De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 06-01-2004, 10:32
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by jan
..........en als je er de F1 geschiedenis op naslaat dan waren die vreemde/lelijke eendjes haast nooit de meest efficiënte.
Met uitzondering van... de Ferrari 312 T4, die volgens Enzo Ferrari de lelijkste Ferrari ooit was en die toch wereldkampioen werd met Scheckter in 1979...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 06-01-2004, 11:02
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

ALs je met zo'n neus een kleine aanrijding hebt dan zal het wel iets meer schade kunnen veroorzaken. De laatste tijd zag je wel vaker een "neuswissel" maar als je een ronde moet rijden terwijl zo'n stuk onder de wagen hangt dan betekent dat veel brokstukken op de baan en ook kans dat er meer kapot gaat dan enkel de neus...
Old 06-01-2004, 11:12
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Wallie rijdt al

Reply With Quote
Old 06-01-2004, 15:28
roadrunner's Avatar
roadrunner roadrunner is offline
De Paddock Rookie

Zo eigenaardig is het ook niet dat er nu zo'n extreme vormen van neusen zijn. De laatste jaren zijn er weinig regelmentsveranderingen geweest op vlak van de afmetingen van de wagen. Daardoor moet men het altijd maar verder en extremer zoeken, waardoor je deze resultaten krijgt.

Nu maar wachten wat het bij de andere teams word!
Reply With Quote
Old 07-01-2004, 20:25
roadrunner's Avatar
roadrunner roadrunner is offline
De Paddock Rookie

Vandaag heeft Montoya in Jerez gereden en hij was 4tienden sneller dan de snelste tijd van een Williams van vorig jaar, dus een goed begin!
Reply With Quote
Old 07-01-2004, 23:38
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

4 tiende is eigenlijk niet zo extreem veel sneller .....

Bij alle teams gaat er ieder jaar +- een seconde af .... Op de grote circuit's zelfs meer .....

maw hetzelfde liedje als ieder jaar omtrend deze tijd. We zullen onze conclusies wel trekken bij de GP van Australië
Old 07-01-2004, 23:45
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally posted by airco
We zullen onze conclusies wel trekken bij de GP van Australië
En dan nog...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 07-01-2004, 23:54
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

buiten over minardi, daar zijn we toch steeds weer juist mee
Old 07-01-2004, 23:58
Superdiesel's Avatar
Superdiesel Superdiesel is offline
De Paddock Regular

Of Montoya 4 tiende sneller was dan de snelste tijd van een Williams weet ik niet zeker. Maar ik heb weinig redenen om daar aan te twijfelen.

Maar wat ik wel zeker weet is dat de tijd van Montoya vandaag (1:16.630) 4 tienden trager is dan de snelste tijd op Valencia. Dat ronderecord staat op naam van de MP4/19, gereden door Pedro de La Rosa vorige maand. Zijn tijd was 1:16.203.
Reply With Quote
Old 08-01-2004, 00:26
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

mja ook daar kan je geen conclusies uit trekken he superdiesel .....

Het is maar de 2e (?) dag dat ze testen met de walrus ..... Ik meen te mogen aannemen dat ze er nog wel wat meer zullen uitkietelen .....

Bovendien waren de omstandigheden een maand terug niet gegarandeerd dezelfde als nu (temperatuur, al dan niet zonnig, baan iets properder, ...)

Je kan een degelijke conclusie trekken als ze head to head tegen elkaar uitkomen als er iets op het spel staat (maw een GP).
De eerste is dus in Australië ...... En dan moet ik Sennake nog bijtreden dat hij daar nog een voorbehoud bij plaatst ....

Zie bv maar naar de Williams vorig seizoen ... In het begin van het seizoen konden ze langs geen kanten McLaren of Ferrari volgen ..... Enkele GP's later reden ze de concurrentie op hun sloffen verloren ...
Old 08-01-2004, 00:38
Superdiesel's Avatar
Superdiesel Superdiesel is offline
De Paddock Regular

Net wat ik wilde aantonen Airco.

Testtijden moet je relativeren. Daar kun je niet echt op voortgaan. Dat weet ik nu ondertussen al.
Zoals enkele jaren terug, toen Prost tijdens de wintermaanden enkele snelle tijden liet optekenen. In kwalificatietrim en met een quasi lege tank. Gewoon om de sponsor in imponeren en over de streep te halen. Want dat seizoen bakte Prost er bitter weinig van.

De eerste echte test is, zoals reeds hier meerdere malen aangehaald, Australië.
Nog 59 dagen geduld.
Reply With Quote
Old 08-01-2004, 01:20
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Wat veel relevanter is tijdens testen is, denk ik, hoeveel rondes ze aan 1 stuk kunnen draaien zonder problemen. Als er race afstanden worden afgelegd is dat al heel veel waard denk ik, zeker in dit stadium.
Reply With Quote
Old 08-01-2004, 12:05
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

de omstandigheden om snelle rondes te draaien met een F1 wagen zijn nu optimaal ... verder is de allersnelste ronde enkel maar een momentopname, vb zachte banden met kwalif-afstelling. daarom moeten we zulke tijden relativeren want we weten toch (bijna) nooit wat de teams doen en met welke onderdelen ze rijden ...
Reply With Quote
Old 08-01-2004, 13:12
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Een truck die sommige teams ook toepassen in de winter is het rijden met een te lichte wagen. De meeste wagens zitten 10 tot 50 kg onder het minimum gewicht dat dan omhoog gebracht wordt met het plaatsen van lood op strategisch goede plaatsen. Door dit niet te plaatsen wordt er zand gestrooid in de ogen van de concurentie.
Old 08-01-2004, 16:00
Sennake's Avatar
Administrator

Bedenk bij al die tests het volgende :

als we tijdens de kwalifs van een GP niet eens weten wat de onderlinge verschillen qua tijden waard zijn gezien de verschillende setups, hoe kunnen we dan in hemelsnaam conclusies trekken uit testresultaten op verschillende tijdstippen, omstandigheden, circuits en wat weet ik meer?

Persoonlijk denk ik zelfs dat we na Australië nog altijd niet gaan kunnen zeggen van : "die of die zal dit jaar veruit de snelste zijn". Soms wordt er nog een oud chassis ingezet, soms komt het nieuwe er zelfs nooit. En ook tussen 2 races wordt niet stilgezeten. Wat trouwens de spanning ten goede komt : zoals de verhoudingen vorig jaar evolueerden was het perfect en hadden we een seizoen lang spanning. Wat wil je nog meer? (Hier kan ik wel een antwoord op verzinnen vanwege de niet-Schumi-fans maar dat ga ik strategisch achterwege laten )

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules