De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Informatica en Fotografie
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-04-2007, 16:59
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post
En hoe verklaar je deze dan?

Bron: Kazan - pcphoto.be

Deze kerel en nog vele andere maken foto's in de Villeneuve chicane van achter de draad. Het is gewoon de juiste plaatsen weten en dan komen zo'n foto's vanzelf. En dit zonder draad!

Mvg...
Het kan das waar. Toch zie ik ook graag verandering om zelf ook eens fansoenlijke foto's en vooral video's te nemen. We schrijven toch die brief. Zien wat het geeft.
Old 27-04-2007, 18:36
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Ik heb geen zin om in Zolder met een laddertje rond te zeulen.

En onmogelijk is misschien wel wat te sterk uitgedrukt, toch blijft er niet meer zoveel plekjes over...

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 27-04-2007, 18:58
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Belle View Post
Ik heb geen zin om in Zolder met een laddertje rond te zeulen.

En onmogelijk is misschien wel wat te sterk uitgedrukt, toch blijft er niet meer zoveel plekjes over...
Nee, Ik zie je eigenlijk wel al gaan daar in zolder met zo een brandweer ladder. Ale mensen vul de brief aan zodat we hem kunnen versturen. Als we niks ondernemen zal er ook niks van komen.
Old 04-05-2007, 17:44
guntha's Avatar
guntha guntha is offline
De Paddock Regular

Gaan we nog iets bijvoegen of gaan we het laten rusten?
Old 11-05-2007, 09:27
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Thomaske View Post
En hoe verklaar je deze dan?
(Bron: Kazan - pcphoto.be)
Deze kerel en nog vele andere maken foto's in de Villeneuve chicane van achter de draad. Het is gewoon de juiste plaatsen weten en dan komen zo'n foto's vanzelf. En dit zonder draad!
Mvg...
Hmmm.. ergens heb ik toch mijn twijfel hoor. Ik heb de reeks van deze meneer eens bekeken en diezelfde meneer die zogezegd niet voor den draad zou fotograferen heeft wel foto's van tankende Méganes in de pits in diezelfde reeks staan. Dat doet mij toch lichtjes vermoeden dat hij één of ander pasje zou hebben gehad tijdens deze meeting.
Reply With Quote
Old 11-05-2007, 09:47
buchinski buchinski is offline
De Paddock Rookie

Als liefhebber heb ik met interesse deze thread gelezen.
Mijn foto's komen meestal ook "van achter den draad" (en dat is er soms aan te zien ook), al zal ik geen enkele gelegenheid laten voorbij gaan om ergens 'mijn voordeel te doen' :-)

Een gevaarlijke plaats hier om zulke statement te verkondigen maar ik beschouw mezelve dan ook niet als een gevaarlijke waaghals. Ik ga al naar races kijken van voor dat sommigen hier geboren zijn en ik weet dat autosport gevaarlijk is. Maar, that's part of the game.

Alleen zie ik "ten velde" niet echt een duidelijke uitwerking van het gestelde beleid. Als ik in de pits wat foto's wil maken en daarbij zeer goed oplet van niets of nemand te hinderen of mezelve in een gevaarlijke situatie te positioneren, dan wordt ik als "onveilig" en "gevaarlijk" geklasseerd terwijl ik dan in datzelfde wekend zie dat de tienjarige dochter van teampersoneel wel met haar step in de pitbox mag rijden, zonen of dochters "van" mogen foto's nemen met hun gsm'eke vanop de pitmuur of (echt waar gezien op Spa) teamleden tijdens de BTCS trainingen mogen een hoogoplaaiende barbecue aansteken achterin de pitbox!

Verder wemelt het van brandweermannen, politiemannen en baancommissarissen die geen dienst hebben maar wel overal doormogen om zich te positioneren op de "goede fotoplaatskes", en van teamleden en/of waarvan de meesten met moeite 16 kunnen zijn maar toch heel den dag rondsnorren op scooterkes van goede plek naar goede plek.

Bon, iedereen het zijne, maar dan moeten ze ook niet komen zeveren tegen mij. Niettegenstaande : ik zal mij ook altijd zonder morren schikken als iemand mij ergens wegzend of een instructie geeft. Die mensen staan daar met een bepaalde job/functie en dat respecteer ik ook. Maar niemand kan het mij kwalijknemen vind ik als ik "iets probeer", wie niet waagt blijft maagd

Zulke brief klasseer ik dan ook onder mijn befaamde motto : "vragen kost niks" maar zoals al aangehaald zal het waarschijnlijk niet op het Zolderse prioriteitenlijstje terechtkomen. Van mijn Spa ervaring weet ik dat zulke "fotoplekjes" altijd fel in trek zijn en dat die zones ook steeds drukbevolkt zitten (ook door mensen die geen foto's nemen maar toch geen draad voor hun ogen willen) De leukste plekken blijven de plaatsen waar het publiek boven den draad kan kijken, zoals in Rivage in Spa. Bij mijn weten is daar nog nooit een slachtoffer bij gevallen, mensen kunnen ongehinderd kijken en fotograferen en de wagens zitten veilig en wel weggeborgen in de diepte... iedereen content dus en het enige wat dat kost is een grote berg zand.

My two cents worth
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules