![]() |
|
#61
|
||||
|
||||
Gewoon belachelijk de meeste teams hebben hun overnachtingen al geboekt.
Alle gt 4 teams moeten gewoon helemaal niet rijden tijdens de 24 uren dit is een smerige streek van racb en de sro boycotten die gasten. Snelheids verschil laat me niet lachen gt4 mogen wel mee doen aan de 24 uren maar het verschil tussen gt1 gt2 is toch vele malen groter ruikt naar oplichting,sorry voor deze taal maar het is niet anders. ![]() ![]() ![]() oja de engelse hebben toch ook gt 4 klasse of rijden deze dan niet ![]() Last edited by tarzancorner; 09-04-2009 at 17:51. |
#62
|
|||
|
|||
Heel raar, want bij de bgtc rijden de gt4's toch ook gewoon met de gt3's...
__________________
www.krisgilissen.net |
#63
|
|||
|
|||
De klasses die in de afgelopen 10 jaar aan Dutch GT4 voorafgingen, dit zijn respectievelijk DTCC, Porsche Cup en BMW 130 Cup, zijn gestopt vanwege gebrek aan deelnemers (althans het is een zeer belangrijke oorzaak). Als dan tijdens de grootste financiele crisis sinds de jaren '30 van de vorige eeuw 22 wagens op de grid staan mag dat een succes heten. Daarnaast moet je niet vergeten dat men in Nederland o.a. ook nog de DSC en BRL heeft als concurrent. Bovendien heeft men niet de GT of endurance historie als Belgie.
|
#64
|
||||
|
||||
Dit zijnw el 22 wagens in1 klasse. geen 20 verdeeld over 3
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#65
|
||||
|
||||
Een GT4 kost nog altijd een pak minder dan een GT3! In België is er ook de DSMEC en BTCS.
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#66
|
||||
|
||||
Een GT4 kost 120,000€ op GT3 marketplace kost een Aston van 3 jaar oud 210,000€ een Corvette 195,000€, Lambo vanaf 180,000€.
Ook de running cost van een GT3 is groter dan een GT4.
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#67
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Vroeger, in the good old days, had het kleine BE startvelden in Belcar/Zolder Toruing Cup/BTCS waar wij Nederlanders uit het grote Ollanda jaloers op werden. Het water liep ons in de mond..........jaloers van voren tot achter. Waarom kunnen die Belgen dat wel, en wij niet? (Ja, CPZ heeft jarenlang de boodschap niet begrepen......dat was een van de redenen. En Assen? Ach dat was alleen voor de moto's) Om het in cijfertjes te zeggen: Per hoofd van de bevolking reden er meer wagens op het circuit in BE dan in NL. Ik spreek hier over nationale/regionale autosport. Appels met appels vergelijken s.v.p. Enkele jaren verder lijkt de situatie om te draaien. Dick van Elk/DSC heeft het licht gezien en weet sinds enkele jaren de juiste snaar te raken bij zijn klanten. Crisis? Geen sprake van...........ga dit weekend maar eens kijken in Spa. CPZ heeft het licht gezien met GT4. In voorgaande jaren waren hun "koningsklassen" goed voor deelnemersvelden van +10. En nu? Uit het niets 22 man op de grid! SRO BE krijgt na drie jaar prutsen en kloten nog geen 5 GT4's op de baan. Ja jullie hebben GT3's.........en elk jaar minder helaas. Assen begint ook goed te groeien in de vaart der volkeren......daar ontstaat ook een autosport-cultus op dit moment. Ja er is een crisis, gezien de landen zou BE er minder last van moeten hebben als NL op het gebied van autosport. Het tegendeel is waar op dit moment. Dan moet je het dus zoeken in de mensen die autosport mogelijk maken of organiseren. U bent aan zet ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#68
|
||||
|
||||
Het is niet het aantal GT3's (19 tov 16 op het einde van 2008) dat sterk aan het dalen is maar klasse 2 en 3. Ik denk zelfs dat er dit jaar meer GT3's aan de start zullen verschijnen als de laatste race vorig jaar. Moest de upgrade kit voor de Porsche niet zo duur geweest zijn dan waren er zeker meer GT3's aan de start.
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#69
|
||||
|
||||
Quote:
kom jij uit de politiek? Je geeft geen antwoord op mijn stellingen ![]() Logisch dat klasse 2 & 3 dalen. Er was toch sprake van gedoogbeleid om oude bolides van start te laten gaan. Graag appels met appels vergelijken. In het begin van het seizoen zijn er altijd meer deelnemers. Dus BRKO 2009 vergelijken met First Race 2008 ![]() Kitje Porsche upgrade GT3 duur? Ja en? GT3 is toch bekend om haar diversiteit aan GT3 opties? Of is BGTC het exclusiefe domein Porsches? Er zijn zat toch zat GT3's voor een leuk prijsje te krijgen ![]() @Mods, deze leuke, doch pittige, discussie svp afsplitsen ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#70
|
||||
|
||||
Wat ik bedoel met meerdere klassen/piloten is dat in NL momenteel de Fun-factor heel goed is vertegenwoordigt in het DNRT (zeg maar een beetje als DSMEC in B). Afgelopen weekend een prachtig raceweekend gehad op Zandvoort met bomvolle races in alle soorten en maten. En ook daar wordt door sommige lieden een smak centen uitgegeven....
![]() ![]() Dus de keuze voor een team/rijder is momenteel in NL erg groot: voor elk budget is wel iets te vinden. En ook lui met een dikke knip zijn soms domweg meer gecharmeerd door de sfeer en ongecompliceerdheid van DNRT. DPP is dus zeker niet heilig in NL, maar dan wel weer professioneler en duidelijk top of the bill t.a.v. promotie en events. Voor een startend kampioenschap als Dutch GT4 is 22 m.i. dan ook heel knap. En inderdaad Mark: CPZ heeft een gouden keus gemaakt!! ![]() About dat gedoe over GT4 met de 1000KM: straf verhaal, want als er ALLEEN maar GT3 autos mogen starten, dan wordt het mss nog wel eens een mager beestje.... Tarzancorner: Regelen we toch gewoon met ITR dat Dutch GT4 met DTM op CPZ een slotje krijgt!!! Is dat weekend ook weer lekker gevuld... ![]() Het is inderdaad te gek voor woorden dit zo laat aan te kondigen van RACB. Jammer voor de rijders en teams die al kosten hebben gemaakt voor dit event, en ook jammer voor het publiek denk ik zo..... ![]() |
#71
|
|||
|
|||
Wat mij opvalt is dat zowel autosport.be als autosport.nl het heeft over de Belgian GT3...
Gaat de mustang GT4 van VDS ook niet mogen meerijden, en de GT4's van de British GT...
__________________
www.krisgilissen.net |
#72
|
|||
|
|||
Quote:
http://www.racexpress.nl/index.php?n...ikel&nid=15569 ![]() |
#73
|
||||
|
||||
Quote:
Een regelement wijziging tijdens het weekend is niet zo slim maar als dat alles is ,dat gaat wel goed komen. Zins jaren eindelijk weer een echte race klassen met verschillende rijders en merken op het podium en er gaan geruchten dat er nog meer autos bij gaan komen. Op naar het pinkster weekend helaas geen spa met de lms. Last edited by tarzancorner; 13-04-2009 at 19:58. |
#74
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
#75
|
||||
|
||||
Toch normaal? Iemand die in zijn kwalificatie laatste eindigt en dan als eerste mag vertrekken bij race 1 omdat z'n teamgenoot eerste eindigde in z'n kwalificatie... Diegene die de wagen kwalificeert, moet ook starten, dat is mijn mening.
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|