te kappen op de Belgian GT. In Ollanda (dat anderhalve keer groter is) een veld van 22 GT4's bijeenschrapen vind ik weinig.
Dit zijnw el 22 wagens in1 klasse. geen 20 verdeeld over 3
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #65  
Old 09-04-2009, 23:41
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post
Dit zijnw el 22 wagens in1 klasse. geen 20 verdeeld over 3
Een GT4 kost nog altijd een pak minder dan een GT3! In België is er ook de DSMEC en BTCS.
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #66  
Old 09-04-2009, 23:53
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Een GT4 kost 120,000€ op GT3 marketplace kost een Aston van 3 jaar oud 210,000€ een Corvette 195,000€, Lambo vanaf 180,000€.
Ook de running cost van een GT3 is groter dan een GT4.
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #67  
Old 09-04-2009, 23:56
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey View Post
Zo veel is dat toch ook niet! Je zit hier al 2 jaar te kappen op de Belgian GT. In Ollanda (dat anderhalve keer groter is) een veld van 22 GT4's bijeenschrapen vind ik weinig.
Heerlijk, een reactie op de man. Een antwoord op de persoon terug Ik kap niet, ik constateer alleen Kleine nuance............

Vroeger, in the good old days, had het kleine BE startvelden in Belcar/Zolder Toruing Cup/BTCS waar wij Nederlanders uit het grote Ollanda jaloers op werden. Het water liep ons in de mond..........jaloers van voren tot achter. Waarom kunnen die Belgen dat wel, en wij niet? (Ja, CPZ heeft jarenlang de boodschap niet begrepen......dat was een van de redenen. En Assen? Ach dat was alleen voor de moto's)

Om het in cijfertjes te zeggen: Per hoofd van de bevolking reden er meer wagens op het circuit in BE dan in NL. Ik spreek hier over nationale/regionale autosport. Appels met appels vergelijken s.v.p.


Enkele jaren verder lijkt de situatie om te draaien. Dick van Elk/DSC heeft het licht gezien en weet sinds enkele jaren de juiste snaar te raken bij zijn klanten. Crisis? Geen sprake van...........ga dit weekend maar eens kijken in Spa.

CPZ heeft het licht gezien met GT4. In voorgaande jaren waren hun "koningsklassen" goed voor deelnemersvelden van +10. En nu? Uit het niets 22 man op de grid! SRO BE krijgt na drie jaar prutsen en kloten nog geen 5 GT4's op de baan. Ja jullie hebben GT3's.........en elk jaar minder helaas.

Assen begint ook goed te groeien in de vaart der volkeren......daar ontstaat ook een autosport-cultus op dit moment.

Ja er is een crisis, gezien de landen zou BE er minder last van moeten hebben als NL op het gebied van autosport. Het tegendeel is waar op dit moment. Dan moet je het dus zoeken in de mensen die autosport mogelijk maken of organiseren.

U bent aan zet
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #68  
Old 10-04-2009, 00:04
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Het is niet het aantal GT3's (19 tov 16 op het einde van 2008) dat sterk aan het dalen is maar klasse 2 en 3. Ik denk zelfs dat er dit jaar meer GT3's aan de start zullen verschijnen als de laatste race vorig jaar. Moest de upgrade kit voor de Porsche niet zo duur geweest zijn dan waren er zeker meer GT3's aan de start.
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #69  
Old 10-04-2009, 00:13
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Bart.Vandecavey View Post
Het is niet het aantal GT3's (19 tov 16 op het einde van 2008) dat sterk aan het dalen is maar klasse 2 en 3. Ik denk zelfs dat er dit jaar meer GT3's aan de start zullen verschijnen als de laatste race vorig jaar. Moest de upgrade kit voor de Porsche niet zo duur geweest zijn dan waren er zeker meer GT3's aan de start.

kom jij uit de politiek? Je geeft geen antwoord op mijn stellingen

Logisch dat klasse 2 & 3 dalen. Er was toch sprake van gedoogbeleid om oude bolides van start te laten gaan.

Graag appels met appels vergelijken. In het begin van het seizoen zijn er altijd meer deelnemers. Dus BRKO 2009 vergelijken met First Race 2008

Kitje Porsche upgrade GT3 duur? Ja en? GT3 is toch bekend om haar diversiteit aan GT3 opties? Of is BGTC het exclusiefe domein Porsches? Er zijn zat toch zat GT3's voor een leuk prijsje te krijgen

@Mods, deze leuke, doch pittige, discussie svp afsplitsen
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #70  
Old 10-04-2009, 01:43
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Location: Zandvoort
Posts: 232
Wat ik bedoel met meerdere klassen/piloten is dat in NL momenteel de Fun-factor heel goed is vertegenwoordigt in het DNRT (zeg maar een beetje als DSMEC in B). Afgelopen weekend een prachtig raceweekend gehad op Zandvoort met bomvolle races in alle soorten en maten. En ook daar wordt door sommige lieden een smak centen uitgegeven.... NB. Binnenkort ook op Zolder!! www.dnrt.nl

Dus de keuze voor een team/rijder is momenteel in NL erg groot: voor elk budget is wel iets te vinden. En ook lui met een dikke knip zijn soms domweg meer gecharmeerd door de sfeer en ongecompliceerdheid van DNRT. DPP is dus zeker niet heilig in NL, maar dan wel weer professioneler en duidelijk top of the bill t.a.v. promotie en events.

Voor een startend kampioenschap als Dutch GT4 is 22 m.i. dan ook heel knap. En inderdaad Mark: CPZ heeft een gouden keus gemaakt!!

About dat gedoe over GT4 met de 1000KM: straf verhaal, want als er ALLEEN maar GT3 autos mogen starten, dan wordt het mss nog wel eens een mager beestje....
Tarzancorner: Regelen we toch gewoon met ITR dat Dutch GT4 met DTM op CPZ een slotje krijgt!!! Is dat weekend ook weer lekker gevuld...
Het is inderdaad te gek voor woorden dit zo laat aan te kondigen van RACB. Jammer voor de rijders en teams die al kosten hebben gemaakt voor dit event, en ook jammer voor het publiek denk ik zo.....
Reply With Quote
  #71  
Old 10-04-2009, 11:39
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
Wat mij opvalt is dat zowel autosport.be als autosport.nl het heeft over de Belgian GT3...

Gaat de mustang GT4 van VDS ook niet mogen meerijden, en de GT4's van de British GT...
__________________
www.krisgilissen.net
Reply With Quote
  #72  
Old 13-04-2009, 18:45
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Nu hopen dat we geen negatieve zaken krijgen als rechtszaken en gedrag op de baan dat niet door de beugel kan.
Het gezeik is alweer begonnen:
http://www.racexpress.nl/index.php?n...ikel&nid=15569
Reply With Quote
  #73  
Old 13-04-2009, 19:53
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Posts: 221
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Ik heb 3 drie mooi races gezien waar close maar fair werd gereden.
Een regelement wijziging tijdens het weekend is niet zo slim maar
als dat alles is ,dat gaat wel goed komen.
Zins jaren eindelijk weer een echte race klassen met verschillende
rijders en merken op het podium en er gaan geruchten dat er nog
meer autos bij gaan komen.
Op naar het pinkster weekend helaas geen spa met de lms.

Last edited by tarzancorner; 13-04-2009 at 19:58.
Reply With Quote
  #74  
Old 13-04-2009, 20:42
Jakke.be's Avatar
Jakke.be Jakke.be is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2005
Location: Aarschot
Posts: 326
Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Rare beslissing toch wel van de raceleiding. kan best begrijpen dat er teams van worden...
Reply With Quote
  #75  
Old 13-04-2009, 22:30
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2006
Location: Lierde
Posts: 1,798
Toch normaal? Iemand die in zijn kwalificatie laatste eindigt en dan als eerste mag vertrekken bij race 1 omdat z'n teamgenoot eerste eindigde in z'n kwalificatie... Diegene die de wagen kwalificeert, moet ook starten, dat is mijn mening.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.