De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #46  
Old 05-01-2004, 18:43
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Kheb de foto's net gezien:

eerste indruk: eindelijk eens iets anders
tweede indruk: ik zal bij elke GP aan de konijnetanden van Verhofstadt moeten denken
Reply With Quote
  #47  
Old 05-01-2004, 19:12
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Antwerpen
Posts: 3,670
Mja, tis misschien niet allemaal mooi en dergelijk, maar ik ben blij dat er nog eens een team met iets dergelijks revolutionairs "durft" uitpakken.

Als het nu nog werkt ook, dan zeg ik "Chapeau voor die mannen van Williams"!
__________________
Reply With Quote
  #48  
Old 05-01-2004, 19:16
schumivill's Avatar
schumivill schumivill is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: Roeselare
Posts: 607
Quote:
Originally posted by Oneliner
Mja, tis misschien niet allemaal mooi en dergelijk, maar ik ben blij dat er nog eens een team met iets dergelijks revolutionairs "durft" uitpakken.

Als het nu nog werkt ook, dan zeg ik "Chapeau voor die mannen van Williams"!
En het jaar erop rijd dan ieder team zo rond
__________________
Reply With Quote
  #49  
Old 05-01-2004, 19:21
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
jawadde, gedurfde verandering. Ben benieuwd wat het zal opbrengen !
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #50  
Old 05-01-2004, 19:22
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
manman ..... deze wagen is voor te bleiten ..... :cry:

geef me dan maar de arrows van in monaco enkele jaren geleden
__________________
Reply With Quote
  #51  
Old 05-01-2004, 19:28
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Wat een gedrocht is me dat :s
__________________
Reply With Quote
  #52  
Old 05-01-2004, 19:30
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
WOEF ! wat een log ding
Reply With Quote
  #53  
Old 05-01-2004, 19:33
roadrunner's Avatar
roadrunner roadrunner is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2002
Location: Roeselare,W-Vl.
Posts: 69
Quote:
Originally posted by airco

geef me dan maar de arrows van in monaco enkele jaren geleden
Ja idd, je kon daar tenminste een pint bier opzetten!
Reply With Quote
  #54  
Old 05-01-2004, 19:34
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Weet er iemand of ze er mee door de crash test zijn geraakt?
Reply With Quote
  #55  
Old 05-01-2004, 19:35
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Hmmm, volgens mij hebben ze bij Williams "Euraka" geroepen toen men dit bedacht had.

Tis foeilelijk, maar ik denk dat ik de functie wel snap. Zal mijn idee hierover eens ventileren

Zoals bekend zit een groot gedeelte van de downforce aan de onderzijde van een Formule 1 wagen. Wel bekend zijn de Venturibuizen en de bodemplaten die in diffusers eindigen.

Enige jaren terug is daar paal en perk aangesteld, vlakke plaat en een losse diffuser.

Als ik die neus goed bekijk, loopt die aan de onderzijde schuin toe naar achteren toe. Oftewel de lucht moet door een smaller wordend deel, anders gezegd..........tis weer een venturibuis geworden geworden.

Door de ophangpunten in het verlengde van de twee zijkanten te maken heb je ook geen verstoring van de luchtstroom, minder "drag".

Die wagen moet dus plakken aan de weg, aan de voorzijde. Geen onderstuur enzo.

Het zijn zo mijn gedachten op dit concept, benieuwd wat jullie idee qua werking is van deze "unieke vondst".

Of het zal werken? Dat zien we vanzelf
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #56  
Old 05-01-2004, 19:38
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
achja, dat wordt ook wel weer wennen, hé !
Die nieuwe McLaren heeft ook een raar neusje, 't is precies uit de neus dat je het meeste voordeel haalt ofzo

Maar je moet maar zo'n gok durven doen, hé ! Net op de moment dat je eigenlijk bijna verwacht wordt om mee in de running te zijn voor WK2004. Als dit verkeerd uitkomt, dan gaan ze hard vloeken.
Als dit snel lijkt, dan zullen de wagens in 2005 ook zo'n neusje hebben
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #57  
Old 05-01-2004, 19:42
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Doet me een beetje denken aan die brede neus van de Jordan vorig jaar...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #58  
Old 05-01-2004, 19:48
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: MM
Posts: 788
Ik vraag me af wat andere teams van dit ontwerp vinden ... verder moeten ze bij Williams gedacht hebben: als ze bij McLaren zo'n lelijke neus moeten ontwerpen moeten wij het ZEKER beter kunnen ... et voila ... tis bewezen
Reply With Quote
  #59  
Old 05-01-2004, 20:24
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Schilde, Belgium
Posts: 2,758
nu hebben we al 2 tegenovergestelden: williams gaat breed, McLaren doet het dan weer smal
ben is curieus
__________________
greetz
Reply With Quote
  #60  
Old 05-01-2004, 20:41
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
Toch wel de lelijkste Williams uit de geschiedenis!
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.